10.

2.2K 78 16
                                    

De laatste dag van de tweeweekse vakantie was alweer aangebroken. Het was nog vroeg, maar de zon was met haar stralen het vakantiehuisje van de familie al binnengedrongen. Als een heuse magnetron werd de kleine bungalow opgewarmd. Het gevolg was dat de twee ouders van het zweet aan elkaar geplakt lagen in het tweepersoonsbed. Eva had midden in de nacht haar overhemd uitgedaan vanwege de hitte. Ze had haar naakte bovenlijf tegen dat van haar vriend aangedrukt. Een onderbroek en een dun laken was het enige dat hun lijven bedekte.
Met een kloppend hoofd ontwaakte Eva uit haar slaap. Ze was kort gedesoriënteerd, maar bedacht zich al snel weer dat ze naast Wolfs in bed lag. Ze kreunde zacht en wreef het zweet van haar voorhoofd. De hitte had haar hoofdpijn bezorgd. Eva klopte haar kussen op en ging op haar zij liggen. Ze staarde naar de man naast haar en streelde door zijn grijze, verwilderde haren.
"Wolfs", fluisterde ze zachtjes, in de hoop hem te wekken. De man reageerde alleen niet.
Eva streelde over zijn stoppelbaardje, een tevreden glimlach rustend om haar lippen.
Het moment werd ruw verstoord door een jammerend geluid, niet ver bij hen vandaan. De kleine Fem was begonnen te huilen.
Eva kwam overeind en kroop over haar partner heen richting het ledikantje.
"Kom maar, schatje, hier is mama", suste Eva het meisje. Ze drukte haar dochtertje stevig tegen haar borst aan en maakte wiegende bewegingen, wat Fem rustig maakte. Eva zette onhandig haar hoofdkussen rechtop terwijl ze met de andere arm haar dochter stevig vasthield. Met een verliefde zucht ging ze zitten. Haar slanke vingers streelden het kleine babyruggetje en haar roze lippen kusten het harige bolletje. Zo slim als de kleine meid was, zocht ze met haar mondje naar de tepel van haar moeder. Een blote borst associeerde zij natuurlijk meteen met voeding. Eva lachte.
"Sorry, schatje, daar is het nog geen tijd voor." Ze legde haar dochter wat hoger op haar borst.
Fem was het er duidelijk niet mee eens. Ze begon te jammeren en enkele ogenblikken later zette ze het op krijsen.
"Sssst, liefje." Eva probeerde haar baby te sussen door middel van gefluisterde woordjes en wiegende bewegingen. "Je maakt papa wakker."
De man in kwestie bromde geïrriteerd en trok de lakens wat verder op. Gewekt worden door gehuil was een van de dingen waar hij de grootste hekel aan had. Natuurlijk nam hij het zijn dochtertje niet kwalijk; hij was gewoon erg gesteld op zijn nachtrust.
Eva lachte om zijn reactie.
"Papa moet niet zo chagrijnig doen, hè", zei ze tegen haar – nog steeds huilende – meisje.
Wolfs draaide zich op zijn rug en wreef de slaap uit zijn ogen.
"Papa is niet chagrijnig", bracht hij met schorre stem uit. Hij pakte de baby van zijn vriendin over en legde haar op zijn borst.
"Stil maar, liefje", fluisterde hij. Zijn warme hand rustte op haar rug. "Waarom moet je nou zo huilen?"
Langzaam leek de kleine meid wat rustiger te worden.
"Ze mocht niet bij mama aan de borst", lachte Eva.
Wolfs glimlachte.
"Wat is mama soms toch flauw, hè? Papa begrijpt het helemaal." Hij drukte een kus op de dunne babyhaartjes op het hoofdje. "Papa mocht gisterenavond ook niet aan mama's borsten zitten."
"Wolfs", zei Eva quasi geprikkeld en tevens een beetje geschrokken. Ze gaf hem een speelse duw tegen zijn schouder.
Wolfs grijnsde op zijn beurt en draaide zijn hoofd naar Eva. Hij drukte een liefdevolle kus op haar lippen.
"Goedemorgen, lieverd."
Eva glimlachte.
"Goedemorgen."

