Proloog

298 26 6
                                    

Het jaar 2000:

Unknown pov.

'Weet je zeker dat dit een goed idee is?' vraagt mijn collega twijfelend terwijl hij naar de acht dossiers voor ons kijkt.

Kalmpjes blijf ik voor me uit kijken terwijl ik nadenk over de vraag van mijn collega.

Is dit verstandig? Nee.

Is het gevaarlijk? Ja.

Is dit nodig? Nu nog niet.

Gaat dit levens redden? Zeker wel.

'Het is nodig.' antwoord ik als ik klaar ben met nadenken.

'Maar het zijn nog maar kinderen.' mompelt mijn collega, tot mijn grote amusement.

'We hebben een draak die geboren is in het begin van de middeleeuwen, een vampier die bijna tweehonderd jaar oud is en nog iemand waarvan het onbekend is in welk jaar zij geboren is. Volgens mij zijn dat geen kinderen. En voor de rest, het komt wel. Ze redden zich wel.'

'Maar eentje is pas een baby! Hoe wil je ervoor zorgen dat die binnen nu en zestien jaar alles kent en kan?' vraagt mijn collega ongelovig.

Ik grinnik. 'Dat kan ze niet. Zij zal hartstikke ongevaarlijk worden.'

Mijn collega kijkt me aan alsof ik gek geworden ben. 'Maar hoe is ze dan een aandeel aan het team?'

'Leugens, mijn beste. Leugens.'

Direct gaat er een lampje bij hem branden en hij knikt waarna hij zich weer op de dossiers richt.

'Hoe gaan we ze noemen?'

Mijn antwoord komt direct:

'The Deadly Eight.'

The Deadly EightWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu