Jamie pov
(VIKTIGT! Läs om förra kapitlet pgd av att allt blev fel i kapitel 19, annars kommer ni inte hänga med i denna<33)
Jag stoppade mobilen i fickan.
Pling
Pling
Pling
Pling
Pling
"Ojoj vad du var populär" sa Marcus retsamt
"ha-ha jätte kul" sa jag medan jag tog upp mobilen ur min slitna bakficka med en suck
jag tryckte på den vita fingeravtrycketa hemknappen snabbt *5 stycken nya kommentarer på ask", med en konstig blick låste jag snabbt upp mobilen med hjälp av den tatchknappen.
Jag läste alla kommentarer om igen men precis så blev skärmen en bild på Linnea och en grön å röd knapp kom fram, jag tryckte långsamt på den gröna knappen och la den snabbt vid örat.
L: Hallå hej! Saknar dig sjukt mycket! Alina har väll kommit fram till dig nu eller? Och isåfall vad gör ni just nu?! Är ni med nå..
J: vänta vänta! Avbröt jag henne och satte på högtalare och gjorde en gest för att vi fyra skulle stanna och lyssna på mobilen
J: jo säg om allt
L: JO! äh Joo Alina är där eller hur? Och vad gör ni just nu? Och är ni med några andra oxå!!?
Snabbt kollade Marcus och Martinus på varandra och såg skyldiga ut.
J: ja hurså? Eller vänta en snabbis!
Jag tryckte på "ljud av" knappen och kollade på killarna med en vad-har-ni-gjort blick,
"assååå...." var de ända Tinus fick fram med ett flin,
"kolla din ask.." sa Mac snabbt och kollade upp oskyldigt.
L: hallå är du kvar?
snabbt tryckte jag på "ljud av" knappen så hon kunde höra mig.
J: ja vänta 20 sekunder
Då jag snabbt gick in på ask och läste bland mina inlägg/kommentarer.
"Najj fack er!" Sa jag och de började skratta.
L: va? Vänta!! Vilka är ni med och vilka skrattar!?
De slutade snabbt skratta och håller sig för skratt
J: du ehh.. kan jag ringa upp dig senare? Bra! Ses puss puss!. Sa jag utan att få nått svar, jag la på och tryckte på "avstängnignsknappen".
"Asså seriöst?" Sa jag, då alla de 3 började skratta
Efter cirka 1 minut då alla hade skrattat klart,
"vad vare med henne?" Sa Mac"Å de Haru inte fattat ännu? såklart ska hon vara just erat största fan" sa jag och fake log.
Dåligt med uppdatering, men just nu bryr jag mig inte om hur dåligt jag uppdaterar för inga av mina böcker bli ändå aldrig bra:))
XOXO
YOU ARE READING
Pakterna & ankungen || M&M
FanfictionJamie är en tjej som nyss fyllt 14 år. Hon bor i Stockholm med sin mamma Helena. Hon går på en skola som hon har gått på nästan hela sitt liv där hon blir mobbad i ca 7år och de fortsätter. Hon går dock på dans och hennes mål i livet är väll att b...