II

54 3 0
                                    

Najzad je otvorila oči. Soba oko nje je bila bela. Iza umrljanih prozora dopirala je sunčeva svetlost. Ona trepunu nekoliko puta. Spustila je zatim pogled na svoje ruke. Bile su privezane za krevet. Pokušala je da vikne, ali glas je izdao. Ne seća se kada je poslednji put popila vode.

Miševi u ćošku sobe koja se osećala na vlagu, uveliko su razvlačili ostake hrane od prošle nedelje. Sudovi skoreli od masnoće,stajali su na starom drvenom podu.

'Ostani svesna, ostani svesna.'-ponavljala je u sebi.

*****

Kako to mislite?" , starija zena iz porote se obratila Bili. Bora na njenom celu poprimila je neobican oblik.Oci , nebo plave boje, gledale su u Bili, medjutim Bili pogleda opet u njega. Njegove sive oci , prazan pogled , ucini da se ona ponovo najezi. Promeskoljila se u stolici a zatim povukla rukom maramu na svojoj glavi.
"Gospodjice Bili , da li znate da ovo menja ceo proces sudjenja? " , sudija Brington joj se obrati. Ona klimnu glavom. U sudnici opet nastade metez.
Pogledom je trazila sada Barnija i sefa. Barni joj klimnu glavom i trepnu ocima . To joj je ulilo malo snage i mira da nastavi dalje...

*****

"Zdravo Bi. Lepa si danas" , zelenooki momak sede pored nje. Ona prebaci pramen svoje duge smedje kose preko ramena. "Laskavce" , osmehnu mu se i nastavi da slusa predavanje.
Sto se tice seksualnog nasilja , moram da opovrgnem neke zablude . Nasilnik je uglavnom neko iz nase okoline. Moze biti i nama vrlo bliska osoba, sto ponistava misljenje mnogih da je nasilnik uglavnom stranac. Da li neko od vas zna slican primer?" , profesor se okrenuo prema studentima. Bili podize ruku. "Izvolite. " Bili ustade . "Cesto kazu da silovatelj ne moze da kontrolise svoje nagone pa zbog toga usledi silovanje ,medjutim silovanje je unapred planiran akt. " Profesor zatapsa na kratko. "Tacno. Da li ima jos neko nesto da doda?" Bili sede . Momak koji je sedeo pored nje je ustao. "Zabluda je da su zrtve uglavnom mlade devojke i zene. Zrtve mogu biti stara lica,osobe ometene u razvoju , deca... Jer nasilniku nije motiv oskudno obucena devojka vec osecaj moci nad ponizenom osobom."
"Vrlo lepo receno mladicu.''
"Mislim da si i ovo znala , zasto nisi dodala?" Bili se osmehnu . "Zelela sam da se i ti malo pravis vazan Barni" , blago ga je gurnula ramenom. On se osmehnu. Profesor nastavi predavanje.
"Da li mozemo na kafu posle ?" Bili klimnu glavom u znak odobravanja.

****

"Znam da je ovo stresno za tebe. Voleo bih da mogu da ti olaksam sve ovo ... " , masirao je prstima leve ruke celo dok je drugom drzao cigaru . ''Znam" , odgovorila je uzdisuci. "Zaista nije potrebno da budes ovde non stop. Mogu ovo sama."
Nebo je bilo vedro.Beli golub je sleteo na prozor . "Sreca..." , tiho je promrljala. "Sama?Da budes sama?Bili... Mislim da smo se dogovorili..." "Jesmo" , ostro ga prekinu. Golub odlete.Ona uze pero koje je spalo sa njegovog krila . Vrtela ga je medju prstima.
"Bi..." , povukao je zadnji dim cigare. "Nikada te ne bih ostavio samu..." Ona sklopi oci i uzdahnu. "Znam." Izbaci pero kroz prozor i okrenu se ka njemu. "Hvala ti." On ubaci opusak u pepeljaru na stolu . Zatim joj pridje i zagrli je. "Zasto se zahvaljujes?" , uhvati je rukama za obraze i nezno je poljubi u celo. "Za sve. " "Tu sam.Zauvek." Ona se cvrsto privi uz njega.

'Tmina'Where stories live. Discover now