Bab 10

327 6 0
                                    

  "Syaa , syaa dah jadi isteri orang. Syaa kena ikut suami syaa. Syaa tak boleh duduk dengan mama lagi." mama nyaa memujuk.

    "Tapi ma, syaa tak salah. Ni semuaa sebab apex. Diaa call jais awal² buat apa ?" kataa syaa sambil mengalirkan airmatanya.

   "Sudah lah. Benda nak jadi. Redhaa je lah. Sabar okay. Dah pergi kemaskan baju² syaa dengan barang² syaa , ajim dah tunggu dah kat bawah." kataa mamanyaa menahan sebak.

Syaa bangun menuju ke almari nyaa dan mengambil baju² nya dan dimasukkan ke dalam bagasi. Diaa memasukkan barang²nyaa ke dalam kotak. Diaa membawaa turun barangg² tersebut. Syaa duduk bersebelahan dengan suaminya.

Aku meluat lah dengan betinaa bunga ni. Semakk lahh. Aku dah lah ade date dengan Qieraa.

  "Haa tu syaa da siap, syaa mulai harinih duduk dengan ajim kat kondo ajim tu. "Kataa datin mariaa.

   "Syaa , jadi lah isteri yang taat pada ajim yee." kataa papanya.

Syaa mengangguk lemah sambil air matanyaa bertakung.

    "Daddy yakin , syaa boleh jadi isteri yang terbaik buat ajim. Daddy yakin , kamu boleh ubah perangai ajim tu." diaa senyum padaa menantunya.

   "In shaa allah daddy , papa." kataa syaa senyum melihat merekaa semuaa.

    "Mummy , daddy , papa , mama , kami berduaa pergi dulu. Assalamualaikum." kataa ajim salam merekaa semuaa.

Syaa bersalaman dengan mak ayah nyaa dan jugaa makayah mertuanyaa. Ajim memasukkan barang² syaa ke dalam bonet keretaa.

   "Dah , jom kita bergerak." ajim menarik lembut tangan syaa.

Ajim membukakan pintu keretaa untuk syaa dan menutup pintu tersebut.

  "Kami pergi dulu, byee !!" laung ajim dari tingkap.

***
Dalam keretaa , masing² hanyaa mendiamkan diri. Hanyaa kedengaran suaraa radio yang berkumandang. Ajim memulakan bicara.

    "Kau dengar sini ye. Walaupun kitaa dah sah jadi suami isteri , belum tentu lagi aku akan terimaa kau sebagai isteri aku. Ingat tu." kata ajim sambil merenung tajam ke arah syaa.

Syaa hanyaa mampu diam sambil menahan sebak di dadaa sambil melihat pemandangan luar.

Ya allah ! Hubungan suami isteri apa ni ya allah kalau diaa tak pernah menerima aku sebagai isterinya. Kau tabahkan lah aku ya allah ! Berilah aku kekuatan.

   "Oi ! Kau dengar tak apa aku kataa ? Atau kau ni pekak ? " herdik ajim sambil jarinyaa menolak kepala isterinya.

   "Dengar abang, " perlahan sahaja suaraa syaa.

   "Apaa kau panggil aku ? Abang ? Ehh kau tak payah nak berabang² lah dengan aku. Jijik aku dengar." kataa ajim dengan nadaa meneking.

Syaa hanyaa mampu diam. Diaa tak mahu melawan keranaa diaa tahuu lelaki yang di sebelahnyaa itu adalah suaminyaa. Syurgaa di bawah tapak kaki suami. Diaa harus taat walaupun suaminyaa menekingnyaa.

  "Oi ! Kitaa dah sampai. Bawa barang² kau tu. Malas aku nak bawaa barang² kau tu." kataa ajim sambil membuka bonet keretanyaa.

Syaa keluarkan barangnyaa dan membontoti ajim dari belakang. Ajim menekan butang lift dan masuk ke dalam lift. Ajim menekan butang lift nombor 5. Pintu lift terbukaa dan ajim keluar dari lift dan keluarkan kunci rumahnyaa.

Tangan syaa lenguh bawaa barang²nyaa. Ajim bukaa pintu dan masuk ke dalam rumah manakala syaa beradaa di luar rumah sedang menyusun kasutnyaa di almari luar. Syaa buka pintu utamaa itu dan letakkan barang²nyaa di ruang tamu. Diaa mengunci pintu rumahnyaa namun ajim melarangnyaa mengunci pintu rumah.

   "Ehh, takyah nak rajin sangat kunci rumah tu. Jap lagi aku nak keluar dengan scandal aku. And kau , duduk satu bilik dengan aku. Bilik aku depan sekali. Bilik hujung sekali tu bilik kerjaa aku , so jangan nak gatal² masuk. Da pergi masuk dalam bilik aku. Kemas elok² yee barang kau. Aku nak keluar , kalau nak tidur , tutup semuaa suis okay." ajim melangkah keluar dari rumahnya dan mengunci pagar rumahnya.

Syaa pulas tombol bilik suaminyaa dan mengangkat barangg bawaa masuk ke dalam. Diaa memerhatikan sekeliling bilik tu. Hmm lawaa.

Diaa bukaa almari dan melipat baju letak dalam almari. Barang² nyaa disusun di atas mejaa makeup ajim yang cumaa adaa minyak wangi playboy , dan pembersih mukaa. Hm pembersih diaa ni.

Keluar dengan scandal ? Habis aku ni sebagai isteri buat apa ? Duduk rumah goyang kaki ? Haihh. Tuhan kau berilah kekuatan padaku ya allah.

Hm , minyak wangi playboy. Sesuai lah dengan diaa sebab diaa kan buayaa darat tak bergaji and tak bergunaa ! Hahaa ! Best pulak kutuk suami sendiri.

Syaa pergi ke toilet untuk membersihkan diri dan baring di atas katil dan terlenaa.

Derita Atau Bahagia ?( COMPLETE ) Where stories live. Discover now