2.7 fuck-up liv (fortsättning på ny?"

114 4 0
                                    

Jamies pov

Vi lämnade fort restaurangen då planet bara går om 15 minuter, vi små joggade ut från restaurangen och försökte hitta vår gate.

"Vilket nummer har vi?" Sa hon

"Nummer 6 så det är inte så långt kvar" sa jag

Vi närmade oss gate 5 och nu gate 6.

"Där kom" sa jag och pekade mot en ingång till vårt plan.

*** (kommer hoppa fram tills det lämnar flyget)

Vi lämnade nu Arlanda och kom till den stora parkeringen.

"Vart skulle vi möta han?"Sa Alina fundersamt.

"Här tror jag" sa jag osäkert.
Jag kollade noga runt på parkeringarna, bilen var vit och hette något med ghi med tre siffror.

"Är det den där?" Sa Alina och pekade på en bil en bit bort.

"Ja!!" Sa jag och skyndade mig iväg till bilen.
Jag såg han, han stod bakom bilen. Jag sprang och gav pappa en stor kram. Jag har saknat han så mycket!

"Hej gumman!" Sa han chockat och kramade mig.

"Hej" sa jag svagt, då jag försökte hålla tårarna inne.

"Jag har saknar dig!" Säger han och vi släpper kramen.

"Jag har saknat dig jätte mycket!"

"Har något hänt?" Sa han.
Jag suckade, fan... jag orkar inte förklara mitt hela fuck-up liv..

"Kan vi få åka hem direkt till Josefine?" Sa jag för att svara på hans fråga.

"Är du säker? Vill du inte vara hemma och vila?"

"Nej...vi har planerat åka dit.." säger jag och kollar ned.

"Det är okej, kom!" Sa han och öppnade bagageluckan. Han menar säkert att vi ska lägga in väskorna där. Vi la in våra väskor och hoppade snabbt in i bilen.

"Hej Alina, dig han jag inte träffa!" sa han och skratta medan han startade bilen.

"Haha, hej, det gör inget!" Sa hon och satte på sig säkerhetsbältet.

"Hur mår du då?" Sa han

"Jag mår väl bra.., själv? sa hon, Fuck hon lät osäker.. bero det på mig? Mig som hon egentligen inte ska bry sig om?

"Ja.. allt är bra!" Sa han glatt

***

"Hejdå, vi kanske kommer sova där" sa jag osäkert.

"Det är okej! Ring så kan jag hämta er när ni vill!"

"Tack!" Sa jag och tänkte stänga dörren.

"Älskar dig!" Sa han snabbt innan jag han stänga dörren.

"Älskar dig också!" Sa jag. Vi tog våra väskor och kom upp till Josefines hus.
Hon knackade hårt på dörren...
Snabbt öppnade en glad Josefine med fyra andra personer bakom henne.

"HEJ VAD JAG HAR SAKNAT ER!" Sa hon och gav oss en lång kram.

"Vi har saknat er ocksååå" säger Alina och vi släpper kramen. Snabbt kom dom andra mot oss.

"Heeeeej!!" Kom från allas munnar och omfamnade oss.

Vi släppte den stora kramen och kom in i det stora huset.

"Är ni hemma själva?" Säger jag och kollar runt i huset.

"Aa, mamma och pappa är borta i några dagar.

"Oke.." han jag säga innan hon avbröt mig.

"MEN VAD ÄRE SOM HAR HÄNT?! VI KAN SLÅ NED DEN SOM HAR GJORT NÅGOT ELAKT" säger hon snabbt och vi sätter oss i soffan.

"Allt händer..." säger jag och suckar.

"Berätta.. vi finns ju här!" Säger Omar.

"Om jag kortfattat allt så är det såhär.. jag träffade en "dröm" kille som jag sedan blev ihop med då livet var Nice. Sedan kom Alina som gjorde allt ännu bättre haha, Sedan skulle vi alla fyra köpa godis och så fick jag veta att min "dröm" kille var otrogen..." försöker hålla tårarna inne.

"Fyra? Va ni inte tre?" Säger Moa förvirrat.

"Han har en tvillingbror" säger jag och kollar på Alina.

"Sluta din lilla skitunge" säger hon och både vi skrattar.

"Vad menar ni?" Säger Josefine intresserat.

"Alina tycker att tvillin.." han jag säga innan hon snabbt höll för min mun så
Jag inte kunde prata.

"Nu håller du käften.. okej?" säger hon och jag försöker skratta i hennes hand. Hon släpper bort sin hand och bakar långsamt.

"Snygg" sa jag snabbt och hon  kastade sig på mig och håller för min mun igen. Jag dör av skratt i hennes hand som nu var blöt av mitt dregel. Nu börjar dom andra också skratta, dom fattade nog vad jag menade med det.

"Nej men Alina!!! Äntligen!" Säger Adrian.
Hon sätter sig på sin plats då sätter mig upp.

"Nej det är inte så.. han gillar ju inte ens mig." Säger hon och kollar ned på bordet.

"Eeeehh jo det gör han juuu!!!! Han älskar alla bilder på dig!!" Säger jag högt.

"Gör han ju inte!!"

"Hallå! Han tjatar bilder på dig hela tiden" säger jag.

"Haha, hörni sluta nu!" Säger Moa.

"Men hur fick du reda på att han var otrogen?" Frågade Moa igen.

"Någon random kille som visst kände dom sa det till mig.."

"Vet du vem tjejen var?" Frågade Josefine,

"Nej.. men hon hette visst saga.." sa jag med en suck så det inte går alla hålla tårarna inne längre.

"Men finaste!" Säger hon och kramar om mig.

"Borde vi inte gå och lägga oss? Klockan är fett mycket och det är skola imorgon" sa Adrian.

"Jo det kan vi göra" säger Moa och alla reser sig upp. Vi släppte kramen och gick efter dom andra upp..

Kommer strax göra en ny bok, alltså en fortsättning på denna om det funkar för er? Så det kommer inga nya kapitel här, utan bara när jag kommer fram när jag börjar på en fortsättning<33

Pakterna & ankungen || M&M Where stories live. Discover now