⭐Chapter Three⭐

90 9 1
                                    

"Hallo?" roept Mark.

Ergens achter op een tafel staan twee voorwerpen subtiel naar hem te kijken. Een kandelaar en een klok. Of zoals ze liever genoemd worden Niall en Liam.

"Die arme stakker is zeker verdwaald in het bos" zegt Niall. "Wees stil Misschien gaat hij dan wel weg" zegt Liam.

"Is daar iemand?" roept Mark bang.

"Je houdt je mond, Niall. Geen woord" zegt Liam zacht.

"Ik hoop niet dat ik ongelegen kom maar ik ben mijn paard kwijt en ik wil graag ergens overnachten" gaat Mark verder.

"Oh Liam, wees eens aardig" zegt Niall en Liam legt snel een hand voor Nialls mond. "Shht" sist hij. Niall kijkt hem geïrriteerd aan en raakt met zijn arm, waar een kaars aan zit, Liams hand aan.

"Auw AUW" roept Liam. "Natuurlijk bent u welkom!" zegt Niall dan.

"Ma-ma-maar waar bent u?" stottert Mark en hij loopt naar de tafel. Hij pakt Niall op voor licht. "Ik ben hier" zegt Niall.

"Waar?" vraagt Mark en Niall tikt met zijn kaars op Marks hoofd, wel met de metalen kant. Mark houdt Niall voor zijn gezicht.

"Hallo" zegt Niall en Mark kijkt hem geschrokken en verbaasd aan waarna hij Niall geschrokken los laat en de kandelaar op de grond valt. "Niet te geloven" mompelt Mark.

"Goed gedaan, Niall", Liam komt naar de kandelaar toegesprongen. Mark pakt Liam op. "Aah!" roept die. "Hoe hebben ze dit gemaakt" vraagt Mark zichzelf af en hij begint Liam rond te draaien. "Zet me onmiddellijk neer! En hou daarmee op" roept Liam.

"Neem me niet kwalijk, i-ik heb nog nooit een klok gezien die, die, die, die" en daarna niest Mark waardoor Liams 'gezicht' aan dampt. "Oh het spijt me!" zegt de oude man.

"Oh maar u bent drijfnat, monsieur! Kom, warm u op bij het haardvuur" zegt Niall opeens. En hij springt naar een kamer. "Dankje" zegt Mark.

"Nee nee! Je weet wat er gebeurt als hij hem hier ziet" zegt Liam die achter Mark en Niall loopt.

Wat hij niet weet, is dat hij hem al gezien had. Mark loopt de trap af. "Ik verzoek u geen stap verder te zetten!" zegt Liam die aan Marks kleren trekt maar die negeert hem. Niall wijst hem een stoel aan. "Niet in meneer zijn stoel!" zegt Liam. Opeens komt er een voetensteuntje aangelopen die blaft als een hond.

"Dat wil ik niet zien, dat wil ik niet zien" zegt Liam en hij bedekt zijn ogen. Mark groet de hond/voetsteun enthousiast. Een kapstok komt eraan met een deken en slaat dat rond Mark.
"Wat een bediening" zegt de oude man. "Nu is het genoeg!" zegt Liam maar wordt al snel het zwijgen opgelegd door dat er een karretje komt aangereden.

De kar rijdt door naar Mark. "Wilt u een kopje thee? Dan bent u zo weet warm" vraagt de theepot. "Geen thee, geen thee" mompelt Liam.

Mark pakt het theekopje op en drinkt. Het theekopje giechelt. "Zijn snor kriebelt, mama" zegt het. Het lijkt wel de stem van een klein meisje.

"Kriebe- oh", de oude man begint te lachen. "Hallo" glimlacht hij.

Opeens begint alles te trillen. De deur vliegt open en een koude windvlaag komt naar binnen. Niall schrikt hevig en mompelt: "Fuck". Het haardvuur dooft onmiddellijk en de theepot begint hevig re trillen. Het theekopje verschuilt zich achter haar moeder. En zegt: "o-ow". Mark begint te bibberen in zijn deken.

Hij durft niet over de rand van de stoel te kijken, uit angst wat erachter zou kunnen staan.

Het Beest loopt grommend naar hem toe. "Er is een vreemde hier" zegt hij met een bromstem. "Ik kan het uitleggen" stottert Niall. "Monsieur is verdwaald in het bos. Hij was koud en nat...". Het Beest onderbreekt hem grommend. Hij brult en Nialls vlammetjes doven. Liam kijkt vanonder het tapijt angstig mee.

"Hoogheid, ik wil u even laten weten d-dat ik er de hele tijd tegen was. Het is zijn schuld, hij wilde niet naar me luisteren, nee oh nee", ook Liam wordt onderbroken door gebrul waarna hij terug angstig wegkruipt onder het tapijt.

Mark kijkt langs de linkerkant van de stoel en ziet gelukkig niemand. Maar als hij langs rechts kijkt, ziet hij een woedend en eng beest. Hij schrikt hevig en bibbert nog wat meer.

"Wie ben jij? Wat doe je hier?" vraagt het Beest terwijl hij over zijn stoel gaat hangen. "Ik-k-k ben verdwaald i-in het bos e-en", Mark stopt met praten, van de schrik. "Je bent niet welkom hier" gromt het woedende Beest. "H-het spijt me" zegt Mark terwijl hij bang naar het Beest staart.

"Waar staar je naar?" gromt het Beest terwijl hij zich groter maakt. "Nergens naar" zegt Mark snel en het Beest buigt zich helemaal voorover.

"Dus jij komt kijken naar het Beest is het niet?" roept hij met een hele lage stem. "N-nee w-waarom z-z-zou ik?" zegt Mark terwijl hij een poging doet om te ontsnappen. "I-ik wou alleen ergens overnachten" zegt Mark stotterend. "Dan weet ik wel een plek voor jou" zegt het Beest en hij grijpt Marks schouders en hij trekt hem mee.

"Alsjeblieft nee! Nee! Nee!" roept Mark nog maar hij wordt al de kamer uitgesleurd..

---
Hoofdstuk 3!
Ik ga heel snel nieuwe delen uploaden als je het nog niet doorhebt. Dat is omdat dit verhaal binnen de vier dagen op wattpad moet staan voor een persoonlijke reden😂
All the love,
-Me.
•Word: Toneeltjes•
|Word Count: 917 woorden|

The Handsome And The Beast {Larry Stylinson AU}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu