THE USTAJOH AND USTAJJ ROMANTISS

158 8 0
                                    

Haaaa ni lagi satu jenis manusia yang aku jumpa.. Bernyorokkan kesalahan yang terang terangan disebalik agama... Korang yang bace ni ada timbul tak muka org org yang cenginni. ADA?. Klau tak der tu proceed bace, klau ada pun bace jugak kau jangan tutup nt aku doakan malam kang ada peneman teman sebelah kau haahwhah ok ok berblik kepada topik. These USTAJOH and USTAJJ romantis ni biasanya byk kt skola agama (tak smua ok. Tp menurut pengalaman typically kt skola agama) even aku ada kwn mcm ni (x skola agama pun)...

Orang orang mcm ni biasanya kita nmpk luaran dia lembut je baik je, mmmg baik, baik gila... Klau kt social media tu penuh dengan hadis, nasihat, pengajaran hidup dan mcm mcm lgi bab agama. Dorang ni kata "jangan la couple, bla bla" something like that la kan, tp sebenar sebenarnya jenis mcm dorg ni melayan. Jenis melayan mcm mane?

Ok aku bg contoh:
Si polinis/polan ni mmg nmpk alim, lemah lembut, mmg org kata untung la sape dapat dia.. (Klau org x kenal dia btul btul la. )
But in real life, dia ni layan je ajnabi dorg.. Dok mesej mesej. Tukar tukar gambar. Then bila org ckp dorang cover guna agama and mula la ckp "kami tak couple tp kami berdoa kepada tuhan agar kami halal suatu hari nanti" sumpah bodoh punya alasan. Byk dh weh aku jumpa org org yg nampak agama kuat tp menggatal lebih. Aku ni tak la "BAIK" mcm dorg en tp percaya tak aku ni x pernah lg la bercinta cintun ni. Maybe aku ni x baik mcm USTAJOH and USTAJJ romantis ni.
Aku muak gila tgk org yg mcm ni yang menyorok disblik agama. Please la agama and appearance tu tak akan bantu kau utk nampak suci kalau perangai kau mcm tu.

Org menilai weh, kalau kau jenis tak boleh hidup tanpa lelaki or wanita sbg peneman tu and asyik melayan je kerja tak pyh la nk berlakon suci. Sedangkan kau lagi menggelikan drpd org yg x alim kt luar sana tu tp berpasangan. Klau korg yang bace ni setuju sila vote tgk berapa ramai yg dh hadap manusia cenggini.

Aku bukan mencaci, tp aku x nk tgk org lain pandang enteng dekat org yg btul btul alim. Nt org akan pandang org org yg btul btul suci jiwa dan agama ni sama je mcm korg.. Korg tau tak korg dh rosakkan pandangan org kt org org baik. Korg boleh fuck off dan gunakan agama utk bercinta.

And these USTAJOH and USTAJJ ni suka nau hantar texts yang panjang panjang pasal menyakiti hati wanita la, jangan bercinta la, and sewaktu dgnnya dkt whatsapp, instagram, twitter and Facebook. aku bukan nak ckp berhenti bg nasihat tp please cerita serupa bikin ok. Jangan tau kopipes je sbb nk buat org nmpk kau suci dan baik.

Notes:
Sorry la klau aku kahau benor dlm penulisan aku. Aku dah fed up dgn jenis manusia mcm ni. Tolonglah muhasabah diri. Fikir balik btul ke apa yang korg buat? Korang tak rasa serba salah ke jadi "penunggang agama"? Aku harap korg berubah ok. nk bercinta boleh tp tolong cara yang btul dan bukan cara menunggang agama.

Love,

Dila

Pls vote and follow.

Types Of People I've MetWhere stories live. Discover now