Hoofdstuk 16

70 3 0
                                    


3 oktober

Vandaag was het dan zover! Na 1 maand goed gerepeteerd hebben is het vandaag dan eindelijk de dag van de finale! Ik was super zenuwachtig. Toen ik mijn moeder vertelde dat ik eenmaal het had gehaald om in de finale te komen barstte ze in tranen uit. ''Jongen, ik ben zo trots op je. Je hebt nu al zoveel meer bereikt dan onze familie bij elkaar'' zei ze vol trots. Ik denk iedere dag nog terug aan het moment dat ik te horen kreeg dat ik in de finale zat. Ik had het echt maar dan ook echt nooit verwacht dat ik in de finale zou komen samen met Josje en Madelon. Josje en Madelon zijn 2 hele goede concurrenten maar we zijn ook in de tijd dat we samen zijn goede vrienden geworden. Ik gun het de meiden allebei om het nieuwe K3-tje te worden. Maar hoe werden we nou een K3-tje? Dat hangt af van de mensen die vanavond om 20:30 gaan kijken. Hun moeten op hun favoriete kandidaat stemmen, daarna als de eerste is afgevallen zullen Karen en Kristel de knoop door hakken. De afgelopen dagen zat ik vooral veel op social media om te kijken hoe mensen het zouden vinden als ik in K3 kwam. Veel mensen waren het er niet mee eens dat ik naar de finale mocht, dat deed me wel pijn maar ik heb er juist door geleerd dat ik echt niet meer alles zo letterlijk moet nemen wat de mensen zeggen. Het zijn mensen die je alleen maar kennen van de televisie en die jou nog nooit in het echt hebben gezien. ''James, kom je nog even oefenen?'' zegt Josje en ik knik en ik pak mijn micro.

20:30

''Dames en heren, jongens en meisjes! Welkom bij de zoektocht van het jaar K2 Zoekt K3, in deze spannende maar ook beslissende finale zullen we vanavond erachter komen wie er de plaats van Kathleen mag komen invullen. Is dat Josje?'' roept Gerard Joling en de zaal begint te applaudisseren en gillen. ''Of is dat Madelon?'' roept Koen Wauters. Weer begint de zaal te gillen en te applaudisseren. ''Of is het James?'' Zegt Gerard en opeens begint de zaal helemaal uit zijn dak te gaan. Josje stoot me met een grijns aan en ik grinnik. Na dat de 2 presentatoren weer wat vertellen is het tijd voor ons eerste lied : ''Leukste van het land''. Ik pak mijn microfoon en ik ga klaar staan, de muziek start en de zaal gaat helemaal uit zijn dak! De lichten gaan aan en ik kijk de zaal in en grijns breed. Dit is iets waar ik als kind al van had gedroomd. Na een hele show vol liedjes als solo maar ook met Karen en Kristel zijn Josje en ik overgebleven. Zuchtend en super nerveus staan we naast elkaar met onze handen verbonden. Ik kijk Josje aan en ik glimlach ''je verdiend het'' zeg ik tegen haar en ze glimlacht. Niet veel later staan Karen en Kristel tegenover ons op het podium. ''Goh, dit is een hele lastige keuze'' zegt Karen. ''We hebben de afgelopen weken veel naar familie en vrienden geluisterd, naar hun meningen over wie nou het beste in K3 zou passen en wie Karen en ik een klik zouden kunnen hebben. Natuurlijk hebben we ook naar onze eigen hart geluisterd en die gevolgd. Samen met Karen hebben we een beslissing kunnen maken'' Zegt Kristel en je hoort een spannend muziekje. ''Degene die wij het beste vonden tijdens de hele zoektocht en wie zich het beste heeft laten zien is...'' 

De Jongen in K3Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu