Bab 5

302 7 0
                                    

  "Ma , papa tengok sejak kebelakangan ni syaa banyak mendiamkan diri je. Dia ada masalah ke ?" tanya dato zain kepada isterinya.

   "Entah lah pa. Takde pulak diaa bercerita dengan saya." kataa isterinya.

***
Syaa memarkirkan kereta di hadapan kedainya. Diaa keluar dari perut keretaa dan menuju masuk ke dalam kedai.

  "Assalamualaikum," syaa memberi salam.

  "Waalaikummussalam." kak lin menjawab salam syaa.

   "Akak sorang je ke ? Isyaa , kak nor , kak liyaa manaa ? Tak sampai lagi ke ?" tanyaa syaa sambil menjungkitkan keningnya.
 
   "Isyaa pi holiday. Nor dengan si Liya satgi lah kot sampai. Depaa kan housemates. Pi kerjaa pon sama²." kataa kaklin sambil mengemas barang² untuk dihias di luar kedai.

Ohh ya tak jugak. Semalam kan isyaa ada bagitahu aku. Aku lupa.

Syaa menolong apa yang patut. Syaa menyapu apaa yang patut. Tiba² iPhone miliknyaa berdering. Syaa berlari menuju ke begnya.

Tanpaa melihat ID Caller , diaa mengangkat gagang telefon.

  "Helo , " sapaa suaraa di sanaa.

  "Yaa helo. Siapaa disanaa ?" syaa menanya.

   "Umm sayaa khai. Ni flower garden enterprise ke ?" tanyaa lelaki yang bernamaa khai itu.

   "Yaa ni flower garden enterprise. Adaa buat tempahan bunga ke ?"

   "Haa belum lagi. Baru nak buat tempahan bunga ni. Bawakan 3 jambak bungaa melur dan hantarkan bunga itu di Menara Matahari Holdings Sdn Bhd." . kataa khai.

   "Okay baikhlah. Sekejap lagi sayaa akan hantar." lantas mematikan talian.

Syaa pergi ke bilik stor belakang dan mengambil 3 jambak bunga melur dan dibawaa ke depan dan diletakkan di atas mejaa. Diaa mencapai begnyaa dan menuju ke arah kak lin.

  "Kak lin , tadi syaa dapat panggilan dari syarikat menaraa matahari holdings, adaa satu mamat ni suruh hantar kat syarikat tu 3 jambak bunga melur. So biar syaa yang hantarkan. " kataa syaa sambil keluarkan kunci keretanya.

   "Ohh okay. Hati² okay." pesan kaklin .

Syaa menuju ke keretanyaa dan meletakkan jambak bungaa itu di bahagian side belakang kereta.

Syaa meneruskan permanduan menuju ke menaraa matahari holdings Sdn Bhd. Baginya ini tugas yang perlu dipikul dengan bertanggungjawab.

***
Sampai sahaja di hadapan menaraa matahari holdings , diaa memarkirkan keretaa dihadapan syarikat itu. Diaa mengeluarkan jambak bunga itu dan melangkah masuk ke pintu utamaa syarikat itu.

Aduhh , asal lah aku tak tanyaa tingkat berapaa matahari holdings tu ? Haihh bodoh lah kau ni syaa oi ! Lain kali tanyee lahh !! Tengok sekarang , kau dah susahkan diri kau untuk tanyaa orang di sekeliling kau.

   "Umm tumpang tanyaa encik , syarikat menara matahari holdings tingkat berapaa yee ?" syaa menanyaa lelaki yang beradaa di hadapan pintu lift itu.

   "Yaa sayaa." jawab lelaki ituu.

Terbuntang biji mataa syaa apabilaa melihat lelaki itu adalah lelaki yang dilanggar tempoh hari. Ini adalah pertemuan yang ketiga.
  
   "Kau lagi !!" . jerit syaa dan fiq serentak.

   "Haihh. Apesal lah aku asik jumpa kau je ?" tanyaa syaa.

  "Manaa lah aku tahu. Haa kau nak apaa tanyaa syarikat menaraa matahari holdings tu ?" tanyaa fiq cubaa berlembut.

  "Ni aku nak hantar bungaa ni kat syarikat tu sebab tadi ada sorang laki , namanyaa khai suruh hantar kat syarikat tu." terang syaa panjang lebar.

  "Ohh. Akuu CEO syarikat Menaraa Matahari Holdings tu. Haa mehh aku tunjukkan syarikat tu kat mana." fiq cubaa menolong gadis itu.

   "Hahaaa. Serius lah kau CEO syarikat ni. Nak tergelak aku." syaa terkekek kekek ketawa.

  "Oi , amboi. Sedap kau ketawa kan aku. Tak percayaa meh lah follow aku." fiq geram dengan syaa yang seperti memperlekehkan dirinya.

  "Hahaa okay jom. Aku pun nak cepat siapkan kerja aku." syaa menuju ke lift mengikut fiq.

Lift bergerak menuju ke tingkat 4.
Hmm, boleh tahan cun jugaa awex ni. Meletop ! Hati nakal fiq berbisik.

  "Haa ni syarikat menaraa matahari holdings. Meh ikut aku." fiq menuju keluar dari lift dan pergi ke arah khai.

   "Khai , come ! " laung fiq.

Khai datang dengan membawaa fail di tangannya.

   "Yess boss !" kataa khai bersemangat.

   "Kau adaa order bungaa kan tadi ? Nii haa cik bungaanyaa dah sampai. Kau nak letak manaa bungaa² tu ?" tanyaa fiq.

   "Saya nak letak satu di bilik boss , duaa lagi di bilik meeting kita. Amacam boss ? Okay tak ?" tanyaa khai mintaa pendapat bossnya.
 
    "Okay je."jawab fiq lalu menuju ke pejabatnya.

****

Derita Atau Bahagia ?( COMPLETE ) Where stories live. Discover now