İKİ KÖLE

213 11 2
                                    

Bir gün bir Padişah iki tane köle satın aldı. Kölelerden biri çok temiz yüzlü, inci dişli idi. Nefesi gül kokuyordu.
Diğeri oldukça çirkindi, dişleri çürümüş, ağızı kokuyordu.
Padişah o güzel köleye ihsanlarda bulunarak, onu hamama gönderdi. Dişleri çürümüş, ağzı kokan köleyi yanına çağırdı.
Padişah; Güzel kölenin kendini beğenip arkadaşı hakkında çok kötü şeyler söylediğini belirterek, onun da arkadaşının kötü huylarını söylemesini istedi. Fakat yüzü çirkin olan köle arkadaşına toz kondurmadı, hep onu övücü sözler söyledi.
Padişah ne yaptıysa bir türlü o köleye arkadaşı hakkında  kötü bir söz söyletemedi. Nihayet yüzü güzel olan köle hamamdan geldi. Padişah onu da sınamak için huzuruna çağırttı. Onu övücü sözler söyledi:"Sıhhatler olsun ne kadar zarif ve latif olmuşsun. Keşke öbür kölenin sayıp döktüğü kötü huyların'da olmasa idi ne iyi olurdu."
Bunun üzerine köle kızdı, köpürdü ve arkadaşı hakkında kötü şeyler sayıp dökmeye başladı.
Biraz  konuştuktan , arkadaşının kötülüklerinden bahsettikten sonra Padişah onu susturdu:" Yeter artık! ikinizin de özünü , aslını anladım , onun ağzı kokuyor, senin ise için kokmuş , bundan sonra sen o doğru sözlü ve güzel huylu kölenin emrindesin haydi git."
🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷
GÜZEL VE İYİ YÜZ, KÖTÜ HUYLA BİRLİKTE OLURSA BİR KALIP AKÇE BİLE ETMEZ.

NE GÜZEL SÖYLEMİŞLER: ÖNEMLİ OLAN YÜZ'ÜN GÜZELLİĞİ DEĞİL, AHLAK'IN GÜZELLİĞİDİR
🌹🍂🌹🌿🌸🍂🌸🌿🌹🍂🌹
EFENDİMİZ BİR HADİS-İ ŞERİFLERİN DE ŞÖYLE BUYURUYOR:
إن أحسن الحسن الخلق الحسن
(İnne ahsenel haseni husnul hulki)
Hiç şüphesiz güzelin en güzeli, güzel ahlaktır..

DİNİ HİKAYELER VE ÖĞÜT ALINACAK ÖYKÜLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin