Bab 1

4.3K 65 0
                                    

   "Mikail Naufal!! Medina Batrisya!! Kamu berdua kemari sekarang!!" Cikgu Latifah menjerit.

   "Cermin mata dah panggil tuh. Ni semua salah kau lah Mikail." Medina Batrisya mencebik.

   "Apa pulak salah aku, salah kita lah. Kau yang cadangkan suruh letak tikus dekat dalam laci Cikgu Latifah." Mikail Naufal tunjuk muka selamba.

   "Aku cadangkan saja yang kau pergi buat betul-betul tu kenapa?" Medina Batrisya geleng kepala.

   "Mikail Naufal! Medina Batrisya! Apa yang kamu berdua tercegat lagi dekat situh ha? Kemari sekarang!" Merah muka cikgu Latifah menahan marah.

   "Saya nak kamu berdua lari keliling padang tuh, selagi saya tak suruh berhenti kamu berdua jangan berhenti!" Cikgu Latifah memberi arahan.

   "Baik cikgu." Mikail Naufal dan Medina Batrisya bersuara serentak.

   Tanpa berlengah mereka terus berlari mengelilingi padang sekolah seperti yang diarahkan oleh cikgu Latifah.

   "Kau punya pasal lah ni, makin hitamlah muka aku nanti." Medina Batrisya membebel.

   "Alaaa nanti aku beli dekat kau selori bedak sejuk, pakai banyak-banyak nanti putihlah." Mikail Naufal tergelak kecil menunjukkan lesung pipit di wajahnya.

   'YA allah, handsomenya kau Mikail.' Kata-kata itu hanya mampu diucapkan didalam hatinya.

***
   "Medina, kenapa habis kamu berpeluh-peluh ni? Dah macam mandi peluh dah mak tengok." Soal Puan Aisyah.

   "Medina kena denda dengan cikgu Latifah tadi, kena lari keliling padang." Jawab Medina Batrisya sambil meleraikan ikatan kasut sekolahnya.

   "Ishh kamu ni Medina, tak habis-habis asyik kena denda saja. Mesti kamu dengan Mikail ada buat apa-apa kan sampai cikgu Latifah denda kamu?" Soal Puan Aisyah, bukan dia tak tahu perangai nakal anaknya di sekolah.

   "Mikail tulah mak, dia pergi letak tikus dekat dalam laci cikgu Latifah. Memang mengamuk sakanlah si cermin mata tuh huhu." Jawab Medina Batrisya geli hati.

   "Kamu berdua ni ada-ada sajalah. Cuba ubah sikit perangai tuh, dah nak SPM kan tahun ni." Puan Aisyah geleng kepala.

   "Yala mak. Medina nak masuk mandi dulu, dah busuk peluh dah badan ni." Medina Batrisya terus berlalu ke arah biliknya.

   Puan Aisyah hanya mampu menggeleng kepala melihat telatah anak daranya.

Cerita Cinta Kita Where stories live. Discover now