Sejak aku pindah rumah ni, dah tak ada orang tolong masak. Aku dengan Kyung Soo asyik beli makanan dekat kedai. Dah lah masakan tak sedap. Kalau beli ramyeon nanti, tak baik untuk kesihatan pulak. Ni tak boleh jadi ni. Aku mesti cari tukang masak cepat. Dan aku rasa aku ada calon yang terbaik.
Aku suruh Kyung Soo pergi rumah Eunji. Memang Eunji pilihan terbaik sekarang. Aku tengok Kyung Soo dari jauh.
Ting..Tong..
"Nae, ada apa?" Dia tanya dengan sopan. Mungkin dia tak ingat Kyung Soo.
"Boleh Cik ikut saya?"
"Erm..pergi mana ya?"
"Cik akan tau jugak nanti. Mari ikut saya."
Aku nampak muka Eunji macam ragu-ragu nak ikut. Kyung Soo pandang aku. Aku bagi isyarat suruh dia tarik je Eunji.
"Cik, maafkan saya."
Eunji buat muka pelik. Kyung Soo terus tarik Eunji pergi rumah aku. Aku lari masuk rumah dulu. Bila Eunji dah masuk rumah aku, dia terkejut bila nampak aku.
"Dia orang suruhan kau ke?"
"Hmm..."
Eunji pandang Kyung Soo tajam.
"Kenapa kau bawak aku ke sini?"
"Aku nak mintak tolong."
"Tolong apa?"
"Boleh tolong masak untuk aku dengan Kyung Soo?"
Eunji macam terkejut. Aku pasti dia pandai masak. Kalau tak macam mana dia makan. Dia jarang keluar rumah. Mestilah dia masak kan.
~~~~~~~~~
Eunji POV
Baekhyun ni serious ke? Aku tak pasti aku pandai masak ke tak. Ok aku jujur. Aku tak pandai masak. Nak pecahkan telur pun, telur tu masuk lubang sink. Buat air teh, air tu boleh masin. Aku tak tau mana satu gula, mana satu garam.
Tapi takkan aku nak bagi tau dia yang aku tak pandai masak. Malu aku nanti.
"Ok, aku nak bagi tau yang aku tak pandai masak."
"Tak pandai masak?! HUAHAHHAHAHAHHAHA!!"
Aku di tertawa oleh mereka yang tak pandai masak jugak ni?! Owh tidak!!
Ok, tu bayangan aku je. Macam mana aku nak cakap ni? Cakap je lah yang aku pandai masak.
Jangan Eunji nanti buruk padahnya.
Tapi kalau aku mengaku, nanti aku pulak yang malu.
Mengaku lagi baik Eunji.
"Ok, aku masakan."
"Ok, awak boleh masak apa?"
"Semua.."
"Kalau macam tu, awak tolong masak Yeonpotang."
YEONPOTANG?! Aku tak pandai masak tu.
"Boleh. Tapi kena beli bahan dia."
"No problem. Awak ikut sekali. Saya tak tau bahan dia."
Aku setuju nak ikut dia. Dia orang pergi masuk bilik nak tukar baju. Aku tak apa, baju aku pakai tiap-tiap hari cantik. Masa ni aku ambik kesempatan cari resepi dekat internet.
"Dah, siap." Baekhyun tiba-tiba turun. Nasib baik aku dapat save resepi tadi.
~~~~~~~~~
"Sotong dah ambik ke?" Baekhyun ni dari tadi asyik menanya je.
YOU ARE READING
HELLO! NEXT DOOR!
AléatoireBYUN BAEKHYUN Dia anak orang kaya Ada sorang adik lelaki. Ada pengawal peribadi Annoying Benci perempuan byuntae tapi dia byuntae sikit. Good looking..maybe.. Dia selalu lari dari rumah. KIM EUNJI (you) Anak orang yang tak berapa kaya. Anak tunggal ...