1.5 vänd dig om

177 5 0
                                    

Macs pov
Jag vaknar av att de ringer, jag tar upp mobilen och kollar vem de är, jag fick ett stort leende och svarade.

J- Godmorgon bigmac

Mac- godmorgon ankunge sa jag med ett leende

J-Väckte jag dig?

Mac-Aa o de var inte bra sa jag på skämt

J-ja men annars så skulle du ju aldrig vakna sa hon och skrattade

Mac- ja men klockan är ju bara.. OJ den är ju 9 snart! Sa jag och flög upp ur sängen

J-Och vi skulle träffas?

Mac- Vid 9...

J-ja så klä på dig och kom ner

Mac- Kom ner? Sa jag förvirrat

J- gå och ät frukost bara sa hon lite avslöjande

Mac- jaja kan ringa när jag är klar

J-haha bra ses bigmac

Mac-Ankunge sa jag och hon la på.


Jag gick upp och tog på mig ett par svarta jeans och en vit lång t-shirt (ni ksk fattar vad jag menarXD). jag gick ned för trappan och sedan in i köket, jag gick snabbt för att öppna kylskåpet och så sa någon "vänd dig om" jag kände igen rösten men kom inte på vem det var, jag vände mig om och såg.. (gahah ni fattar nog vem de är men jajaja, låtsas att de blir spänning osv) JAMIE, "wahh, sluta skrämas" sa jag förskräckligt  medan hon skrattade "vad gör du här?" sa jag och pussade henne på pannan, "venne, trodde vi skulle träffas men du kom aldrig så jag gick hit och Martinus öppnade" sa hon och log, "okej men vart är Martinus då?" sa jag som ett frågetecken, "han gick ut och spelade fotboll, men du jag måste gå nu" sa hon stressigt, "okej, men vart ska du?" "till tågstationen för att hämta Alina o hon är framme om ca 15 minuter så jag måste skynda nu, men vi kommer senare" sa hon medans båda gick ut till hallen, "okej ses puss på dig" sa jag, "hejdå" sa hon och kysste mig på munnen, hon små joggade iväg medan Martinus kom in "godmorgon, vill du ut och spela fotboll?" sa han anfod "aa" sa jag och följde med ut.

                                                                          Jamies pov

Jag hoppade ut från bilen och gick in i den stora folkmassan, jag sprang upp för några långa trappor och såg hur tågen precis stannade, okej hon satt på den sista spårvagnen. Jag gick fram en bit och såg henne precis gå ut, jag sprang fram till henne och kramade henne och hon kramade tillbaka, "hejj" viskade jag i hennes öra, "hej bästa bästa du" viskade hon tillbaka, vi släppte kramen och gick långsamt tillsammans tillbaka till bilen.
jag hoppade in på höger sida och Alina på vänster sida. "Hej! Alina" sa mamma glatt, "hejj Lisa" sa hon tillbaka


***


Vi hopade ut ur bilen glada och gick snabbt in, "Åhh vad fint" sa hon glatt "Ja, kom vill du sova i mitt rum eller i gästrummet?" sa jag medan båda gick upp för trappan in i mitt rum " omg vad fint! i ditt rum om de funkar?" sa hon "JA önskade att du skulle säga så" medan båda började skratta. "du kan packa upp dina kläder i min wic (walk in closet) "jaa" sa hon och jag öppnad dörren och båda gick in med en varsin väska.

 "du kan packa upp dina kläder i min wic (walk in closet) "jaa" sa hon och jag öppnad dörren och båda gick in med en varsin väska

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Här du kan ta denna sida" sa jag medan båda packade upp och hängde upp hennes kläder.


Sry det kommer bara 1 kapitel idag, har skrivit på detta halv korta kapitlet i ca 2-3 timmar, men det händer massor på mina sociala medier.

Pakterna & ankungen || M&M Where stories live. Discover now