2

389 13 0
                                    

Ik heb net een rondleiding gehad, en we staan nu weer in het midden van de laar. Sommige jongens zijn aan het werk en omdat ik nog geen plaats heb van wat ik moet doen. Mag ik iemand genaamd Frypan helpen met koken. Geen idee wie dat is, dus loop ik maar gewoon naar de keuken. Dan staat daar iemand met een schort, het enige wat hij mist is zo'n koksmuts. Langzaam loop ik naar binnen, maar voordat ik maar een stap binnen heb gezet, merkt hij me al op. "Hey, dus jij ben voorlopig mijn hulpje?"vraagt hij en doet van alles te gelijk. Dat snijd hij een groente, en dan roert hij door een pan. "Ja, de jongen genaamd Newt zei dat ik iemand genaamd Frypan moest helpen"zeg ik. "Ja, dat ben ik, ik kan goed wat hulp gebruiken"lach hij naar me. "Kom maar verder naar binnen, ik bijt niet"zegt hij als en grap, dat hoop ik tenminste. "Oke, laat maar eens zien wat je kunt"zegt Frypan. "Hoe moet ik dat doen? Ik weet mijn eigen naam niet eens!"zeg ik met een andere stem, iets hogen dan normaal. "Geen zorgen ik plaag je maar"zegt Frypan en komt naast me staan. "Roer jij maar af en toe door de soep, dan snij ik de laatste groente" ik doe wat hij zegt en pak een pollepel, er roer af en toe door de soep. Opeens word er geschreeuwd, en lopen er mensen blij naar binnen. "Geen zorgen, er gebeurt niks, het is alleen etenstijd"zegt Frypan die m'n gezicht zag toen er geschreeuwd werd. De 15 jongens pakken ieder een soepmok. En loopt langs om wat te krijgen. "Ga jij maar eten, ik wacht wel totdat iedereen wat heeft"zegt Frypan en wilt de lepel van me over nemen. "Nee, ga jij maar eten, zo kan ik een beetje tegen iedereen praten"zeg ik. "Weet je dat zeker?"vraagt Frypan. "Ga nou gewoon eten"zeg ik met een lach. "Top"zegt hij en sluit achteraan in de rij. "Het ruikt goed! Komt zeker omdat je hebt meegeholpen"zegt Alby. "Dat hoorde ik!"roept Frypan. "Hij heeft er dit keer iets anders in gedaan"zeg ik. "Wat dan?"vraagt een jongen. "Hij heeft er in gespuugd"zegt ik en mensen de al soep hebben, kijken vies naar hun soep. "Nee, grapje, hij heeft er dit in gedaan"zeg ik en pak een dit wat vlakbij me staat. Geen idee wat het is. "Het smaakt goed in ieder geval"zegt een jongen aan 'n tafel. Na een paar andere is Newt er, die als laatste met Frypan in de rij staat en nog een jongen voor hun. Dan komt nog net op het laatste moment iemand binnen gelopen. "Hey Gally" "Waar bleef je?"vroegen mensen. "Ik moest nog even iets af maken"zegt de jongen. Ik schenk het laatste schepje in de mok van de jongen. En dan is Newt aan de beurt en zo zijn de laatste 3 weg. Opeens hoor ik iets in de grote pan te recht komen, net wanneer ik iets wil opscheppen voor mezelf. Ik roer en haal soms de lepel omhoog totdat er iets mee omhoog komt. "Hoe komt dat daar?"vraagt Frypan. Dan vliegt er weer iets en nog iets. De jongens beginnen harder te praten wat over gaat naar schreeuwen. Ik pak snel 2 deksels en sla ze tegen elkaar aan. Iedereen is stil en kijkt me aan. "Waar was dat voor nodig?"vraagt een jongen. "Wat? Ik had ook 'n mes kunnen gooien, maar ik denk niet dat jullie daar blij mee waren als de mee iemand had geraakt"zeg ik en leg de deksels weer weg. En ga dan met mijn mok met soep ergens zitten. Maar overal waar ik wil zitten, zit een soepplek. De enige plek waar niks zat, was een plek naast Newt. Dus nam ik daar maar plaats.

It's You (A Maze Runner Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu