17

345 16 0
                                    

Alhamdulillah..akhirna aku dan Firash jadi suami isteri..aku bahagia sangat bila keluargaku dan keluarga firash berbaik..

"Tahniah ye abang..aku ni bila lagi lah kannn.." usik Firah..aku tersengih..

"thank you adik ku sayang..kalau nak..cari lah..bukan susah pun.." usik Firash lagi lalu mengenyit matany kepadaku..aku menjlirkan lidahku..

"potong kang!" kata Firash..aku memusingkan bebola mataku

"Potong arr..nanti tak dapat dengar suara isteri awak yang comel" kata ku..kini ku pula yang mengenyit kan  mata..

Firah hanya menggelengkan kepala dengan kerenah kebudak budakan kami..

"ee..pandai jawab ek..siap kang...say..." kata Firah terpotong oleh mama..kami bertiga memandang mama serentak

"sudah sudah lah tu..tetamu dh balik meh sini.." Kata mama..aku memandang ke arah Firash..sesi pandang memandang..kmi pun menuju kearah mama dan duduk disofa..

"Thanks sgt2 dkt kmu Lifa..Alhamdullilah,kami dh berbaik" kata mama sambil memegang tangan mummy Firash..(aku lupa nama mummy firash!sorry guys [._.])

aku hanya mengangguk dan tersenyum..

"ala..mama,jodohkan di tangan Allah..setiap yang berlku ada hikmahnya.." kata ku ikhlas..aku memegang tangan Firash..Firash masih berbual dengan papa and Daddy..

'adoi..panasnya baju niiii!!!' fikiran ku mula berbicara..

"aunty..boleh saya pinjam si Lifa ni?" Tnya Mimi..alhamdullilah!mma mengangguk..aku pun berdiri..tangan ku ditarik..Farish memandangku ..' nak pergi mana ?' pandngan tulah..

"i go with mimi okay?sekejp je.." kata aku..Farish mengangguk meleraikan tangan nya..aku pun mengekor Mimi ke bilik ku..kami duduk di katil..

"kau..kau hati hati lah ek?hubungan mesti ada cheat,liar,and fight..keep calm kay?" nasihat Mimi..aku mengangguk..aku elihat kearah perut buncit milik Mimi..aku dengan serta merta memandang kearah Mimi dan ukir senyum..

Mimi mengangguk!aku pun melompat lompat!

"aku akan jadi Aunty!!" jeritku..Mimi meletakkan jari telunjuk nya ke mulut..

"okay okay..best tak future mummy?" tanyaku ingin tahu rasa jadi mummy..

Mimi mengangguk dan tersenyum..

-Bersambung..

projekku mencari lelaki kayaWhere stories live. Discover now