Fly To Jeju 1

794 44 5
                                    

Pada suatu hari indah yg indah.. Dua orang sahabt sedang makan menikmati aiskrim.. (Ayat apakh)

"Weii.. Jihyo.. Apa kau rasa kalau aku masuk pertandingan menyanyi.. Kau suka tak".. Tanya hyuna kepada jihyo

"Yahhh!! Kim Hyuna kau nak masuk pertandingan menyanyi.. Yahh!! Neo jinjja!!"jihyo mengusik sahabatnya Hyuna.. Jihyo saja nak menguji Hyuna..

"W-w wae Jihyo aah.. Kau tak suka ker..."muka Hyuna kelihatan sedih.. Tiba2 Jihyo ketawa.. Hyuna pelik dengan Jihyo"weii.. Jihyo kau dah kenapa gelak sensorang.. Aku tengah sedih laaa weii.. Boleh plak kau gelak.. "

"Hahahah... Yahh Kim Hyuna.. Kau kan kawan baik aku, tak kan laa aku tak support kau untuk masuk pertandingan menyanyi.. Hyuna.. It's a joke.. Hahahaha"ketawa Jihyo.. Hyuna menahan marahnya kepada Jihyo.. Lalu, Hyuna mengetuk kepala sahabatnya yang sedang ketawa bagai orang gila itu.. "Yahh!! Hyuna appoo!! Yg kau pergi ketuk kepala aku pahal. You hurt me... So bad so bad~(sila mainkan part korus hurt exo) marah Jihyo kepada Hyuna

"Tchh.. Sape suruh buat aku camtu..sempat lak tu kau nak nyanyi.. Lagu exo plak tu.. Dah laa baekhyun tu bias aku"

"Aishh... Kau ni.. Kau takkan tak tau aku kan peminat exo.. Lagi2 lay.. Yg putih.. Dah laa ngan dimple dia.. Senyuman dia.. Arrgghh i kennot i kennot... I wanna to marry him!!!!"jerit jihyo

"Weii.. Dah2 laa tu.. Aku yang minat baekhyun pon tak mcm kau.. Kalau aku layan kau, sampai esok pagi kau dok cite pasal si Lay tu.."

"Eh japp.. Weii hyuna kau perasan tak nama kau nak hampir ngan baekhyun kann.. Cer ko tngk nama kau Hyuna nama dia baekhyun.. Jadi baekhyuna.. Kan2 cuma tambh a jer kat blkg.. Wahh...hbtlaa kau.. Hahah"

"Weii jihyo.. Kau tak yah merapu laa.. Yer.. Malas aku nak dengar"

S
K
I
P

2 minggu kemudian..

No~no~ije lose control

Bunyi telefon menggangu seseorang yg sedang tidur nyenyak.. Jihyo mengendahkan panggilan itu.. Orang itu menelefon bnyk kali dan akhirnya jihyo mengalah.. Jihyo mengangkat telefonnyer.. "Yeobeseoyeo...nuguseyo.. "

"Yahhh!! Jihyo aah!! How dare you not pick up my call.. Kau tau tak bape kali aku dah call kau.. Yg kau tak angkat tu pahal!!"marah Hyuna

"Kau nak ape weii...and for your information henfon aku ni baru jer bunyi tiga kali.. Yg kau call aku ni pahal"walaupun Jihyo tidak melihat nombor siapa yg menelefon nyer.. Tapi dia pasti dari suara itu. Hyuna yg menelefon nyer..

"Weiiii... Aku nak bagi tau something... Aku dah menang!! Wahhh!! Terujanya aku"jerit Hyuna pada Jihyo

"Woii!! Jngn jeritlaa.. Kau nak aku pekak ke mende..?? Kau ada masuk pertandingan ker.. Sejak bila?? Eh jap.. Kau call aku ni semata-mata nak bagitau tu jer ke.. Woii Hyunaa!! Kau tau tak skang ni pukul bape.. Skang ni pukul 5 pagi kau tahu tak!! "Marah Jihyo pada Hyuna

"Alaa.. Kau ni kan dah kul 5 pagi ni...ni kan time org bersiap pergi kerja.. Nasib baik aku tak call kau kul 2 pagi...dah laaa.. Woii.. Jihyo... Kau bukak pintu rumah kau ni skang. Aku kat bawah. Sejuk tau takk."

"Mwo!!! Kau depan rumah aku!!"Jihyo mengintai melalui tingkap.. Dan ternampak Hyuna yg sedang berpeluk tubuh di bawah..

"Yahhh!! Jihyo cepatlaa bukak pintu...kau nak aku mati kesejukan ke kat luar ni hahh!! "

"Arasso.. Aku nak bukak laa ni"Jihyo mematikan panggilan dan berjalan menuju ke pintu.. "Haishh Minah ni.. Pagi2 dah dtg rumah org.. Nak tidur pon tak boleh.. Nasib2"jihyo tiba di pintu.. Dan membuka pintu.. Bukak jer pintu rumah.. Hyuna terus terjah ke dalam rumah Jihyo...

(COMPLETE) Fly To Jeju Where stories live. Discover now