Voorzichtig opende Wolfs de schuifdeur van de kleine badkamer. Hij vluchtte snel naar binnen en sloot de deur weer achter zich. Het kleine kamertje is bloedheet en de spiegel is beslagen door de stoom van het hete water. Vluchtig trok Wolfs zijn klamme T-shirt uit, waarna zijn strakke boxer volgde. Zonder pardon trok hij het douchegordijn opzij en stapte bij zijn vriendin onder de warme straal.
Verschrikt draaide Eva zich om.
"Jezus, Wolfs", zei ze licht hijgend. Haar hand rustte op haar hart. "Ik schrok me dood."
Wolfs lachte om haar nog steeds verschrikte gezicht en legde zijn handen op haar heupen.
"Sorry, schat", zei hij schaapachtig. Hij drukte een kus op haar lippen.
De twee drukten hun lichamen dicht tegen elkaar aan. Niet omdat het zo knus was, maar om beide wat van het warme water mee te kunnen pikken.
"Wolfs, ik was eerder", murmelde Eva tegen haar vriend. Ze probeerde hem van zich af te duwen, maar het mocht niet baten. Hij was natuurlijk vele malen sterker, met zijn lange en brede lichaam.
Wolfs stak verontschuldigend zijn handen in de lucht.
"Nou, sorry hoor." Hij zette een stap naar rechts zodat Eva onder de straal kon staan.
Eva waste de shampoo uit haar haren, waarna ze en fles herenshampoo van het doucherekje pakte. Ze gebaarde haar vriend met haar vinger dichterbij te komen. Ze spoot een klodder van de shampoo op haar handen en wreef het uit in zijn haren. Ieder plukje haar kreeg evenveel aandacht en zijn hoofdhuid werd stevig gemasseerd. Tenslotte drukte ze een kus op zijn lippen.
Wolfs pakte op zijn beurt een andere fles uit het rekje, een douchegel ditmaal. Eva wilde hem een washandje aanreiken, maar Wolfs schudde zijn hoofd.
"Die heb ik niet nodig", knipoogde hij.
Eva bloosde licht. Ze liet hem haar lichaam wassen met zijn blote handen en genoot ervan. Haar ogen gesloten en haar hoofd rustend op zijn schouder. Haar rug werd ingesopt, haar borsten werden gestreeld en er werd in haar billen geknepen.
"Wolfs", mompelde Eva. Ze haalde haar hoofd van zijn schouder en keek hem liefdevol aan. "Ik hou van je", zei ze hem.
Wolfs' mondhoeken krulden omhoog.
"En ik van jou", glimlachte hij. Met zijn hand streelde hij over haar wang. De verliefde blik in zijn ogen viel niet te missen. "Zo ontzettend veel", zuchtte hij.

