Sofa berwarna coklat itu di duduki oleh Pn.Kwon dan Hoshi.
Chungha turut mengambil tempat di hdpn Pn Kwon dan Hoshi.Hati gementarnya di sembunyi dengan senyumannya.
Hoshi pula seakan-akan terkejut juga tetapi cuba di kawal ekspirasi mukanya yang selamba.
Suasana menjadi sunyi seketika,
Kemudian,Pn Kwon memecahkan susana sunyi di ruang tamu ala-ala elegent itu.
"Kamu kenal Hoshi tak Chungha,anak ahjumma(makcik)ni..Dya same sekolah dngn kamu rsnye..Incheon High School,Right?"
Soal Pn Kwon dan memandang sekilas wajah anaknya yang selamba dari tadi.
Walaupun agak pelik menanya pasal Hoshi,tetapi takkan mahu dibiar susana sunyi melarat pula."Ya..K..ke..kenal.."Jawab Chungha tergagap-gagap sambil memandang kosong ke arah meja dihadapan nya yang memisahkan kedudukan mereka.
Dalam hatinya masih berkocak-kocak dengan soalan dari Pn Kwon. Berkira-kira juga dia hendak menjawab pertanyaan cuak itu.Dalam hatinya meraung-raung memanggil mama nya supaya ke ruang tamu.Dia tidak mahu ber "Q&A"lama-lama, lagi-lagi dengan emmoa Hoshi!!!
"Kamu kenapa cm takut ni,jgn lah takut sngt..Hoshi tak makan org la.Kan Hoshi?"
Pn Kwon seakan dapat mengetahui keresahan yang dialaminya. 'Err seram pula,' bisik ChunghaTidak lama kemudian,
Kelibat Mama Chungha (a.K.a Pn.Lee )
muncul dari dapur yang tidak jauh dari ruang tamu."Yaaa..Kwon Ah~Lama tak jumpa kau!"
Pn.Lee memeluk tubuh Pn Kwon yang bangun apabila melihat Pn Lee.
Kemudian dilepaskan.
*abaikan ayat keling author yg cm blue*Senyuman tidak lekang dari bibir masing-masing. Kcuali Hoshi dan Chungha.
"Ha..kwon,ni lah anak ai..Hoshi!"
Pn Kwon memperkenalkan Hoshi pada.Pn Lee."Annyeonghasaeyo~"
Hoshi bangun dari sofa dan tunduk hormat pada Pn Lee."Wa..Handsome Hoshi ni,yela cntik cm mama dya."
Puji Pn Lee .Masing-masing melabuhkan punggung kecuali Chungha tiba-tiba bangun.
"Mianhae..Chungha nak panggil Mark suh turun jmpe ahjumma kejap..Dya asyik buat keje skolah tu..Sorry ya.. "
Pinta Chungha dan mengatur langkah ke tangga ."Gwenchana."
Balas Pn Lee ringkas sambil matanya memandang wajah Chungha yang tersenyum manis.Lalu kembali memandang rakannya.Chungha terus mendaki anak tangga dengan pantas.Perasaan resah dan gelisah masih berbaki disebabkan tetamu yang mengejutkan nya..
Kalau org biasa tkdelah mcm ni!!Ni crush sendri kot!!Pintu bilik Mark dikenalpasti seketika,
Kemudian dedaun pintu di kuak.
Chungha mengatur langkah ke dalam bilik. Dilihatnya Mark tekun membuat buku latihan matematik tambahan yang dibeli Mama mereka ketika awl thun.Sesekali kaca mata yang dipakainya terjatuh sedikit ke bawah,mungkin disebabkan saiz kaca mata yang tak sesuai dengan
wajahnya.Maklumlah,sibuk study sampai larut malam."Yah..Turun! "
Arah Chungha sambil jari telunjuk nya mencucuk bahu Mark .Tiada respon,
Ehh..khusyuk btol ni..Siap pakai Headphone,bukak volume nombor bape lah..
Chungha merengus.Tangan nya segera mencapai headphone putih tanpa wayar yang terpasang di kepala Mark dan di campak kasar ke atas katil bujang Mark yang bertema Iron Man. Hero yang paling diminatinya.
"OH CHEW CHAW CHAW!!"
