Datin maria mendail nombor lalu call anaknya.
Panggilan disambung.
"Assalamualaikum anak mummy."
"Wasalam mummy." ajim menyuruh myraa senyap sebab tadi myraa merengek manjaa.
"Buat apa tu ? Dah pergi ke jumpa mr.lee ?" mummynya memancingnya untuk tengok sejauh mana anaknyaa boleh menipu dirinya.
"Tengah tunggu mr.lee lah ni mummy. Mana ntah tak sampai sampai dari tadi. Penat tunggu." ajim menipu mummynya.
"Oh. Nak mummy telefon mr.lee tak ?" mummynyaa memasang jerat.
"Eh tak payah lah mummy. Ajim boleh telefon sendiri. Okay lah mummy mr.lee dah sampai. Byee." ujar ajim bohong lalu matikan talian.
Fuh ! Nasib mummy tak tahu yang aku holiday dengan myraa.
"Sayang. Siapa call u pagi pagi ?" tanyaa myraa merengek manjaa.
Ah sial ! Asal suaraa kau buat aku stim ?
"Mummy call." ajim memandangnyaa nakal.
Ajim mencium dahinyaa. Ajim menjilat lehernyaa dan menggigit lehernyaa meninggalkan kesan 'lovebite.' Ah ! Kedengaran suaraa myraa mendesah nikmat. Dan pagi itu adalah pagi merekaa keranaa merekaa memadu asmaraa tanpaa ikatan yang sah. Myraa merelakan dara nyaa dipecah oleh lelaki yang bukan mahram.
Haih ajim. Berubah lah nak. Kesian kat syaa tu. Kau masih lagi tak berubah ? Kau ikut perangai sapa lah.
***
"Mummy." panggil syaa perlahan keranaa mummy tengah mengelamun."Ehh syaa. Mummy tak perasan pulaa yang syaa adaa sebelah mummy." datin mariaa berhenti mengelamun.
"Oh takpe lah." syaa membetulkan duduknyaa di atas kerusi.
"Um syaa. Mummy nak tanyaa sikit lah. Mummy takde niat nak masuk campur hal rumahtangga syaa. Tapi mummy perlu tahu. " mummynyaa memandang tepat ke dalam anak matanyaa.
"Apa diaa mummy ?" syaa sudah menggelabah.
"Ajim pernah bawaa balik perempuan balik rumah ? Pernah pukul syaa ? Pernah buat bukan bukan ?" mummy menanyaa soalan bertubi tubi.
Kenapa mummy tanyaa soalan macam ni ? Mummy dah tahu ke apa yang ajim buat kat belakang aku selama ni ? Perlu ke aku jawab jujur ? .. Atau sebaliknya.
"Ehh takde lah. Ajim tak pernah buat syaa macam tu." syaa cubaa tersenyum.
Syaa. Sampai bilaa syaa nak sembunyikan dari mummy.
"Ajim ada call syaa ?" mummynyaa memimpin syaa menuju ke swimming pool dan duduk di situ.
"Urm takde." syaa memandang ke arah swimming pool.
Mummy harap oneday ajim akan berubah ye nak.
**
YOU ARE READING
Derita Atau Bahagia ?( COMPLETE )
RomanceSyaa Berumur 18 Tahun. Seorang Gadis Yang Sosial. Hazim Berumur 19 Tahun Tapi Lebih Dikenali Sebagai Fiq. Fiq Adalah Nama Famous PlayboyNya. Familynya Memanggilnya Dengan Panggilan Ajim. Fiq Adalah Seorang Lelaki Yang Playboy Atau Lebih Dikenali Seb...