"Bwoooo?!!! "Jerit mereke semua
"Ppali hyungg.. Kita kene pergi sekarang.. "Kata sehun
"Ah nae.. Kajja"kata Suho
Lalu mereka berempat pon segera menaiki kereta dan Jihyo cepat-cepat tekan pedal minyak untuk tinggalkan stesen minyak itu.
Zombie-zombie perasan mereka dan cuba untuk mengejar tetapi tidak berjaya.
Jihyo boleh pulak senyum masa zombie kejar dia orang..hmm
"Yah Kim Jongdae!!!"
"Kau nak ape !??😒"Chen jawab dengan nada malas.."Apasal kau bagi minah sewel ni bawak kereta??kau nak kite accident ke cane?? Kau tgk tak tadi cam mane dye bawak kereta? Ke kau nyanyuk?? Haishhh " Chanyeol meramas rambutnya tanda runsing meski pon mereka telah jauh dari zombie namun Jihyo siapa je tak kenal Jihyo dengan kepala batunya..Jihyo hanya mengendahkan kata-kata Chanyeol sambil terus fokus kepada pemanduannya yang tenang lagi aman..
"Yah Song Jihyo kau berhentikan kereta ni sekarang jugak..biar aku yang bawak.."
Jihyo masih tidak mengendahkan Chanyeol seolah olah dia memandu sendiri tanpa ada penumpang..Chanyeol pelik kenape Jihyo x pedulikan die..
" Yah Jihyo dengar tak ni ,aku cakap dengan kau nii ""Chan da la tu..biar je Jihyo yang pandu..dye xde pon kan pandu macam tadi..macam nak terbalik kereta ni." Xiumin akhirnya bersuara untuk mendiamkan Chanyeol..
Chanyeol terpaksa mengalah. Dia tidak ingin bertekak dgn rakan-rakannya disebabkan hal yang remeh temeh.
Sepanjang perjalanan Jihyo hanya fokus dengan pemanduannya. Sambil sesekali bernyanyi riang.. Tiada tanda-tanda seakan akan dalam kesusahan. Hanya nyanyian riang kedengaran di bibir si gadis..
Chanyeol bengang benar dengan perangai Jihyo. "Song Jihyo! Song Jihyo tu name kau kan?"
Diam tanpa balasan. Rakan rakan Chanyeol yang lain setia menjadi pendengar termasuk Hyuna yang tak boleh nak lelap mata dari tadi."Haish!! Harap muka dengan name je lawa. Tapi perangai .......Aigooooo kalah singa dalam hutan " kata-kata Chanyeol menaikkan kemarahan Jihyo dengan serta merta
SSRRTTTTTTT!!!!
Brek kereta ditekan dan kereta diberhentikan ditengah tengah jalan raya yang kiri dan kanan nya penuh dengan kerosakan.
"Yah Jihyo yaa mwohae??michinaguyo?? Kau nak bunuh kiteorng ke camne ni" Chen tak puas hati dengan sikap Jihyo yang suke suke je naik angin tetibe.
Sementara Chanyeol tersenyum sumbing kerana Jihyo bagi responds dekat kata2 dye..
Jihyo meluru keluar dari kereta dan terus tarik pintu belakang lalu mencekik kolar baju Chanyeol.
"Kau kan memang nak buat aku jadi pembunuh ke hah? Asal suka sangat nak kasi aku marah?" Maka terjadi la aksi tumbuk menumbuk sepak terajang antara Jihyo dan Chanyeol. Sementara yang lain hanya menjadi pemerhati tanpa ada rasa nak membantu pon..
1
2
3
"Yahhhhhhhhhhh!!!! Hyungg Noonaa korang ni budak kecik ke ape hah! Ke Tom And Jerry or Cat and Dogggg...tak boleh ke korang duduk dalam kereta diam diam biar kasi aman sikit dunia ni..walhal korang bar-" belum sempat kyungsoo ingin menghabiskan kata-katanya Lay mencelah
"Wei korang cepat cepat masuk kereta..besok besok je korang sambung gaduh tu..sekarang ni kite lari dulu "
"Entah korang ni. Suara korang ni kuat namatey sampai tarik zombie datang sini..haishh " Suho sambung sambil geleng kepala..
YOU ARE READING
(COMPLETE) Fly To Jeju
FanfictionMengisahkan dua sahabat baik yang berkawan sejak dari kecil iaitu song jihyo dan kim hyuna .Suatu hari Hyuna telah memenangi dua tiket ke konsert Exo. Dan semasa mereka di konset ,sesuatu perkara yg mengerikan telah pon berlaku.. Jihyo: aku me...