30 MINIT
"Good morning, ladies and getlemen,this is your good looking captain speaking."
Hana yang sedang minum air mineral itu tersedak mendengar ucapan dari juruterbang yang bertugas itu. Terasa ada benda menepuk tulang belakangnya. Hana memberi jelingan maut tanda "don't touch me". Que mengangguk dan menjauhkan tangannya dari Hana.
"We will be arriving at Kuala Lumpur International Airport in thirty more minutes. Thank you for flying with Adell Airlines."
Okay get ready, Johanna. Malaysia. Hana tersenyum tawarmemandang tingkap. Ya, senyumlah Hana selagi mampu. Mungkin dia tak sedar, kedatangan dia ke dunia baru ini pasti akan membuka satu lagi kisah hidup yang lagi bercelaru.
• • • • •
Safely landed.
"Welcome back bro." Aizat mendepakan tangannya. Que mengangkat tangannya membuat isyarat menghalau dan berjalan melepasi Aizat.
"Camni kau treat member sehidup semati kau." Aizat membebel di belakang.
"Geli je kau ni by the way, I got a hot chick." Que tersengih. Siapa lagi.
"Hot chick? Jangan buat lawak lah, mana best layan Germany lady Que. We have a lot of pretty malay ladies here. Thousand times hotter."
"Naa she's malay girl freshly made from German, Zat."
What? Aizat cuba mencerna. Malay girl freshly made from German? Mix Germany ke?
"Here she is, my Jo."
Adam memuncungkan mulutnya ke arah seorang gadis berkaca mata hitam di tepi pasu bunga.
• • • • •
Hana menarik beg roda Polo. Cermin mata Rayban Aviatornya dikeluarkan dan dipakai. Baru sahaja kaki hendam melangkah,
"Jamilah!"
Geez. Hana mengeluh dan melihat kearah belakang. Dua orang lelaki berjalan ke arahnya. Wow, Que nampak maskulin dengan tshirt hitam seluar 1/3. Di sebelahnya pula entah siapa. Hipster guy? Kawan Que mungkin tapi outfit memang mainstream habis dengan jeans koyak koyak dan baju t putih dipadankan dengan jaket jeans.
"What do you want?" Hana menolak atas cermin matanya ke arah rambut. Matanya dikecilkan tanda geram.
"Can I have your number, my lady? Just so I can text you whenever I wanna check up on you or ask you out maybe?" Que mengenyit matanya sebelah dan tersengih mempamerkan barisan gigi putih macam iklan Colgate.
"Pardon?" Kerutan di dahi Hana makin bertambah lapisan. Aizat menganalisis wajah miss malay made from german ni. No wonder lah Que menggayat perempuan ni. Memang hot pun. Pretty, hot and classy. Tengok jelah jenama cermin mata perempuan itu. Memang not a typical hot chick ni.
"Laugh my ass off Que. Thats even lame enough." Aizat menahan diri dari menghamburkan gelakannya.
"Your number?" Que mengangkat keningnya menunjuk ke arah telefon bimbit di tangan Hana.
"Tak ada." Hana buat tak endah.
"Unsociable huh?" Que memuncung mulutnya. Aizat di sebelah masih menahan diri dari tergelak. Oh my God, this lady got a nerve to reject a gentleman Que.
"I'm not unsociable. I just don't want talk to you."
Bam!
"Wow, so many rejections in such a little time, you're breaking my heart here." Que mengusik.
"That's a shame."
Aizat geleng kepala tidak percaya.
YOU ARE READING
Johanna | malay
Romance"Hana, people who meet in aeroplanes are seventy-two percent more likely to fall for each other than people who meet anywhere else." -que "Merepek." -jo