Die avond gingen ze uiteten. Ze wilden de vakantie immers goed afsluiten. Ze kozen voor een restaurant aan de boulevard. Het was gezellig druk en er hing een fijne sfeer. De twee ouders en Fleur kregen een menukaart in handen gedrukt en er werd wat te drinken besteld.
"Wat lust jij, schatje?" vroeg Eva aan haar dochtertje. Ze zocht naar de Nederlandstalige pagina van de menukaart en bekeek de gerechten globaal.
"Frietjes!" zei het meisje meteen enthousiast.
Eva lachte, dat had ze al verwacht.
"En wat wil je daarbij? Een stukje vlees?"
Saar dacht diep na over waar ze zin in had, maar kon zo snel niks bedenken. Met Wolfs als vader had ze natuurlijk al zoveel verschillende dingen op, dat ze door de bomen het bos niet meer zag. Bijna alles vond ze lekker, in tegenstelling tot haar moeder.
"Of misschien inktvisringen?" opperde Wolfs.
Met twinkelende ogen keek de kleine Saar op.
"Ja!" knikte ze heftig.
Eva deed haar best haar verafschuwende blik voor zich te houden, maar Wolfs leek het toch te zien. Hij lachte en schudde zijn hoofd.
Na een tijdje aarzelen had Eva uiteindelijk toch wat gevonden wat ze lustte. Steak met friet was het voor haar geworden. Wolfs en zijn oudste dochter hadden iets culinairder gekozen. Een echte Spaanse paella met mosselen, garnalen, inktvis, kreeft en andere diverse schaaldieren.
De drankjes voor het viertal arriveerden. Een spontane ober zette alles op tafel en nam de bestelling voor het eten op. Toen de jongen hen weer had verlaten, heften de vier het glas.
"Op een geweldige vakantie", zei Wolfs. Maar nog voordat de glazen contact konden maken, nam Fleur het woord.
"En op jullie natuurlijk!" voegde ze eraan toe.
"Op ons allemaal" maakte Eva ervan. De drie glimlachten lieten hun glazen tegen elkaar klingen. Natuurlijk deed Saar ook mee met haar glas appelsap.
Terwijl Eva haar baby uitvoerig bekeek, die in de kinderwagen lag te slapen, nam Wolfs de tijd om zijn vriendin aan te staren. Onbewust werd de glimlach rond zijn lippen steeds groter. Hij vroeg zich af waar hij haar aan verdiend had. Hoe langer hij naar haar keek, hoe mooier ze leek te worden. En hoe langer hij bij haar was, hoe liever ze leek te worden. Hij leek des te meer te genieten van al haar gekke rituelen of haar abnormale eetgewoontes. Hij waardeerde haar om wie ze was. Hij waardeerde het dat ze een opgewarmd sateetje uit de magnetron net zo lekker vond als een goed stuk vlees van de keurslager. En dat ze haar biefstuk het liefste well-done at in plaats van medium of rare. Hoe erg hij zich er vroeger nog weleens aan kon irriteren, genoot hij er nu van. Hij hield van haar rare gewoontes. Het maakte haar dé Eva waar hij zoveel van hield.
"Wat kijk je?"
Wolfs knipperde met zijn ogen en belandde weer terug op de echte wereld.
"Dat je zo leuk bent", antwoordde hij.
Eva humde.
"Ja, ja."
Wolfs glimlachte flauw. Soms kon zijn vriendin zo ontzettend onmogelijk zijn. Maar ook dat vond hij leuk aan haar. Hij legde zijn hand uitnodigend op tafel. Eva legde vrijwel meteen de hare in die van hem en liet hun vingers in elkaar vervlechten. Het stel had niet eens door dat Fleur de hele tijd met een grote glimlach had toegekeken.
Ze werden onderbroken door opnieuw de ober. Dit keer met het avondeten. Hij zette een grote, traditionele paella pan tussen vader en dochter in. Eva en Saar kregen ieder een goed gevuld bord voorgeschoteld.
Voordat het gezin kon aanvallen nam Wolfs het woord.
"Ik wil even zeggen dat ik het heel erg fijn met jullie vond en dat ik heel veel van jullie houd."
"Saartje houdt ook van papa", zei het meisje vrolijk terug.
Fleur drukte een kus op de wang van haar vader.
"Ik vond het ook heel erg leuk pap, bedankt."
"Graag gedaan, schat." Hij sloeg kort een arm om haar schouders heen voor een korte omhelzing. Vervolgens boog hij onhandig over de tafel heen, richting zijn vriendin. Ze keken elkaar kort glimlachend aan en daarna kusten ze. Een korte kus, maar eentje die de vakantie en de liefde binnen het gezin perfect beschreef.

EINDE

Holiday in Spain [Flikken Maastricht]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu