Jihyo menangis dan menangis meratapi nasibnya sendiri..dia memegang perutnya yang mempunyai isi....kini kandungannya sudah berumur 1 minggu..dia sakit hati dgn gary..dia berjanji tidak akan pernah datang ke rumah itu lagi..rumah gary itu bagaikan neraka untuk dia..dia tersenyum seolah olah macam orang gila..jihyo mengunci pintu lalu dia mengambil pisau yang berada di dapur..perlahan lahan pisau itu semakin mendekati perutnya..hanya tunggu masa untuk mati..dia tidak sanggup untuk hidup lagi..dia tidak sanggup melihat anaknya kesedihan dan lahir tanpa ayah..terdengar bunyi ketukan pintu..air matanya sudah mengalir dan dia mengesat air matanya yang sia sia itu..pisau itu makin mendekati badan jihyo dan tiba tiba pintu itu dibuka..Seolhyun mengambil pisau daripada jihyo lalu membalingnya lantas dia memeluk jihyo..jihyo menangis teresak esak di dalam pelukan Seolhyun..Seolhyun memeluknya dgn erat..
"Seolhyun aku tak sanggup hidup lagi..aku tak nak anak aku lahir tanpa ayah"kata jihyo..
"Jihyo kau kena tabah..kau kan kuat.."kata Seolhyun yang meratapi nasib jihyo..Seolhyun mengetap giginya..ini semua salah gary..Seolhyun berjanji takkan benarkan jihyo berjumpa gary lagi..
"Lebih baik aku mati..lagipun aku takde hubungan dgn gary sbb dia dah ceraikan aku k.."jihyo tersekat sekat berkata lalu pengsan..
"Jihyo!!jihyo!!"kata Seolhyun..dia menjerit..
Air mata keluar dari mata Seolhyun..siapa yang tidak akan sedih jika kawannya sebegini nasibnya..
Selepas 9 bulan..
Gary sedang termenung di kedai makan bersama keluarganya dan suzy..kadang kadang dia mengetap gigi..suzy pelik dgn perangai gary..omma gary menanyakan gary tentang tarikh perkahwinannya dgn suzy tetapi dia masih lagi termenung..
"You boleh tak fokus..kita kan nak kahwin"suzy menghentak meja..marah..
"Betul kata suzy..salah omma juga sbb kahwinkan kamu dgn perempuan miskin tu"kata omma gary manakala appa gary hanya mendiamkan diri..
"Ishh!!semua nak bising kan"marah gary lalu pergi ke tandas..terdengar hentakan pintu bilik air daripada gary..
Dia termenung mengingatkan kejadian 7 bulan lepas..giginya mula dia ketap menandakan MARAH..sbb si betina jihyo tu hubungan dia dgn jungkook sebagai kawan baik putus..gary menumbuk cermin sehingga pecah lalu tangan gary terluka..dia hanya
Tersenyum sendirian..bukan senyum biasa tapi senyum yg mempunyai seribu makna..Flashback
"Gary kau tahu kan Seolhyun ada buka taska 7 bulan lepas..aku hantar anak sedara aku kat situ"kata jungkook teruja
"Jadi apa kena mengena dgn aku"selamba saja gary berkata..
"Isteri kau mengandungkan anak kau..kau bakal jadi ayah la..kau taknak mulakan hubungan baru dgn jihyo ke"jungkook menunggu jawapan gary..
Gary sangat terkejut tapi cuba mengawal riak wajahnya
"Entah anak luar nikah..taknak la aku dgn betina tu"kata gary selamba..
"Kang hee gun!!kandungan tu anak kau.."marah jeon jungkook
"Kau nak bela sgt kan perempuan murahan tu kan..pergi la..kau kahwin dgn dia..jadi senang kan anak tu kau jaga!!"gary menumbuk mejanya..
Jungkook terkesima..hatinya mula berapi api..dia tidak sangka perangai kawannya begitu..benarlah yang dikatakan oleh Seolhyun..
"You are too much gary!!"jungkook memegang kolar baju gary lalu gary menumbuk jungkook..mereka saling bertumbuk..
"Lebih baik kita putuskan hubungan kawan baik kita!!"jerit gary lalu jungkook keluar sambil menghemban pintu dgn kuat..gary terduduk di atas lantai..egokah dia sampai jeon jungkook iaitu sahabatnya juga menyebelahi song jihyo??persoalan itu bermain di fikirannya..
[End flashback]
Gary tersedar dari termenungnya..lama kelamaan air mata jernih mula keluar dari mata gary..tabahkah hati dia??..entah kenapa dia rasa dia mula mencintai song jihyo..tiba tiba dia menampar pipinya..
"Kau tak patut cintakan song jihyo..kau patut benci dia"kata gary lalu keluar dari tandas itu dgn tangannya yang luka akibat dia menumbuk cermin tadi kerana marah..
S
K
I
PSong jihyo memegang perutnya yang semakin memboyot itu..song jihyo terkenangkan waktu kandungannya baru berusia 1 minggu..dia hampir membunuh diri kerana tidak sanggup untuk hidup lagi tetapi dgn sokongan Seolhyun dia kuatkan dirinya untuk anak dalam kandungannya yang kini berusia 9 bulan..tidak lama lagi perut itu akan pecah..tiba tiba Seolhyun masuk dan memimpin jihyo ke kereta jungkook..harini Seolhyun dan jungkook mahu membelanjanya pizza..jihyo tersenyum..apa saja keinginan dia pasti jungkook dan Seolhyun turuti..
"Jeon jungkook!!you kan tahu jihyo mengandung"marah manja Seolhyun apabila jungkook sengaja membawa kereta dgn sangat laju..
"Ermm tak dgr lah sayang ckp apa"kata Seolhyun yang sudah berkahwin dgn jungkook pada bulan lepas..
[Jihyo pov]
Aku melihat telatah Seolhyun dgn suaminya iaitu jeon jungkook..aku ketawa melihat mereka..aku bersyukur mempunyai kawan seperti mereka yang sangat baik..aku tinggal dgn mereka..pada mula mulanya,selepas mereka berkahwin aku bercadang untuk mencari rumah sewa tetapi mereka tidak benarkan dan menyuruh aku tinggal dgn mereka...
[End jihyo pov]
Bersambung..
Author notes:
Sorry tak best..bagilah idea kat author..like&komen diperlukan..baik kan Seolhyun dgn jungkook..okey tak Seolhyun dgn jungkook jadi pasangan suami isteri..hehe..penat tangan author menulis sampai 800 patah perkataan..
YOU ARE READING
Mianhae Song Jihyo!!(complated)
Fanfictioncast: gary song jihyo jungkook suzy Seolhyun like√ komen√ no copy√ enjoy√ no bash√ Summary:mengisahkan jihyo yang kahwin paksa dgn gary..gary membuat kehidupan jihyo seperti neraka..apa yang akan berlaku dgn rumah tangga mereka