-Usya 01-

136 16 0
                                    

Kelas 4A1 riuh rendah dengan suasana haru biru di kelas itu.Maklumlah kelas budak-budak elit. Tk payah belajar dah bleh score.

Di tepi sudut kelas berdekatan tingkap.
Chungha termenung ke arah luar tingkap memerhati Hoshi. Budak paling hot dan bnyk fans kat sekolah ni.Dan juga crush Chungha.

Yoojung yang duduk di sebelahnya memerhatikan Chungha yg asyik mengusya Hoshi sambil tersengih.

"Oi chungha..Kau kenapa sengih-sengih mcm kerang busuk."soal Yoojung sambil memandang ke arah padang.

"Alah..kau ni cm tak tahu je rutin harian aq.."

Balas Chungha.
Yoojung hanya mengangguk sedikit tanda setuju.

"Tengok Hoshi tu..Kan!!?"
Yoojung meneka,
Muka Chungha mula merah.

"Auch..baeb dont say like that!!Kau sendiri tahu... "

Ujar Chungha, tapi anak matanya masih memerhati Hoshi dan bibirnya mengukir senyuman manis.
Tanda dia fall in love..

"kau tak terfikir nak bagitau dia ke sape kau??Setiap hari kau bagi dia hadiah..Dia buang.."

Yoojung mengambil handphone dari poket jaket nya.
Jarinya ligat menekan butang password kemudian menekan app whatsapp.

Yoojung menaip nama hoshi di contact list search.

"Kau nmpk tak stat dia??"
Soal yoojung pada chungha tentang status hoshi.
Chungha mengalihkan perhatian nya kpd skrin phone Yoojung.

"KISAH PE AKU"

Ayat itu terngiang ngiang di telinga Chungha setelah membaca status whatsapp hoshi .Mata nya dikelipkan beberapa kali.

Sememangnya Chungha ingin move on dari menyukai hoshi.

Tetap entah kenapa semakin dibenci semakin dibelenggu rasa rindu utk melihat wajah Hoshi.

Cungha hanya terdiam dan memandang
Yoonjung sayu.

"Yoojungah..kau thu kan aq nak mobe on..Tapi setiap kali aq nak mobe on dia selalu muncul dia selalu ade..Penatlah"

Bisiknya dengan nada mendatar sambil diperhati seorang namja di belakang nya.Iaitu Baekhyun.
Chungha dan yoojung tidak menyedari hal itu langsung kerana masing-masing sudah buntu. Chungha tertanya-tanya,manakala yoojung terpinga.

Baekhyun yg sudah lama memerhati Chungha dlm diam dan menyukainya. Cuma dia merasakan belum smpai waktunya.

Walaupun Baekhyun tahu bahawa Chungha menyukai Hoshi. Dia hanya mampu tersenyum kelat sambil memerhati kan Chungha.

Dia sememangnya mencintai Chungha sepenuh hati walaupun cintanya tidak pernah diketahui sesiapa.

"Hurmm..kau ni ego lah..Kau kene pun dia bukan yg terbaik utk kau..Mungkin spe thu kan?"
Pujuk yoojung. Dia berharap Chungha akan berasa lega sedikit apabila dia menasihati rakan karibnya.

Bukan dia tidak thu sudah sekian lama Chungha bermimpi mimpi mahukan Hoshi.Bukan kerana Hoshi anak org kaya atau bdx hot.Tetapi atas dasar, perangainya dan juga sikapnya yang baik hati.

Tetapi bukan utk perempuan yg seperti Chungha. Chungha yg cuba mendekati Hoshi.
Seperti langit dengan bumi.
Hoshi diperhati dari atas,Chungha seakan langit .

Hoshi memang elergi dngn perangai yeoja yg mengedik dan ingin mendekatinya.

Dia lebih suka kpd yeoja yg ditegurnya terlebih dahulu.
Kesian pula Chungha. Yalah ,brg yg lepas mmng tk boleh berpatah balik.
Sudah takdir.

"Kau pasti??Dia bukan jodoh aq??"

Kata² Chungha itu kedengaran di telinga Baekhyun yg memerhati nya.Baekhyun Agak terkejut dengan soalan yg dilemparkan pada yoojung.

Dia berharap yoojung menjwbnya dengan cermat seperti menyuruh Chungha membuang Hoshi dari fikirannya.

Baekhyun cepat² menukar ekspresi muka nya supaya tidak diketahui member exo yg asyik bersembang .Mana tahu salah seorang dari mereka dpt mengesan.. pasti dia akan di bahan.

"Kalau aq jwb 'Dia mmng bukan jodoh kau..' kau akan terima seadanya?? "
Yoojung membidas supaya Chungha melupakan Hoshi.

Hati kecil baekhyun gembira dngn soalan yoojung yg boleh dikatakan win~~

"Kau sapw nak ckp aq tkde jodoh dengn dia??"
Chungha menjeling sekilas pada yoojung dan kembali memandang padang.

"Huh..ego napalah kau wujud dlm diri kwn kesygn aq nih!!! "

Yoojung meletakkan dua tapak tangannya pada muka.Dia sudah penat menasihati Chungha.

Tetapi Chungha seperti, daun keladi..
Dinasihat berkali² masih tidak ada perubahan padanya.

Senang kata,hatinya sudah dikunci oleh jerat cinta nya pada Hoshi.
Kunci pula sudah hilang...

Yoojung mencapai buku latihan mt berwarna hitam biru itu dari perut beg nya.

"Skati kau lah baeb..Aq nak wat keje mt tk siap lagi ni."

-Bersambung-
Vote+comments ++

Stupid in Love!!!Where stories live. Discover now