Camp ni terjadi thn lepas. Ada nightwalk. Kalau takde bukan camp nama nya.
Night walk camp kitorang ni kena campak sorang² kat depan. Aku rilek je. Tapi bila dah kena campak. Haa kau, siap baca Al-Fatihah lagi.
So nak dijadikan cite, sebelum kitorang pegi hutan (masatu kitorang jalan beramai² ,kat tempat jauh skit,baru cikgu campak sorang²) ada budak nangis,meroyan, sofia, pompuan, darjah tiga. Kata nya takut, weyh. Budak kecik mmg lah menangis. Dah namanya kecik, what do you expect? Sbb dia dengan kena gigit pacat (do you know what pacat?) nya. Dah lah dekat dada beb. So cikgu berasa bersimpati lah. So disebabkan cikgu rasa bersimpati, dia tak ikut. Bukan dia sorang. Dua org, pompuan gak, bukan apa, teman sofia..
So lepas kitarong. Kena campak. Masatu giliran aku belum lagi. Like i said. Dajah tiga dua org kena campak. Tahap dua sorang. So darjah tiga lah dulu, pompuan dulu, tgh² tunggu giliran aku. Aku dengar ada budak nangis, meroyan, cikgu pon panik lah. Terus cikgu suruh cikgu lagi satu pegang torchlight tu. Sbb ada dua cikgu. Cikgu pon pegi lah kt budak nangis tu. Yg aku peliknya suara yg tgh meroyan (menangis) tu. Sama mcm suara sofia.
Aku malas nak fikir apa. Setelah dua minit aku tunggu. Giliran aku plak....
SKIP
"Weyh korang. Korang ada dengar tak sofia nangis tadi waktu cikgu suruh jalan sesorang tadi? " tanya aku.
Semua pandang aku dengan muka berkerut nya. Dah pahal? "Asal beb? " tanya aku lagi.
"Kan sofia tak ikut tadi, sbb takut and sakit? " kata hani. And i'm like '(ʘдʘ╬) what just you tell? ' . "Haah. " kata syuhada pulak. Aku terdiam. Diorang tepuk bahu aku dan pusing badan aku terhadap syuhada and hani. Tapi aku tak pandang diorang, so diorang perlahan-lahan lepas kan bahu aku.
Sbb. Aku tgh confuse waktu tu. Habis, tadi tu sape?
SKIP (LEPAS CAMP)
BUKAK SEKOLAH
Macam biasa, datang ke skolah. Waktu rehat. Syuhada and hani g kat aku. Aku tanyalah kenapa. Dorang kata lah yg waktu camp tu yg aku ckp dengar tak sofia nangis lepas aku bagitau pasal tu kat dorang yg waktu dorang pegang bahu aku.
Syuhada kata muka aku scary waktu. Yg hani pandang tenpat lain. Sbb dia kata dia nampak ada sorang budak pompuan ni, sama tinggi dengan sofia. Tapi rambut dia panjang, pakai baju putih, pandang tepat kearah kami bertiga.