Mark komt aan in het dorp en loopt naar de kroeg. Daar zitten Nick, Ed en alle andere mannen van het dorp.
Hij loopt naar binnen en voelt meteen een arm om zijn schouders slaan. "Mark! Wat kan ik je te drinken schenken?" vraagt de barman vriendelijk. "J-jullie moeten m-m-me helpen" stotter Mark. Iedereen kijkt hem aan. "Louis.. word gevangen gehouden!" zegt Mark. Nick staat snel op. "Door wie?" vraagt hij. "Een beest!" zegt Mark, hopend dat ze hem geloven. "Een beest?" grinnikt Nick. "Ja! Een groot beest! Met een kop als die van een wolf gemixt met een beer en slagtanden!" zegt Mark en dan begint iedereen hevig te lachen.
"Mark, mijn beste man, volgens mij moet je even thuis gaan rusten" zegt de barman en hij duwt Mark lachend naar buiten.
Als niemand wilt helpen, doet hij het zelf wel.
Nick denkt diep na tot hij opeens grijnst. "Ed, ik heb een plan".
✖
Louis ligt huilend op het bed. Opeens wordt er geklopt. "Wie is daar?" vraagt hij. "Lou Teasdale, lieverd" zegt een stem. Louis loopt naar de deur en opent die.
"Ik dacht dat je wel een kopje thee wou" zegt Lou als ze binnen huppelt.
"Maar je-je bent een.." stottert Louis en loopt naar achter tot hij tegen de kast botst. "Voorzichtig!" giechelt de kast. "Dit kan niet.." zegt Louis.
"Ik zei toch dat hij knap was, mama" zegt Lux tegen Lou. "Inderdaad, Luxie" zegt Lou en ze giet wat thee in het kopje.
"Voorzichtig!" zegt ze daarna als Lux naar Louis huppelt. "Dankjewel!" zegt Louis en hij pakt Lux op en drinkt.
"Dat was heel dapper wat je daar deed, lieverd" zegt Lou tegen Louis. "Dat vinden we allemaal" zegt de kast, die Eleanor heet. "Maar ik ben mijn vader verloren" zucht Louis. "Mijn dromen, alles" gaat hij verder. Lou, Lux en Eleanor kijken hem medelevend en verdrietig aan. "Het komt wel goed, kindje" zegt Lou lief en Louis kijkt haar aan.
"Oh oh! Praten terwijl ik eigenlijk het avondeten moet helpen maken!" zegt Lou en ze begint naar de deur te huppelen. "Lux?" roept ze nog. "Bye" zegt Lux en ze loopt achter haar moeder aan.
"Nu, welke kleren voor het avondeten?" zegt Eleanor en ze opent haar kastdeuren.
"Je zult prachtig staan in dit t-shirt" zegt ze en een kapstok springt eruit en het t-shirt valt op Louis. "Dat is heel vriendelijk van u, maar ik ga niet naar het diner" zegt Louis beleefd. "Maar je moet!" zegt Eleanor verontwaardigd.
Voor Louis iets kan zeggen, komt Liam door de nog openstaande deur naar binnen. "Ahem ahem ahem, het diner is geserveerd" zegt hij.
✖
Het Beest ijsbeert voor de openhaard. "Waarom duurt het zo lang? Ik had haar bevolen naar beneden te komen" zegt hij grommend. "Waarom is ze hier nog niet?" vraagt hij aan Niall en Lou die op tafel staan. "Wees geduldig!" zegt Lou. "De jongen is zijn vrijheid en zijn vader verloren, allemaal in een dag" zegt Lou dan.
Hij blijft ijsberen. "Harry, heb je er aan gedacht dat misschien deze jongen de vloek kan verbreken?" zegt Niall voorzichtig. "Natuurlijk heb ik daar al aan gedacht! Ik ben geen idioot!" snauwt het Beest. "Goed! Dus, jij wordt verliefd op hem, hij wordt verliefd op jou en poef!" zegt Niall enthousiast. "Vloek verbroken! We zijn terug mensen als het middernacht is" gaat hij verder. "Zo simpel is het niet. Zo een dingen kosten tijd" zegt Lou. "Maar de roos is al begonnen met te verwelken" zegt Niall.
"Het gaat toch niet lukken! Hij is zo mooi en ik ben.. ik bedoel, kijk naar mij!" zucht Harry.
"Je moet hem helpen om door dat te kijken" zegt Lou. "Ik weet niet hoe" zegt het beest. "Je kan starten met je een beetje beter te gedragen. Hup, rechtop. Probeer je te gedragen als een gentleman" zegt ze. "Ja, als hij binnenkomt, geef je hem een warme, lieve glimlach. Kom op, geef me een glimlach" zegt Niall. Harry glimlacht met al zijn tanden bloot, wat eigenlijk best eng is.
"Je moet hem niet bang maken!" zegt Lou. "Wees vriendelijk!" zegt Niall. "Geef hem complimentjes" zegt Lou. "Maar wel netjes" zegt Niall. "En boven alles, beheers je!" zeggen ze samen. Opeens gaat de deur open.
"Daar is hij" zegt Niall en ze nemen hun posities weer in. Dan komt Liam binnen. "Goedenavond" glimlacht hij nerveus. "Waar is hij?" snauwt Harry.
"Wie? Oh ha ha. De jongen, ja. De jongen. Wel, eigenlijk, hij is- emh.. hij komt niet" zegt de klok nerveus."Wat?!" roept Harry woedend. Dan stormt hij ziedend de kamer uit, naar die van Louis.
---
Weer kort sorry!
Je wilt niet weten hoeveel keer in 'haar' of 'ze' heb geschreven in plaats van 'hem' of 'hij'😂
Anyways, vote?
All the love,
-Me.
•Word: Wherever I Go•
|Word Count: 812 woorden|
JE LEEST
The Handsome And The Beast {Larry Stylinson AU}
FanfictionHet klassieke sprookje begint met de betovering van een wrede prins in een afzichtelijk schepsel. Om de mysterieuze vloek te doorbreken moet het Beest van de knappe Louis zien te veroveren. En wel voor het laatste bloemblaadje van de betoverde roos...