Jackies spel

37 7 10
                                    

Het personagelijstje:
Levend:
Melissa Riolo
Hanna Sweep
Wesley Watter
Ben Hale
Rosa Sweep
Meredith Sweep-Johnson
Laurel Wessel
Mevrouw Wildland
Colin Seleat
Peter Dewalri
Tess Marcus
Roos McDerop
Detective Walker
Lieve Tenson
Jopie Spane
Mevrouw Ruiter
John Danhill
Marilyn Danhill
Meneer Thomson
Marit Riolo
Fritz Riolo

Verdwenen:
Spencer Wendson
John Dean
Ashley Danhill

Vermoord:
Luke Wilden

Hanna
Goed, laat ik even alles op een rijtje zetten: Mijn twee beste vriendinnen zijn verdwenen en minstens één daarvan is blijkbaar verdwenen door een geheimzinnige, gevaarlijke treiterkop die zichzelf Jackie noemt en waarschijnlijk ook iets te maken heeft met de verdwijning van de ander, maar wat precies is niet duidelijk. Soms vraag ik me wel eens af hoe het ook alweer voelde om een normaal leven te leiden. Normaal heeft mijn leven verlaten op het moment dat Jackie opdook, vrees ik. En daarom haat ik hem, haar, het of wat het ook mag zijn, zo vreselijk. Ik zit nu vast aan Melissa, want wij zijn de enigen die überhaupt weten dat Ashley ontvoerd is. En ik kan je vertellen, als er één iemand is waar ik niet aan vast wil zitten, dan is het de persoon die tijdens een proefwerk de klas binnenloopt om te vragen naar Colin Seleat is en die een mannelijke detective vertelt dat ik ongesteld ben om een verloren vriendin te zoeken.

Maar goed, op dit moment is het nu eenmaal niet anders. We moeten Ashley redden, wat de consequenties ook zullen zijn. En dus loop ik ook vandaag weer de trap af naar de woonkamer, waar mijn moeder en haar vrouw Meredith het ontbijt al hebben klaargezet. "Goedemorgen, lieverd," zegt mijn moeder met een glimlach als ik binnenkom, terwijl ze met een sierlijke beweging een bord met een croissantje en sinaasappelsap voor mijn neus houdt. Ik pak het aan en geef haar een knuffel. Daarna loop ik naar Meredith en geef haar ook een -voorzichtige- knuffel. Ik kan er maar moeilijk aan wennen dat mijn ouders drie jaar geleden gescheiden zijn en mijn moeder nu samen is met Meredith. Dit ligt niet aan het feit dat Meredith een vrouw is, maar om de één of andere reden voel ik me altijd ongemakkelijk als ik bij haar ben. Ik besluit er verder niet te veel over na te denken en ga aan tafel zitten en pak mijn telefoon. 3 gemiste oproepen, staat er in beeld. Ik klik het verbaasd aan en kijk naar mijn bellijst.

Melissa Riolo(6:35, gemist)
Melissa Riolo(6:35, gemist)
Melissa Riolo(6:34, gemist)

Ik frons mijn wenkbrauwen. Wat wil Melissa nou weer van me? Ondertussen wordt ik weer gebeld. Het is een onbekend nummer. Ik frons mijn wenkbrauwen iets dieper en loop de gang op. Daar druk ik voorzichtig op accepteren. "Hallo?" vraag ik voorzichtig. "Hanna, eindelijk!" hoor ik een geïrriteerde stem aan de andere kant van de lijn zeggen. Het is Melissa. "Melissa?" vraag ik verbaasd. "Waarom bel je via dit nummer?" "Omdat je bij mijn nummer niet opnam. Ik heb die van mijn vader... geleend, maar ik moet dus snel zijn. Jackie heeft me een bericht gestuurd! Ik moet dus een opdracht doen om Ashley terug te krijgen. Ik moet dertig cupcakes binnen 10 minuten opeten! 30 cupcakes binnen 10 minuten! En ik had net zo'n slanke..." "Wacht even," onderbreek ik haar verward. "Heb jij bericht gehad van Jackie?" Het is even stil aan de andere kant van de lijn. "Ik moet even iets opbiechten, hon," zucht Melissa uiteindelijk. "Ik krijg al heel lang berichten van Jackie, maar ik mocht niks vertellen... Anders zou het uit gaan tussen Laurel en mij, daar zou Jackie wel voor zorgen... Oh nee, nou heb ik het verteld!" kreunt ze. "Nu gaat Jackie vast zorgen dat het uitgaat... Waarom doet hij of zij me dit aan?" Ik ben even te verbaasd om te reageren. Ik dacht dat we alles met elkaar deelden, zelfs ik en Melissa, al was het maar om Spencer te vinden. En nu blijkt Melissa dus tegen me gelogen te hebben. Ik hang op en loop de kamer weer in. U heeft 1 nieuw bericht, verschijnt er in beeld. Ik zucht diep: Jackie. Trillend toets ik mijn code in en lees het bericht. Klaar voor mijn spel? Zorg maar dat het uit gaat tussen Melissa en Laurel. Je krijgt vijf uur de tijd. Hier is je hulpmiddel:. Onder het bericht verscheen een foto, waar Melissa op zoent met een andere, onbekende jongen. Ik zucht diep. Ik wil Ashley graag terug, maar hoezeer ik Melissa ook haat, ik weet niet of ik haar kan verraden. Ik weet hoe naar het is als het uit gaat met je vriendje, dat is mij pas nog overkomen. Ik stop mijn telefoon weg. Het moet maar. Ik moet Ashley redden, dat zal Melissa ook wel snappen.
Ik geef mijn moeder een zoen, glimlach naar Meredith en loop de deur uit.

Die Nacht(mysterie, thriller)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu