''Naam?'' vraagt de mevrouw wat achter de tafel staan. ''James Johnsons'' zeg ik tegen haar en ze pakt haar grote map erbij en ik denk dat ze mijn naam opzoekt. Ik glimlach als ik een sticker in mijn handen krijg gedrukt. ''Plak dit op je shirt'' zegt ze met een glimlach. ''Dankjewel mevrouw'' zeg ik en ik pak de sticker en ik plak hem op mijn shirt en ik ga rustig ergens zitten. Nerveus zit ik aan mijn nagels te frunikken. Dan worden er codes opgenoemd en ik hoor de mijne en ik loop met de mensen mee. ''Hier mogen jullie wachten tot dat jullie geroepen worden'' zegt een man en ik knik en ik ga op een stoel zitten. Ik zat tussen allemaal dames, wat natuurlijk logisch was. ''Welk liedje ga jij doen?'' vraagt iemand en ik kijk op. ''Alle Kleuren'' zeg ik blozend. ''Nice ik ga Tele-Romeo doen'' glimlacht ze. ''Wat is je naam?'' vraag ik dan. ''Mijn naam is Josje aangenaam'' glimlacht ze vrolijk naar mij. ''Ik ben James'' lach ik even en ik ga weer diep in mijn trans zitten waar ik alleen maar denk over het nummer. Opeens word ik aangestoot. ''Jij bent aan de beurt'' lacht het meisje van net en ik knik. ''Oh ja sorry'' glimlach ik. Stilletjes loop ik naar de deur en ik haal nog een keer diep adem en ik ga naar binnen en ik ga op de roze ster staan. Ik kijk even om mij heen, ik stond eigenlijk in een cirkel van schermen en voor mij zat de jury : Miguel, Patty, Axana en Marc '' Ik kijk ze aan. ''Hallo, hoe heet jij?'' vraagt Axana. ''Hoi mijn naam is James Johnsons en ik kom auditeren'' zeg ik een beetje verlegen en ik zie Patty glimlachen. ''Goed welk liedje kom je zingen?'' vraagt Miguel . ''Ik kom voor jullie zingen Alle Kleuren'' zeg ik tegen hem. ''Mag ik wat vragen, James? Waarom doe je mee?'' vraagt Marc en ik kijk hem aan. ''Al vanaf kleinsafaan zei ik tegen mijn moeder dat ik in K3 wilde, ik wilde zingen voor kinderen en ander kinderen gelukkig maken met mijn muziek en dat wil ik nog steeds. Ook wil ik de taboe doorbreken dat K3 alleen maar voor kleine meisjes is. Ik weet namelijk zeker dat er vele jongens zijn die ook heel graag naar K3 luisteren maar die dat niet durven te zeggen tegen hun vriendjes of vriendinnetjes'' zeg ik rustig en kalm en ik zie ze allemaal glimlachen. ''Nou veel succes'' zegt Axana. Ik tel in mijn hoofd tot 5 en ik begin te zingen . ''Reik je hand naar me uit leg ze in de mijne en laat ons dromen van betere tijden'' Na een tijdje ben ik klaar en ik kijk twijfelend van spanning naar de jury. ''Wauw..'' hoor ik Patty zeggen. ''Ik uhm, ja gewoon wauw'' zegt ze weer. Ik begin te blozen. ''James? Ik hoop dat je weet dat dit echt heel goed was'' zegt Miguel. Ik vrolijk helemaal op. ''Meent u dat?'' Vraag ik aan hem . ''Haha, ja James dat meen ik. Er zijn al veel jongens komen auditeren die denken dat dit een grap is maar ik ben blij dat er ook zeker een jongen is die dit heel serieus neemt. Ik ga even naar mijn andere collega's '' zegt hij en ik knik. ''James.. Ik ben echt heel erg onder de indruk van je maar ik zit met een probleem'' zegt Marc. ''Er zullen vele opmerkingen hier over komen en er zullen mensen zijn die je niet in K3 zullen zien passen omdat je een jongen bent er gaan daar door problemen komen'' zegt hij en ik knik begrijpelijk. ''Dat snap ik helemaal en ik wil graag die risico's riskeren'' zeg ik dan. ''Heb je even een momentje?'' vraagt iemand van de opname leiders en ik knik en opeens zie ik heel de jury opstaan en ze verlaten de ruimte. What the... Opeens komen ze na 5 minuten terug met Karen en Kristel erbij.
JE LEEST
De Jongen in K3
Teen Fiction15 Jaar geleden ''Ja wij zijn zoveel mooier als we samen zijn!'' Klonk door de kamer van huizen Johnsens. ''mama ik ook in K3'' giechelt een kleine jongen genaamd James. ''Haha is dat zo lieverd? Maar K3 is toch voor meisjes?'' vraagt zijn moeder...