BİRİNCİ KOSOVA SAVAŞI

86 0 0
                                    

Nedenleri
. Osmanlı Devleti'nin kaybettiği Ploşnik Muharebesi ile umutlanmaları.
.Balkan Yarımadası'nda bulunan krallık ve prensliklerin, Osmanlı Devleti'ne ödedikleri vergileri kaldırmak istemeleri.
.Osmanlı Devleti'nin durdurulmak istenmesi.
.Osmanlı Devleti'nin, Balkan topraklarındaki egemenliğini sağlamlaştırmak istemesi.
.Müslüman Osmanlı Devleti'nin Avrupa'dan çıkartılmak istenmesi.

Savaş
Osmanlı kuvvetleri, Ploşnik mevkisinde Sırp despotu ve Bosna kralının 30 bin askerlik ordusu karşısında bozguna uğradı. Bu Balkanlarda Osmanlılar'a karşı kazanılmış ilk zaferdi ve altyapısı hazırlanan büyük bir ittifakı beraberinde getirdi. Hırvat, Leh, Macar, Çek ve bütün Balkan prenslikleri Osmanlılar'a karşı birleşti.Bu arada Osmanlılar, Bulgarların arkadan saldırmalarını engellemek üzere Çandarlı Ali Paşa kumandasında bir ordu Bulgar kralının başkenti Tırnova'yı alarak Bulgarları saf dışı etti.
Osmanlı ordusu ilerlerken, Kosova'da Haçlılar ile karşılaştı. Haçlı ordusu Sultan Murat Hüdavendigar'ın okçu piyadeleri ile Sırp süvarileri arasında ki muharebede, Sırp öncü süvarilerinin önce oklanarak kendilerinin ya da atlarının vurulması ile başlamış, daha sonra Osmanlı piyadelerinin kılıçlarını çekerek bozulan Sırpları gün batımına kadar süren bir meydan muharebesinden sonra tarihin unutmayacağı bir yenilgi yaşatmıştır.

Sonuçları
. Sırplar birkez dah Osmanlı'nın üstünlüğünü kabul ettiler.
. Kuzey Sırbistan yolu Osmanlılara açıldı.
. Tuna Nehri'nin güneyindeki topraklar Osmanlı topraklarına katıldı.
. I. Murat Hüdavendigar şehit edildi.

****Bu savaşta Osmanlı ilk defa Anadolu Beylikleri'nden yardım istemiştir.

OSMANLI DEVLETİ PADİŞAHLARI VE OLAYLARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin