"Wey..wey senior lalu"
Kedengaran desah desus pelajar perempuan Sekolah Menengah Elit Tungku Abdul Putra.Sekolah untuk para elit di Bandar Darul Mu'min.Maklumlah,setiap kali ketibaan keturunan raja tersebut tiba pasti akan dihurungi oleh pelajar perempuan.Liuk-lentok masing-masing jelas melambangkan keperibadian setiap pelajar tersebut.Mahupun dari tingkatan 1 hingga 5 semuanya bagaikan dipanah ribuan petir cinta.
"OMG..ahh Senior Tungku"
"Meltingnya...rela aku mati dari menahan panahan auramu yang menyengat di hati"
Memang tidak dinafikan pemilik mata berwarna sky blue itu mampu menambat mana-mana wanita yang terlihat akan indahnya makhluk ciptaan Tuhan yang Esa.Ditambah dengan kulitnya kuning langsat berwajahkan bayi serta rambut yang hitam bersinar digayakan seperti kim joong ki.Pendek kata tiada cacat cela dari rupa fizikalnya dan mentalnya,memandangkan dia salah seorang Straight'A Force.Kumpulan yang terpandai dan genius di sekolah tersebut.
"Zulfa stop la kejap aku pun nak tengok jugak Tungku tu."
"Ala Rana tak payah la kau kalau sekali tengok akan berkali-kali kau toleh kembali tahu tak."
"Alah bukan selalu tengok ciptaan Allah ni."
"Ciptaan Allah semuanya indah,dari kau pandang dia yang sah-sah berdosa dan membawa kepada zina hati dan mata lebih baik kita pandang buku ilmu yang terang bederang lagi bersuluh membawa faedah tahu!."
"Yelah..yelah ustazah.Buat dosa sikit pun tak boleh"cebik Rana.
Zulfa hanya tersenyum.Tahu sahabatnya itu hanya merajuk manja.Jikalau tidak mana mungkin Rana sanggup mengikutnya ke kelas mereka,5 Fathonah.
------------------------------------------------------DI KANTIN,waktu rehat."Aahh..Allah Rana aku tertinggal beg dompet aku dekat kelas.Kau beli la makan dahulu nanti aku datang eh"
"Ehh..Zul.."
Belum sempat Rana berkata Zulfa sudah hilang dari pandanganya.Atlet olahraga kebanggaan sekolah la katakan.
Rana menjonketkan bahu lalu membeli makanan dan minuman yang diingininya.Tidak semena-menangya air teh ais yang baru dibelinya jatuh menghempas lantai.Hatinya keruan.Bagai menyatakan satu firasat buruk bakal terjadi.Fikirannya hanya satu.Zulfa!!Yang dia pasti dia harus pantas mendapatkan Zulfa!
'Ya,Allah kau selamatkan sahabatku'
doanya akan keselamatan Zulfa.
------------------------------------------------------"Lagi 5 minit rehat akan tamat aku kena cepat nanti Rana tunggu sampai tertidur macam haritu"Bila diingatkan kembali wajah polos Rana,Zulfa tersenyum.Yalah mana taknya,Rana tertidur di kantin ketika menunggunya balik dari toilet.Orang lain bukanya nak kejut,gelak lagi ada la kesian Rana!
Bunyi derapan kaki memecah kesunyian kelas 5Fathonah."Wey...ada awek cun ahh.."
"Bukan senang nih..ade can nak try"
"Tu lah tengah sangap nih"
Suara-suara kurang senang menyapa telinganya.Meremang bulu roma mendengar ayat-ayat kurang sopan dari geng Sakai.
"Korang pahal ehh...jangan nak menggatal kat sini kang aku report dekat guru disiplin tentang sexual harassment yang korang buat."
"Ala..pengawas singa nih..takkan la kitaorang kacau sikit pun nak report.Tak seronok la betul tak bos.?"
"Jangan risau la Zulfa kitaorang ni budak baik je,meh la sini kita 'main-main'."
Gelak ketawa ketiga-tiga makhluk tersebut bagai menyimbah minyak ke hati zulfa yang sedang membara.Darahnya menyirap.Dengan kepakaran black belt taekwando yang di pelajarinya dari senseinya,satu sepakan hinggap tepat di muka Arep.Ingat aku perempuan murahan kah?Aku tak pernah kalah la haha.Nasib hari ini hari Pendidikan Jasmani yang membolehkan dia nemakai seluar.Senang kerja.
YOU ARE READING
Dia isteri pemalu
RomancePelik memang pelik setiap kali mereka bertembung pasti wajahnya bertukar merah Sejak mereka sekolah menengah hinggalah melangkah ke alam pekerjaan.Namun Tunku Nu'man Zakwan terpaksa menarik wanita tersebut ke Alam Pernikahan agar harta keluarganya t...