1 Who Are You?

39 4 1
                                    

''Kim Eunji! Bangun cepat!'' Omma jerit. Bukan main kuat lagi.

''EUNJI!!'' Aku masih tak berganjak.

''Eunji bila nak bangun ni?'' Omma dah ada dalam bilik aku.

''Hmm..omma..biarlah Eunji tidur lama sikit. Bukan sekolah pun.'' Suara aku mamai.

''Sekolah! Yah! Pergi kerja lah cepat!!!'' Omma jerit sampai hentak kaki.

And owh wait, aku lupa yang aku kerja. Aku kerja sebagai fashion designer. Aku bangun malas. Datang lambat bukan bos marah pun. Bagi alasan kereta rosak or traffic jam, dah lepas.

Aku bangun terus pergi mandi. Lepas tu pergi breakfast dekat bawah.

''Wah..omma buat ke semua ni.''

''Jangan makan tu.''

Tapi aku dah makan sebelum omma cakap. Alang-alang dah termakan, baik makan terus. Aku malas nak guna chopstick, aku makan guna tangan.

''Yah!'' Omma nampak apa aku buat. Dia terus ketuk kepala aku guna senduk. Berbunyi...dowh..

''Aaaaa...omma...'' Aku tahan kepala aku. Rasa macam otak aku terkeluar. Otak bocor.

''Pergi kerja sekarang!'' Omma sanggup halau aku. Huh sadis..

Aku tak berganjak, aku masih makan. Sekali omma datang bawak pisau potong daging tu. Aku lari tak cukup tanah terus.
Jahat betul omma ni.

''Omma ni kan. Nasib baik sempat ambik kunci kereta.'' Aku terus drive pergi tempat kerja.

~~~~~~~~~~~

''Fuh, nasib baik sempat.'' Aku pergi tempat duduk aku.

'' Eunji. Lambat hari ni...'' Seyeon tegur.

''Tak ada lah lambat mana kan.''

''KIM EUNJI! Masuk pejabat saya.''

''Hahaha. Haih, pergilah Eunji sebelum Jessica Jung tu marah nanti.'' Seyeon buat kerja dia balik. Aku terpaksa ikut bos gedik ni.

''Ada apa puan?''

''Saya memang selalu tak berpuas hati dengan awak ni. Dah lah selalu datang lambat. Kerja awak ni...satu dua je awak bagi! Awak ni tak ada idea lain ke. Idea ni semua saya pun boleh buat!''

''Maaf puan.''

''Sudah! Hari ni awak jadi bibik. Awak kena buatkan air untuk siapa-siapa yang nak. Awak kena basuh semua. Awak kena kemas meja yang berselerak.''

''Baik........PUAN!'' Aku gigit bibir. Haih, geram betul. Aku keluar dari pejabat dengan geram.

''Haih Eunji, geram nampak.'' Sungmin.

''Ye memang aku geram. Tak kan nak gembira, bahagia selama-lamanya.''

''Relax lah. Kena marah je pun.'' Seyeon.

''Teruk sangat ke perangai aku ni?''

''Tak teruk, tapi boleh lah..'' Seyeon

HELLO! NEXT DOOR!Where stories live. Discover now