-Crush! 02-

71 15 0
                                    

Kring!!!!!

Loceng rehat berbunyi menandakan waktu rehat bermula.

Chungha mengemas barang-barang nya begitu juga pelajar lain.Sudah tidak sabar-sabar hendak rehat.

Niat Chungha pada wktu rehat itu adalah meletakkan hadiah pada bwh meja Hoshi.Selepas seluruh pelajar di blok itu turun ke kantin.

"Baeb teman aq ya."
Pinta Chungha pada Yoojung dan Somi.

"Yalah."
Balas mereka serentak. Mereka sudah masak dengan perangai bff nya.

Mahu ditegur,tetapi sia².Sudah beratus kali mereka menasihati Chungha tetapi Chungha tetap dengan ego dan pendirian nya yg sanggup begitu.
Rasa simpati wujud dlm masa sama.



Sekeping stick note yang bermesej dan juga cadbury diletakkan di bwh meja Hoshi. Dia tersenyum sebelum pergi keluar meninggalkan kelas hoshi.

/////////////

"Pss ajom.."
Ajak Somi.

"Watpe..kau nak usya Vernon?!"
Balas Doyeon selamba.

"Alah...sukehati Ah..hehhehe boleh lah.. kantin panas Ah.jom.. "
Lengan Chungha ditarik perlahan oleh Somi yg meminta bantuan utk menyokong pendapat nya ke pss.
-pusat sumber-

"Boleh jugak,Sini panas..Jom!"
Kata-kata chungha seperti tiket ke pss bersama Doyeon dan yoojung. Mereka terpaksa bersetuju.

Tetapi mereka memberi alasan utk membeli air di mesin air berhampiran sebelum ke pusat sumber sekolah.

////pusat sumber///

"Hai.Nak senarai nama kehadiran.."
Pinta Somi pada Vernon dengan melemparkan sekuntum senyuman.

Somi dan Vernon seakan berketurunan sama.Muka orang putih.
Bapa Somi kacukan Rusia dan ibunya korea.Vernon berdarah keturunan AS tetapi penulis kt bape thu psl vernon

(hoho sorry..ape author merepek)

Chungha yg disebelah nya hanya diam seakan tahu gerak geri dan riak muka yg yg cuba disampaikan Somi pda Vernon
Somi suka Vernon. Vernon si senior yg ramai fans.
Vernon pakai spek tapi tk nmpk nerd.hoho..ideal Somi.

"Nah."
Jwb Vernon ringkas sambil menghulurkan nya pada Somi .Lantas kembali memandang skrin komputer kembali.

"Awk ade pen tak??Boleh pinjam..?Sye lupa nak bwk.. "
Tanya Somi lembut.

Vernon mencapai sebatang pen faber castle berwarna hitam kpd Somi tanpa memandangnya.
Mungkin bzy.

Somi hanya mengetap bibirnya dan menulis nama nya dan juga Chungha pad buku rekod kehadiran itu.

Usai itu,Somi dan Chungha beredar utk mencari tmpt duduk dan mengambil buku.

Setelah mencari buku yg dikehendaki mereka mencari tempat duduk.

Cara merata-rata.Jumpalah satu meja kosong. Rata-rata meja di situ diduduki pelajar form5.Maklum lah dekat beberapa minggu lagi mereka akn menghadapi Spm *author merepek lagi*

Meja yg hendak diduduki mereka hanya diduduki oleh dua org plajar lelaki yg dikenali Chungha dan Somi.

Iaitu,
Baekhyun dan Suho.

Mereka ni ulat buku yg tegar datng ke pss ni.Kalau bab anugerah Nilam.Bagilah Mamat due ekor tu..1000 buku dlm setahun..Daebak..

Puji Chungha dlm hatinya.

"Hello.ade org tak kat sini..?"

Kata-kata Chungha menarik perhatian Suho yg asyik membaca buku sains fakta.

"Tak.duduklah."
Jelas nya ringkas tapi padat.
Mereka melabuhkan punggung di kerusi plastik berwarna biru. Somi berhdpn dngn Suho,Baekhyun berhdpn dngn Chungha.

Mereka mula membaca bhn bcaan masing-msing dengan tekun.
Chungha yg tertarik pde buku pilihanya berjudul "Kings In Your Heart."

Somi pula
Somi membuka helaian demi helaian dengan kuat.Supaya menarik perhatian pngws pss yg bertugas.#Vernon

Vernon menangkap bunyi itu.
Dan mengerling Somi.
Lalu,dia pergi mendapatkan Somi.

Somi hanya bad bedek ja dengan situasi itu.Dia pasti Vernon akan menasihati nya.tunggu sja..

"Diam boleh..org laen nak study nak bce buku..awk bising²."
Ujarnya dengan nada jantannya yang garau dan menawan Somi.

Somi terkedu .Pipinya mula memerah.

Chungha mencubit lengan Somi suapaya rakannnya sedar..Kalu tak nahas lah kene halau dari pss.

"Ahh ya..apa awk kata tadi??"
Somi terbangun dari lamunan nya.

"Tolong diam."

"Oke"
Ujar Somi dan menekup mulut nya dengan tapak tngn smbil membuat puppy eyes..

"Not..noo..bukan..Jgn selak buku tu terlalu kuat.. Nnti koyak susah lah kami nak repair..*ayatnya***"
Vernon pergi dari situ selepas menasihati Somi.Mungkin Vernon malu.hohoho..Berjaya!!!

"Wey..Chungha ko nmpk tak..kleber kan kwn ko??"*senyum *
Somi bangga atas usahanya menarik perhatian Vernon walaupun dengan cara itu.Asal vernon berada di dpn matanya.

"Yalah.."..
Balas Chungha lemah.

Baekhyun bangun dari situ bersama buku di tangannya dan diikuti Suho yg
gelabah mengemas brngnya.Mungkin tak suka mendengar tentang hal perempuan.

Chungha memandang tajuk buku yg dipegang Baekhyun.

"NOT AN ANGEL "

"Cam best jer.. ".
Perlahan Chungha bersuara.

--------------------------
BAEKHYUN POV

Huh...takkanlah aq nak bagitau dia isi hati aku pda dia..Dia takkan terima,dia tetap pilih Hoshi. I dont know wht to say no more..

Ujarnya perlahan.

---------------------------

Chungha hanya membiarkan Baekhyun dan Suho berlalu.

"Lama jugak Si Doyeon dngn Yoojung tu beli air "
Ucap Somi smbil memerhati Baekhyun dan Suho.

Tiba-tiba seseorang menarik kerusi plastik yg di guna oleh Baekhyun tdi..
Sungguh terkejut Chungha apabila memandang tuan pnya muka yg menarik kerusi.

"MAIGGGGGHOOOOOOSHHHHH!!"
jerit hati kecil nya.

-bersambung-
VOTE+++
COMMENTS +++

Stupid in Love!!!Where stories live. Discover now