Alice in Master's heart part 6

3.6K 165 10
                                    

Part 6

            Pagi yang indah dan burung-burung berkicauan, Orion sedang tidur dengan lenanya.Senyap seperti bayi yang sedang lena.

" Wah...dari sini jelas kelihatan bukit misteri ni, Black forest! Pagi macam ni pun, hutan tu tetap menakutkan." Bebel Alice sendirian lalu meletakkan dulang makanan yang dibawanya ke atas meja sisi.Dia memandang Orion yang sedang lena.

" Master Orion, bangun!" Panggilnya separuh menjerit tetapi Orion tidak berganjak sedikit pun.Alice mula gelisah.

" Aku tak pernah bangunkan lelaki sebelum ni.Macam mana ni? Mungkin aku patut goyangkan badan dia." Dia berkata sendirian dengan gelisah.Tangannya perlahan-lahan menyentuh bahu Orion dan tiba-tiba Orion menariknya ke atas tilam.Dia memeluk Alice dengan erat tetapi matanya masih tertutup seperti masih tidur lagi.

"Master Orion..." Alice cuba menolak tangan Orion tetapi pelukan Orion terlampau erat.Jantungnya tiba-tiba berdegup kencang.Mendengar hembusan nafas Orion, membuat Alice semakin berdebar.

" Ah? Apa aku buat ni? Aku sepatutnya bangunkan dia." Desak hatinya lalu menarik nafas dalam.

" Bangunlah, bodoh!!" Jeritnya, sekuat hati.

"Em?" Orion pun perlahan-lahan membuka matanya dan mendapati Alice di dalam pelukannya.Alice hanya merenung tajam pada Orion.Dengan segera, Orion melepaskan pelukannya.

" Maaf!" Ujar Orion dengan cemas.Alice pun terus turun dari katil.

" Apa niat awak hah!?" Soalnya dengan marah tetapi mukanya merah.

" Aku ada habit peluk sesiapa je yang cuba bangunkan aku dari tidur." Ujar Orion, kembali tenang.

" Sebelum ni siapa je yang bangunkan awak." Soal Alice, serius.

" Maid Rie." Jawab Orion, selamba.

" Jadi, awak peluk dia!?" Kali ini Alice lebih bersungguh-sungguh.

"Ye." Mendengar jawapan Orion.Alice mula terbayang Maid Rie yang cantik itu di peluk oleh Orion.Mustahil tak jadi apa-apa!!

" Kenapa?" Soal Orion apabila melihat Alice tidak keruan tiba-tiba.

"Eh? Tak ada apa!" Jawab Alice, menggelabah.

" Aku nak sarapan." Ujar Orion tiba-tiba lalu mencapai dulang makanan tadi dengan tangan kirinya tetapi untuk melakukan itu amat susah.Tangan kanannya sakit untuk diluruskan.Alice pun menolong Orion mengambil dulang tersebut.Dia memandang Orion lalu tersenyum.

" Biar saya suap." Pintanya.Orion memandang kiri dan kanan lalu mengangguk.Alice pun menyuapkan Orion dengan sesudu bubur ayam.Orion perlahan-lahan membuka mulutnya dan menerima suapan Alice.Mata mereka bertentang satu sama lain seketika dan berpisah semula.Masing-masing segan.

" Sedap tak?" Soal Alice dengan segan dan hanya memandang semangkuk bubur ayam di tangannya.

" Lepas ni lap badan aku." Tiba-tiba Orion jawab lain.

" Lap!?" Alice benar-benar terkejut.Orion memandang Alice lalu ketawa.

" Tak payahlah.Gurau je, nanti bawakan air suam.Aku lap badan aku sendiri.Nak mandi, kaki sakit lagi." Ujarnya dalam sisa-sisa gelak tawanya.Alice menarik nafas lega dan memandang Orion.Pertama kali dia melihat Orion ketawa.Kemudian dia menyuap lagi Orion dengan bubur ayam tadi.

" Alice." Tiba-tiba Orion menyebut nama Alice.

" Ah?" Respon Alice.Pertama kali Orion menyebut namanya.

" Aku sukakan kau." Suara Orion kedengaran tenang dan lembut.Keadaan sunyi seketika.Angin masuk melalui jendela dan melayangkan rambut Alice dan Orion.Alice hanya kaku memandang Orion dengan ekspresi wajah yang terkejut.Orion merenung mata Alice sedalam-dalamnya.
" Suka?" Soal hati Alice dan kembali tersedar dari lamunan.

Alice in Master's heart *MalayWhere stories live. Discover now