Terkejut beruk Mark melihat nunna nya disebelah nya sambil bercekak pinggang.Mark ternganga sebentar apabila melihat headphone kesayangan nya yang dibeli pakai duit simpanan nya dicampak. Hasrat nya utk marah di simpan dalam-dalam ,mujur nunna nya hanya campak di atas katil.
Kalau tak mahu ditendang nunna smpai Malaysia.Huh!!Sabar jelah!! .Desis Mark sambil mengalihkan kerusi ala-ala di pejabat yang boleh dipusing menghadap nunna nya.
"Apa?"
Soal Mark dengan nada garau nya.
[eceh..author cair plak] ♥"Gi bwh turun dan sapa menyapa kat bwh"
"Huh...Kenapa Mark pula!!"
Mark menghentak-hentak kaki pada lantai bilik.Bibirnya dimuncungkan sedikit."Pergi lah..Hishh,Aq tendang kau baru tahu!!!"
"Yalah²"
Mark bangun dari kerusi dan sempat mencampak pen nya ke atas meja."Mark!"
Jerit Chungha seraya menarik lengan adiknya."Nape?"
Soal Mark malas."Kau tlng nunna boleh.Kita buat-buat rapat!!Mcm adik beradik mesra lah.."
"Aihh..nunna gile ke kene sampuk ni.Taknak lah!"
Rungut Mark sambil melangkah ke arah tangga."Tolong Ah~nanti nunna bagi hadiah!"
"Hadiah ape?nunna nak eomma panggil kita gila ka??"
"CD anime yang kau gila-gilakan tu.."
"Hoh!!Nak nak!!"
Mata Mark seperti anak anjing mmbulat.Tawaran itu membuatnya bahagia.Sebelum ini bersusah payah dia dptkan cd dari nunna nya.Kerana sebelum ini Cd anime itu limited edition."Ok.Kau jlnkan tugas dngn baik..And i will give u."
Mereka berdua turun bersama ke ruang tamu dengan diikuti gelak tawa kelihatan mereka mesra.
"Annyoeong ahjumma saya Mark Lee.'
Tunduk mark."Annyeong"
'Mark dengan Chungha duk lah"
Arah pn Lee."Ahjumma dtng ade hajat ni.Dia nak kamu berdua berkahwin."
Terang Pn Lee.
"Siapa kawin?"
Soal mark."Your nunna"
Jawab pn lee ringkas.Jawapan dari mama nya membuat hatinya tersusuk.Zupp!!!zup!!
Sakit nya.Kalau lah mama tahu yang Hoshi tu crush aq..Mesti mama bertambah girang.I kennot.Baik diamΠ_Π.
Bisik hati Chungha.Hoshi juga turut sama terkejut.
"K..ka..kawin!!!"
Soal Hoshi dengan nada yg agak kuat.Matanya terbuntang."Meyy.gosh.."
Mark turut sama melahirkan rasa terkejut. Tapi sebenarnya bahagia,jika nunna berkahwin pasti nunna akan tinggal bersama lelaki di hadapan nya ini.Tak perlu lagi nunna dan Mark berebut makan malam.
'Aman hidup.'
Bisik Mark dalam hati kecilnya."Secepat nya!"
Tiba-tiba suara Pn.Kwon mencelah suasana terkejut beruk itu dengan penerangan nya.
Makin bertambah terkjut lah jwbnya."Haah.Sebab nanti eomma Hoshi akan ikut appa Hoshi ke luar negara. Eomma dengan appa pun sama.Kita org ade hal business kat sne..Jadi bagi mengekalkan hubungan di korea.Kami wakil kan Hoshi dengan Chungha utk bersatu. Sebab mama tak pilih Mark, Mark masih belajar pulak tu dia tahun ni exam besar.Tolong fham ya Chungha. "
Panjang lebar mama nya menjelaskan Chungha masih terdiam tanpa jawapan."Saya setuju."
Hoshi yang dari tadi diam mula bersuara. Terkejut juga Chungha dengan jawapan Hoshi. Tak mungkin!! Kingka tu boleh mengahwini nya!!!Mustahil!!-Bersambung -
Sorry tak besttT^T
YOU ARE READING
Stupid in Love!!!
Fanfiction"Do u want tell him or not??" Yes/No/Marry someone else Pilihan sukar buat chungha yang ditentukan orang tua nya.Dan juga dia masih mempunyai rasa yg berbelah bahagi terhdp dua org namja.Yang menagih cintanya. "What wrong with her?" Hoshi betul2 bu...