4

27 2 1
                                    

Vrijdag, eigenlijk de beste schooldag van de week. Ik hoef pas om 9 uur te beginnen, dan heb ik twee uur gym en dan weer twee uur vrij. Daarna nog een uur Engels en een uur tekenen. Chill dagje dus. Ik sluit de bruine deur en loop de gang op naar de keuken op mijn verdieping. Er is niemand anders in de ruimte. Ik loop naar de achterkant van de ruimte, daar is het keuken gedeelte, ervoor staat een lange witte tafel met wat stoelen. Uit het kastje naast de koelkast pak ik een kom en een pak cornflakes. In de la ernaast ligt het bestek, daar haal ik lepel uit. Ik schud wat Cornflakes in de kom, zet het pak in de kast, pak een pak melk uit de koelkast en schenk dat ook in de kom. Zodra ik het pak weer in de koelkast heb gezet pak ik mijn kom en lepel en ga aan de tafel zitten. "Hé, Liszabel" zegt een vrolijke stem. Ik kijk om naar de openstaande deur. Een meisje met rood haar in een lange vlecht over haar schouder stapt de keuken binnen. "Noem me alsjeblieft Lizzy" zeg ik kreunend.
Cleo, een van mijn vriendinnen, steekt haar tong. "Ik weet dat je dat niet leuk vindt." Ze loopt langs me heen en pakt van alles uit de kastjes en koelkast. Ze gaat tegenover me zitten en smeert haar crackers in met boter en vervolgens met pindakaas. "Heb je nog iets van Dylan gehoord?" Vraagt ze tussen twee happen door.
Ik schud mijn hoofd. "Sinds dat hij weg is, heb ik helemaal niets meer van hem gehoord."
"Gaat het?" Ze kijkt me bezorgd aan met haar grote donker groene ogen.
"Ja, ik denk het wel."
"Als er iets is moet je het zeggen, hoor!"
Ik glimlach. "Dat weet ik." We eten in stilte verder. Mijn kom is leeg dus ruim ik mijn rommel op in de vaatwasser. "Tot zo" zeg ik Cleo gedag. We hebben samen gym en tekenen, dus ik zie haar zo weer. Op mijn kamer, het is een eenpersoonskamer dus hij is niet zo groot, pak ik mijn gymtas in. Op de badkamer, iedere kamer heeft een kleine badkamer met wc, douche en wastafel, doe ik mijn haar in een staart. Veel hoeft er niet aan m'n gezicht te gebeuren, ik moet zo toch nog douchen. Ik pak mijn tas van m'n bed af en zwaai het om mijn schouder. Ik sluit mijn deur weer achter me en wandel door de gang op naar de trappen. Mijn kamer is op de tweede verdieping. Via een glazen gang kom je op het hoofdgedeelte van de school. Achter de school is het sportveld, gymzalen en kleedkamers. De bel gaat op het moment dat ik de glazen tunnel uitstap en de school binnen loop. De gangen stromen langzaam vol. Ik wurm me tussen een tweede klas door en ben bijna bij de kleedkamers. Mijn gymdocent staat bij de deuren te wachten. "Goede morgen, Liszabel" begroet ze me.
"Hai" mompel ik en ik verdwijn in de kleedkamer. Er zijn al een paar meiden die aan het omkleden zijn. Een meisje staat in haar ondergoed luid te praten tegen een ander meisje dat haar shirt aan trekt. Ik trek de spijkerbroek en blouse uit die ik vanochtend aan had gedaan uit en vervang het voor mijn licht blauwe sportkleding. Cleo komt net binnen als ik mijn schoenen aan trek. Ze ploft haar tas naast me neer en zet haar voet op het bakje om haar schoen los te maken. "Je bent laat" merk ik op.
"Ik was mijn schoenen kwijt. Bleken ze onder m'n bed te liggen." Ze schopt haar schoen uit en maakt ook haar volgende schoen los.
"En hoe komen ze daar terecht?"
"Weet ik veel?"
Ik grinnik. "Zeker door de kabouters?"
"Zou kunnen" lacht Cleo.
Ik spring op van de bank. "Schiet op, ik ga alvast."
"Kun je niet even wachten, Lizzy?"
Ik zucht. "Oké, dan."

watch me burnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu