Baekhyun POV
Aku malas duduk dekat rumah ni. Shit! I really hate this house. Aku tak suka hidup selalu dikawal. Dan aku lagi tak suka bila.....
''Hyung! Biar aku main dulu!"
"Yah! Kau cakap informal ke tadi?"
"Tak ada lah!"
"Budak tak guna! Keluarlah!"
"Kedekutlah kau ni!"
"Pengawal, bawak dia keluar." Aku malas nak gaduh dengan Baekbeom. Pengawal tu bawak dia keluar.
Sekarang aku rasa makin suka keluar rumah sebab...aku suka bila jumpa Kim Eunji. Dia..comel.
"Tuan Baekhyun."
Kacau line betul.
"Ya?"
"Masa untuk tuan pergi lawat mall tu. Dah lama tuan tak pergi."
"Baiklah. Sediakan kereta."
Pengawal aku pergi. Well, aku baik dengan orang suruhan aku. Tapi kalau dia buat salah, baru aku marah. Aku keluar. Ramai yang ikut aku. Dalam rumah pun nak ikut ke?
Aku nak drive tapi pengawal peribadi aku halang. Dia kata dia nak drive. Aku ok je. Aku duduk belakang. Macam biasa mesti 4 buah kereta hitam ikut. Dekat depan dua buah dekat belakang dua buah. Kalau macam tu baik 2 buah je bawak.
Sampai dekat mall, aku baru nak bukak pintu tapi ada orang dah bukakan dah. Aku keluar.
Masa aku pusing-pusing mall tu. Ada lah jugak aku jumpa pekerja tengah tidur. Ada yang duduk relax main telefon. Bila aku pergi dekat situ, dia orang kelam kabut bangun. Lepas tu bagi ucapan selamat dekat aku. Aku senyum je. Macam lah aku tak nampak tadi.
Masa aku jalan-jalan, adalah jugak perempuan-perempuan yang pandang aku. Senyum-senyum pulak tu. Well, aku sedar aku good looking. Aku jalan sambil tangan aku dalam poket.
Tiba-tiba ada perempuan lari ke arah aku. Tapi perempuan tu tak nampak aku. Dan perempuan tu jatuh atas aku. Kalau dah jatuh atas aku, maknanya aku pun jatuh lah. Kepala perempuan tu dekat dada aku. Pengawal aku semua kelam kabut tolong aku bangun.
''Tuan tak apa-apa ke?'' Aku geleng.
"Maafkan saya, maafkan saya. Saya tak sengaja."
"Tak apa, saya maafkan."
Bila aku pandang perempuan tu, aku terus tersenyum lebarnya. EUNJI.... Aku senyum dekat dia sampai boleh buat dia curiga.
"Kau rupanya." Dia terus buat macam tak suka. Tapi memang dia tak suka pun.
"Tak sangka dapat jumpa awak lagi dekat sini."
''Aku pun. Tapi aku rasa hari ni hari yang paling malang. Kenapa tak ada orang lain yang aku kena jumpa selain daripada kau?!"
Dia tuding jari dekat aku.
"Jangan kurang ajar dengan tuan muda!"
"Kenapa?! Fikir aku takut?!" Dia marah pulak. Well, aku tak nak sakitkan hati fairy princess aku. Pengawal aku baru je nak marah, tapi aku halang.
"Jadi kenapa awak lari lepas tu langgar saya tadi?"
"Erm.."
Muka dia jadi pucat, risau, takut. Semua ada. Aku pun naik risau, bukan nak kata suka dia atau apa. Tapi dia dah selamatkan aku.
"Awak ok tak ni?"
"S..saya tak ok."
"Maksud awak?"
YOU ARE READING
HELLO! NEXT DOOR!
Ngẫu nhiênBYUN BAEKHYUN Dia anak orang kaya Ada sorang adik lelaki. Ada pengawal peribadi Annoying Benci perempuan byuntae tapi dia byuntae sikit. Good looking..maybe.. Dia selalu lari dari rumah. KIM EUNJI (you) Anak orang yang tak berapa kaya. Anak tunggal ...