#1

1.9K 71 26
                                    

(Hanya rekaan)

"Baiklah murid-murid... Cikgu nak beritahu yg tandas bilik kedua tidak dibenarkan masuk dan tidak boleh buka tandas tersebut. Baiklah. Itu sahaja yg saya mahu beritahu. " kata cikgu Fahmi ... Aku dan Hani pelik dengan pesenan cikgu Fahmi ( cikgu penolong kanan) itu. Tak lama kemudian cikgu Razin (guru kelas cha)  menyuruh semua murid beratur masuk ke kelas.

" Weyh, asal cikgu kata macam tu? " tanya Hani, aku hanya meng 'angkat bahu' tanda nya aku tak tahu... " Waktu rehat kita cuba nak? " cadang ku kepada Hani, lalu Hani setuju dengan cadangan ku. Aku dan Hani sedikit nakal di sekolah dan macam pembuli kerana perangai aku seperti tomboi di sekolah padahal tidak.

Waktu rehat

Aku dan Hani pergi ke tandas perempuan, takkan lah nak pergi tandas lelaki. Tiba-tiba aku teringat cerita yang aku kongsi bersama Dania si pengawas itu tentang 'tandas bilik kedua' . Katanya bila korang ketuk bilik tersebut korang akan dengar suara yang mengerikan sedang gelak, bila korang ketuk 5 kali ada suara perempuan menjerit meminta tolong.

TOK TOK TOK ( tak jadi ke?)

"Hahahahahahha!! "

Aku dan Hani gelak serta kerana orang yang gelak itu suara dia lawak ( tak logik kalau hantu tu gelak mcm org gila pon kau boleh gelak skali)

Keesokkan hari nya

Pada waktu rehat aku dan Hani pergi ke tandas. Perut ku dan HaAku berbunyi kerana pagi tadi tidak bersarapan di sekolah, takpe... Aku dan Hani ni hantu kurus kering, paham paham jelah...

TOK TOK TOK 

" Hahahahahahahah!! "  " Hahaha hahaha hahahahahahahahah!!!! "

Aku dan Hani mula rasa seram sejuk, dengan beraninya Hani ketuk 5 kali...


TOK TOK TOK TOK TOK

"Arrgghh!!!  Tolong!!  Tolong saya!! "

Sekali lagi aku dan Hani rasa seram sejuk dan merasa ada aura sedang merangkak di badan ku dan Hani. Aku dengan berani nya aku menyepak pintu itu, 1 . Tidak buka.  2. Tidak buka gak. 3. Aku sepak dengan kuat sekali. Rupa-rupanya...

















Ada fon yang merekod suara " aarrgghh!! " .....

" Patut lah cikgu tak kasi bukak, rupanya ada fon... " kata aku dan Hani yang masih derp ( bodoh) disitu dan pergi tinggal kan fon yang masih jerit. Agak nya cikgu mahu prank bersama anak murid nya... Membazir tenaga je...


😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨

Lawak ke seram?  😂 hahaha....

HANTU!! LARI!! Where stories live. Discover now