13

364 15 0
                                    

"maaf saya tak kenal awak" kata ku...aku hanya ingat aku memulakan projek ku cari orang kaya..kan? habis..siapa pulak mamat ni?..

"Lifa,ni saya lah..Firash?" kata nya..

"maaf saya tak kenal awak.." kata aku dab melepaskan tangannya..

papa dan mama ku masuk

" mama papa!" jeritku..

lelaki tadi berdiri,aku hairan kenapa papa mama tak pandang lelaki tu..

"anak mama dah sedar.." kata mama ku sambil memelukku..

"ma,siapa lelaki ni?" bisik ku..mama pun menjeling kearah lelaki itu..

"kawan papa sayang" kata mama

aku hanya mengangguk..papa mempelawa lelaki itu keluar..nak bincang sesuatu kot?biar lah..macam lah aku kenal dia..

tapi aku berasa lain bila lelaki pegang tangan aku..hmm..tak apalah..

Firash POV'S

bapa Lifa membawa ku keluar untuk cakap sesuatu..Kami duduk Di bangku yang telah tersedia..

"Firash,ayah ibu kamu sihat?" tanya Dato'

aku mengangguk ..

"Firash tahu kan kenapa uncle tak benarkan kamu berdua kahwin?" tanyanya lagi

Aku mengangguk

"jangan lah Firash berkecil hati..bukannya pakcik tak nak kamu jadi menantu pak cik..cuma ibu bapa kamu nak ke berbisan dengan pak cik ni?" kata pakcik..

aku memandang nya dengan sedih..aku berdiri untuk mengundur diri..

aku pergi ke rumah mummy daddy ku..untuk meminta kebenaran..

sesampai rumah daddy ku..ku terus masuk ke dalam rumah..

"mummy daddy!!" teriak ku..

mummy daddy pun turun..dan duduk di sofa..

"mummy daddy,,Firash ada hajat"

kata ku..

"apa dia?" tanya mummy ku

"Firash nak kahwin dengan Lifa.." kata ku..mummy daddy terkejut dengan hajat ku

"mummy,pak cik Sufian baik orang nya...dia mintak maaf" bohong ku..

"firash please don't forcing us..when we said no,mean no.." kata mummy

-Bersambung

projekku mencari lelaki kayaWhere stories live. Discover now