Bab 28

289 6 0
                                    

Aku mengcall mami. Tut tut. Tut tut. Panggilan disambung.

"Halo assalamualaikum mami."

"Yaa wasalam syaa." suaraa orang disana.

"Mami , kejap lagi syaa datang ye. Kitorang tengah kemas barang." aku tersenyum. Happy betul mami harinih.

"Haa okay. Datang lah. Mami boring kat rumah ni. Takde kawan." nada mami seakan-akan merajuk.

"Haha. Ye kejap lagi syaa datang yee. Jap lagi mami ada kawan lah. Jangan risau."

"Okay dah pergi pack barang. Nanti lambat pula sampai rumah mami." mami nya gelak. Aku pun gelak.

Talian dimatikan.

"Lama borak dengan mami ? Borak apa je ?" ajim tersenyum.

"Aik ? Jeles ke ?" aku tergelak.

"Jeles juga lah sebab sayang tadi gayut dengan mami lama sangat." ajim buat nada merajuk.

"Haha itu pun nak jeles. Dah jom. Dah siap pack,kan ?" aku menolak bagasi aku keluar dari bilik.

"Abang handbag sayang mana ?" aku melilau mencari handbag aku.

"Ni kat tangan abang." ajim menunjuk handbagnya kat tangan ajim.

"Haha. Dah macam perempuan." aku tergelak.

"Dah tak payah nak gelakkan abang. Dah jom pergi lobi." ajim memimpin tanganku bergerak ke lobi. Ajim menyerahkan kunci pintu bilik itu. Pekerjaa itu tersenyum.

"Macam mana dengan bilik tu ? Okay ? Macam mana dengan servis perkhidmatan kami ? Okay atau pun kurang baik ?" tanya pekerja itu.

"Okay. Semua okay. Terimah kasih." ajim memberikan ulasan yang bagus.

"Okay. Sama-sama. Datang lagi." pekerja itu tersenyum. Ajim juga memberikan senyuman.

Ajim memimpin tanganku menuju ke kereta. Ajim memasukkan bagasi ke dalam bonet kereta. Aku masuk ke dalam perut kereta.

"Sayang dah kenapa monyok je muka ?" ajim start enjin kereta.

"Takda pape." aku jeles tengok ajim senyum kat perempuan tu ... Grr ..

"Jeles erk abang senyum kat pekerja tu." aku memandangnya dengan tidak percaya. Macam mana dia tahu ? Haih sabar je lah syaa oi !

Aku tidak menjawab soalannya. Sebaliknya aku hanya mendiamkan diri. Ajim memandu sehingga sampai ke Kuala Lumpur.

***
"Mami. Syaa dah sampai ni !" laungku dari luar.

"Eh syaa dah sampai ye.. " mami memelukku. Ni sah² rindu ni.

"Ajim mana ? " mami melilau mencari ajim.

"Ada kat bonet tu, entah apa entah dia cari." syaa memandang ajim yang berada di belakang.

Aku dan mami masuk ke dalam rumah. Aku dengan mami masuk ke dapur.

"Papa mana ?" aku tanyaa mama hairan sebab rumah ni sunyi.

"Papa macam biasa lah. Kerja je memanjang. " mami membuat air.

Selesai buat air , aku bawa dulang ke ruang tamu. Ajim duduk di ruang tamu sambil bermain fon. Aik , chat dengan scandal ke ?

Aku tuang air ke dalam cawan. Aku duduk di sebelah ajim.

"Chat sapa ? Chat scandal baru ke ?" aku berbisik.

"Mana ada. Haih sayang ni sesukahati je menuduh abang." ajim memprotes marah.

Aku bagi ajim air. Dia teguk perlahan. Mungkin haus agaknya. Penat dia drive.

***
Moga terhibur. ⚡
Bahagianyaa dorang kan ?😊

Derita Atau Bahagia ?( COMPLETE ) Where stories live. Discover now