Kakinya laju melangkah memasuki syarikat besar dihadapanya.Harap aku berjaya kali ni.Amin.Bisik hatinya.
Bukk!!
Fail ditanganya jatuh ke lantai akibat satu pelanggaran.
"Ahh..err..Maafkan saya encik.Saya tak seng.."
"Weyh...are you blind or fool heh..Ada mata ke tak!?! Menyusahkan!!" Terus lelaki itu berjalan meninggalkanya.Aku mimpikah.Takkan mungkin dia.Tapi kalau betul kenapa dia tak kenal aku.Arghhh..tapi kalau ya pun tak perlulah maki aku hesh.
Tapi kenapa aku rasa muka aku merah.Takkanlah...Malu!!Ish..tak boleh jadi. Kepalanya digeleng berkali-kali.Lama mungkin boleh tercabut skru kepalanya.Sudahlah aku kena pergi cepat nanti lambat aku untuk temu duga.**
"So nama awak Zulfa Nabila,jadi Cik Zulfa bawak tak apa yang tertera dalam syarat?" Zulfa mengangguk kepala."Bawak encik.""Baiklah...sekarang awak bentang dihadapan kami semua." Zulfa berjalan kehadapan bilik mesyuarat dengan penuh yakin.Plan hotel dibentangkan.Satu persatu dia terangkan struktur bagunan unik yang telah dihasilkanya.Hasil bentanganya menbuahkan hasil apabila ahli-ahli arkitek syarikat tersebut tersenyum melihat reka bentuk hotel yang dipaparkan.
"Baiklah Cik Zulfa terima kasih atas bentangan awak yang membanggakan tadi.Sa.."
Pintu bilik dikuak.Seorang lelaki berkaca mata hitam melangkqh masuk."Maaf atas kelewatan saya.Encik Afifi awak boleh teruskan." Oh my!!Takkan dia lagi apa jawatan dia arkitek juga kah.Tapi kenapa orang siap tunduk hormat lagi..Mungkinkah.....
"Baik bos."
Apa bos!!!Maknanya dia bos!!Oh No.!
"Cik Zulfa,cik Zulfa...Cikkk Zulfaaa Nabilaaa". Encik Afifi memangilnya geram.Ish budak ni ada pulak berangan!
"Oh ya..maafkan saya.Saya..."
"Don't daydream..if you wanna work here make sure keep your dream at home..all we want is komitmen..KO..MIT...MEN!" Lelaki berkaca mata hitam itu menyindir Zulfa dengan sindiran pedas.
"Ma..maa..maaf." ish dari dulu tak berubah,mulut macam M16 je rntah berapa das peluru dia telan.Nak menembak jer keje!
"Ok sesi temu duga bersurai.Kami akan maklumkan keputusan dua hari lagi."
**
Aku still tak percaya.Tapi dalam document berkenaan syarikat tu tulis Tungku Nu'man Zakwan!
Tapi kenapa dia pindah dari sekolah dulu?Takpalah.Tapi takkan dia tak ingat aku?Ish....sakit kepala aku.Krekkkk!!!!!!
"Arghhh....!!!" Aduh sakitnya punggung aku.Kurang ajar gila sapa pula yang memandu tak guna mata ni?!Nasib tak mati.
YOU ARE READING
Dia isteri pemalu
RomancePelik memang pelik setiap kali mereka bertembung pasti wajahnya bertukar merah Sejak mereka sekolah menengah hinggalah melangkah ke alam pekerjaan.Namun Tunku Nu'man Zakwan terpaksa menarik wanita tersebut ke Alam Pernikahan agar harta keluarganya t...