3

333 11 0
                                    

Ik ben als eerste klaar met eten, en ben dus ook als eerste buiten. Omdat ik niks te doen heb, ga ik maar een rondje lopen. Totdat mijn ogen vallen op een gedeelte van een muur. Eigenlijk lijkt 't meer op een soort van deur. Dan staat Newt opeens naast me. "Wat doe je?"vraagt hij. "Wat is dit?"vraag ik. "Het is niks, maak je er geen zorgen over, op de plek waar jij werkt heb je er niet mee te vinden"zegt Newt. Omdat ik nu geen zin heb om in discussie te gaan, laat ik het maar liggen. "En.. Wat gaat er vanavond gebeuren?"vraag ik. "Straks komt er een soort van feest. We steken een vuurtje aan en we drinken een geheim recept van Gally, waar je van moet houden"zegt Newt. "Wat zit erin dan?"vraag ik. "Dat weet niemand, de enige die het weet is Gally, hij zegt het tegen niemand. Maar misschien omdat je een meisje bent denkt hij anders"zegt Newt. "Ik zal het eens een kans geven"zeg ik en lach naar hem. "Newt! Kan je even komen helpen?"vraagt iemand en Newt gaat er naartoe. En nu sta ik hier.. Alleen. Dan ga ik maar proberen om die ene Gally te vinden. Ik probeer om Frypan te vinden, en als ik hem gevonden heb en naar hem toeloop, kijkt hij me aan alsof hij ook iets wilt vragen. "Hey, die jongen die als laatste erbij kwam toe straks, in de rij, dat was toch Gally, hé?"vraag ik. "Ja, heb je hem nodig?"vraagt hij. "Ja, eigenlijk wel"zeg ik. "Volgens mij zag ik hem het laatst bij het dierenhok"zegt Winston. "Oke, dan ga ik daar maar kijken"zeg ik en begin erheen te lopen. "Het is de andere kant op"hoor ik Frypan zeggen. "Dat wist ik wel, ik wilde alleen kijken of jullie scherp waren"zeg ik.

Uiteindelijk ben ik er aangekomen, en zie soms wat hoor uit de deur vliegen. voorzichtig loop ik naar de deur, en probeer uit te kijken waar ik sta. Net wanneer ik wil vragen naar Newt, vliegt er hooi in mijn gezicht. "Oowh, sorry"zegt Newt, hij gooit de schep op de grond en loopt snel naar me toe. "Ik hoorde je niet aankomen"zegt hij en haalt het hooi van me af. "Geeft niet, ik had gewoon wat meer geluid moeten maken"zeg ik en haal de laatste paar dingen uit mijn haar. "Je hebt geluk dat de dieren dit niet als wc gebruiken"lacht Newt. "Dan had jij dat ook al wel geweten"zeg ik. "Wat bedoel je daarmee, ik had je hoofd dat wel erin gedouwd"zeg ik, en hij lacht weer. "Wat kwam je doen?"vraagt Newt. "De jongens zeiden dat Gally hier zou zijn"zeg ik. De lach op zijn gezicht verdwijnt. "Wat moet je allemaal nog doen, dan help ik even mee"zeg ik. "Alleen nog maar naar buiten scheppen en dat nieuw hooi hierin gooien en buiten ook natuurlijk"zegt Newt. "Oke, dan help ik je mee"zeg ik.

It's You (A Maze Runner Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu