Bangtan lecke >:D

2.1K 258 89
                                    


Tényleg nagyon elvetemült vagyok de, mint ahogy a blog is mutatja, itt mindent megtalálsz, ami abszurd XDD

Na kémiázzunk gyerekek! :D


Kook: Namjoon, kéne egy kis segítség.

Joon: Mondjad Kookie.

Kook: Nem értem a kémiát.

Joon: Jajj te, na gyere segítek!

Kook: Köszi Hyung! Segítenél elmagyarázni az atomok közötti kötéseket?

Joon: Lássuk...Ugye azt tudjuk, hogy az atomok nem szeretik a magányt. Olyan, mint Tae, akit, ha 5 percnél tovább egyedül hagysz elkezd sírni.

Kook: Valóban!

Joon: Na látod! Pont ezért az atomok kötődnek más atomokhoz! Mint ahogy Jimin kötődik hozzád! A szabad atomok a földi környezetben csak nemesgázokban fordulnak elő.

Kook: Miért?

Joon: Mert stabil szerkezetre törekszenek! És minek van stabil szerkezete?

Kook: A nemesgázoknak, mert a külső elektronhéjuk telített!

Joon: Bizony Kookie. Egy atomnak akkor van stabil szerkezete, ha a külső elektronhéjain maximális számú elektron található! És mint tudjuk, az atomok nem szeretnek magányosak lenni, ezért igyekeznek olyan kötéseket létrehozni, amivel elérik a nemesgázszerkezetet.

Kook: És ezt hogyan érik el?

Joon: Ahhoz, hogy a nemesgázszerkezetet elérjék, a vegyérték elektronjaikat kell felhasználniuk!

Kook: Mi az a vegyértékelektron?

Joon: Azok az elektronok, amik a legkülső héjon helyezkednek el. Ugye az első főcsoportban lévő atomokban egy, a másodikban kettő, a harmadikban három elektron van a külső héjon és így tovább.

Kook: Hogyan használják fel ezeket a vegyértékelektronokat az atomok?

Joon: Amelyik atomnak kevés van, igyekszik megszabadulni ezektől a vegyértékelektronoktól, amelyiknek sok van, az pedig próbál szerezni magának. Így lesz a legkülső héjuk telített.

Kook: Nem értem.

Joon: Elmagyarázom egy példán keresztül. A nátrium az első főcsoportban található, ez azt jelenti, hogy neki 1 vegyértékelektronja van. Ahhoz, hogy szép kiegyensúlyozott és stabil legyen – akár a mi kis hercegnőnk Jin – le kell adnia azt az 1 elektront és ezzel már eléri a nemesgázszerkezetet és nátriumion lesz belőle, azaz Na+ , mivel 1 elektront leadott és így pozitívvá vált. Olyan pozitívvá és vidámmá, mint Hobi!

Kook: Értem. És ez mindig ugyanígy működik?

Joon: Nem. A kötések az elektronegativitás szerint változnak.

Kook: Mi az az elektronegativitás?

Joon: Azokat az atomokat, amelyek az elektronokat könnyedén magukhoz vonzzák, nagy elektronegativitású atomoknak nevezzük. Ezeknek nagy az elektronvonzó képességük és ezek alapján jönnek létre a kötések az atomok között.

Kook: Milyen kötések léteznek?

Joon: Először is van egy olyan, amit úgy nevezünk, Szimmetrikus kovalens kötés. Ez azonos atomok között jön létre és mivel azonosak egyenlően vonzzák egymást. Ilyen például a két hidrogénatom között keletkezett kötés.

Kook: Értem.

Joon: Van még Poláris kovalens kötés. A kapcsolódó atomok elektronvonzó képessége kis mértékben eltér, így az elektronpárok az erősebb atom közelében tartózkodnak. Például a víz is ilyen, amiben két hidrogén és egy oxigén kapcsolódik. Az oxigénnek nagyobb az elektronegativitása, így az oxigénatomhoz kapcsolódik a két hidrogén.

Kook: Nem értem! ><

Joon: Figyelj, egyszerű. Az oxigén a hatodik főcsoportban van tehát rendelkezik, hány vegyértékelektronnal?

Kook: 6?

Joon: Bizony! A hatból viszont kettő egyedül marad és ezekhez kapcsolódik egy-egy hidrogén, mivel egy hidrogénnak, egy vegyértékelektronja van! Így alakul ki a kötés!

Kook: És milyen kötés létezik még?

Joon: Ionkötés! Itt az egymással kapcsolatban lévő atomok elektronvonzó képessége nagyon eltér!

Kook: Mint amikor Taehyung pattog, mint a dilibogyó, Suga meg mellette alszik?

Joon: Körübelül XDD

Kook: Mondanál egy példát?

Joon: Persze! Vegyük a konyhasót! Képlete?

Kook: NaCl!

Joon: Igen! A nátriumnak 1 vegyértékelektronja van. A klórnak 7. A nátrium egy elektron leadásával éri el a nemesgázszerkezetet és létrejön az egyszeresen pozitív nátriumion.

Kook: Miért pont azt az egyet kell leadnia?

Joon: Na szóval! Ugye a 8. főcsoportban találhatóak a nemesgázok! Az atom a nemesgázszerkezet kialakítására törekszik ezért mindig abból az oszlopból kell kiválasztani egy atomot, ami a legközelebb áll, ahhoz az atomhoz, amit „nemessé" akarunk tenni. A nátriumnak 11 elektronja van, a neonnak (ami ugye nemesgáz) 10 elektronja van. Ezek állnak egymáshoz a legközelebb.

Kook: Értem! Úgy lesz a nátrium idézőjelesen neonná, hogy lead egy elektront és akkor ő neki is 10 elektronja lesz!

Joon: Úgy van Kookie! Nagyon megy ez neked! Na és a klórnak 17 elektronja van. Ahhoz melyik nemesgáz áll a legközelebb?

Kook: Hmm..az Argon, mert neki 18 elektronja van. Pont ezért, a klór úgy alakul kloridionná, hogy felvesz egy elektront!

Joon: És így lesz a klór egyszeresen negatív! Cl-

Kook: De hogy kapcsolódnak ezek össze?

Joon: A nátrium és a klór kölcsönhatás során a klóratomok leszakítják a nátriumatomok egy külső elektronját. Így a nátriumtól elveszik és a klórhoz meg hozzáadódik az elektron! A mesék sincsenek ilyen jól megírva, mint ez! Olyan egyértelmű! *csillognak a szemei*

Kook: Köszönöm Hyung! *kedvesen mosolyog*

Joon: Nyugodtan gyere, ha lesz még kérdésed!

(Remélem tanítottam valamit >< X"DD)

Csak hogy érezzétek, nem csak full hülyeségből állnak a gondolataim XDD

BTS - ahogy még nem láttadDonde viven las historias. Descúbrelo ahora