2.3 kommer om 5

114 4 0
                                    

17.32
Vi bär ned våra 2 sista väskor och ställer de vid dörren. Jag hade nyss bytt om till en svart
t-shit med ett vit tryck där de stod Adidas på, med svarta slitna jeans och en snabb uppsatt bulle (i håret)

"Mamma, jag tror vi ska åka nu..." ropade jag

"Okej jag kommer ned" skrek hon från övervåningen.

Vi satte på oss våra jackor & skor och ned springandes kom mamma. Flyget går 20.00 så vi hade gott om tid på oss, men mest ville jag bara här ifrån.

"Är ni säkra på att ni vill åka" sa mamma och kollade på oss

Jag kollade på Alina då hon nu kollar på mig, jag kollade tillbaka på mamma. Jag nickade.

"Vill ni åka nu?" Frågade mamma

"Mm" mumlade jag och Alina fram

"Ni kan sätta er i bilen så länge, jag kommer strax" sa mamma och log

Alinas pov

Vi vände oss om för att kunna gå ut. Jamie öppnade den stora vita dörren och gick ut med sin väska och jag kom efter. Jag stängde dörren och gick ned för trappsteget.

"Brr"

Jag stannade till och tog upp mobilen ur bakfickan och tryckte på den vita hemknappen.

"Från Martinus G"

Jag låste upp mobilen och kom direkt in på Snapchat, jag tryckte på den röda lila rutan.
De var en svart bild och de stod "hur mår Jamie? Marcus får inte tag på henne"

"Vem var de?" Frågade Jamie som hade nyss öppnat dörren.

"En i min klass bara" sa jag och släkte mobilen. Vi satte oss i bilen bekvämt och väntade på att Helena skulle komma. Jag tog upp mobilen för att svara på Martinus, jag gick in på Snapchat och tog en svart bild "hon mår sådär, men asså Javenne om hon har sagt något men vi ska åka t flygplatsen för att åka hem t Sthlm ett tag:/" jag läste igenom de och sedan skickade de.

Snabbt fick jag en snap tillbaka, jag tryckte snabbt på röda rutan, "seriöst? Marcus får panik nu" snabbt fick jag en ny snap av han "vi åker om 5" va! Vafan har jag gjort nu? Jamie kommer bli as sur. Vad ska jag göra? Jag berättar nog inget eftersom hon kommer få panik då.

Framsättedörren öppnades och in kom Helena och startade bilen.

"Ni har inte glömt något?" Sa hon

"Nä" sa vi båda samtidigt.

Vi lämnade snabbt uppfarten och var påväg till flygplatsen.

XOXO

Pakterna & ankungen || M&M Where stories live. Discover now