Ni adalah request kawan aku. Dia suruh aku tulis pasal dia dlm buku ni. So here is it. Apa yang aku boleh describe dia adalah penyabar.
OK orang yang penyabar ni obviously la kan mcm yang kita tahu dia punya tahap kesabaran memang tahap dewa la. (Lol) memang dia marah dengan apa yang orang buat but dia fikir, "tak pyh la panjang panjangkan cerita, things will be worse than this" so dorang amik keputusan sabar jelah.
Aku suka kwn dengan orang yang penyabar ni, kita buatlah bnda yang merimaskan tp dia tetap sabar. Sebab dia syg PERSAHABATAN dia (uhuks) (tp jgn la melebih buat dia rimas. )
Zaman sekarang ni susah jumpa orang yg kesabaran dia tinggi hadapan manusia lain. Dorang ni tend to be sangat setia dlm percintaan. Klau dia memang cinta mati memang dia akan syg orang tu selagi boleh cuba jaga perhubungan tu walaupun pasangan tu mcm cilanek.
Lagi satu, orang yang penyabar ni sebenarnya kalau dia tak suka something tu dia tetap akan buat. Sebab dia tak nak pnjangkan cerita. Sebab tu la dorg ni penyabar, even bnda yang dorang tak suka, dorang tetap buat. Bagi dorang, kalau tak buat nt lagi menyusahkan, so baik ikut je flow.
Ye orang yang penyabar ni tak rebel, yelah, ikut je flow. Klau rebel pun tu pun Sebab ikut kwn. (tetap ikut flow). Dorg tak der pendirian yang tetap. Tak ikut kata Hati sendiri. Dorg more to fikir "Aku tak nk cari masalah" so that's why dorg ikut je flow. Get it?
Last but not least, orang yang penyabar ni jgn la buat dorg hilang sabar ok nt dia berubah jadi raksasa. Tp sekejap jelah. Org yang penyabar ni sebenarnya senang lupakan bnda jht yang org buat kat dia. Dorg tak suka berdendam. Tp dorg ingat je bnda jht yg korg buat. But choose to maafkan.
Note: kalau ada kwn yg penyabar, hargai dia Sebab dia sabar dengan peragai kau yang mcm taik tu. OK? Tak smua orang tahan dengan perangai kita. Tp dia tahan.
Love,
Dila
YOU ARE READING
Types Of People I've Met
RandomDalam dunia ni banyak jenis orang yang kita jumpa.. Mari tgk berapa org yg aku pernah jumpa sama dgn org yg korg pernah jumpa...