Fly to Jeju 4

424 41 4
                                    

Mereka pon keluar dari bilik itu dengan perlahan.Mereka bertiga berjalan dengan perlahan dan berhati-hati.. Nasib baik jalan yang mereka lalu tu tak de zombie lagi.. Tapi still kene berhati-hati.. Akhirnya mereka bertiga tiba di bilik itu dengan selamat..

Lay memulas tombol pintu bilik itu.. Lalu mereka pon masuk ke dalam..apabila mereka masuk ke dalam Hyuna dan Jihyo sangatlah terkejut kerana kesemua ahli exo berada di dalam bilik itu.. Hyuna dan Jihyo menjadi kaku dan speechless.. Ye laa mana taknya group yang paling dorang minat ada kat depan mata kot.. Sape tak terkejut.. Lagi2 Hyuna..dari tadi dia asik tengok jer si baekhyun tu.. Baekhyun pon hanya tersengih sahaja..

Lay mengoncangkan badan Jihyo.. Jihyo sedar dari lamunanya.. Suho pon menyapa mereka..

"Annyeonghaseyo.. Suho imnida.. Jadi korang jelah yang terselamat? Apa nama korang? "Tanya Suho

"Haah.. Dorang jer yang aku jumpa tadi.. So aku bawak laa ke sini.. Korang tak jumpa sesiapa ker? "Sampuk lay

"Tak.. Kitaorang tak jumpe sesiapa pon.. Tadi masa kitaorang mencari semua dah kene pukau.  Kitaorang try kejutkan tapi tak menjadi.. Kitaorang nak try angkat jer dorang tapi time tu zombie dah masuk dalam stadium.. Kitaorang pon tak boleh nak buat apa.. "Kata Chanyeol

Chen melihat Jihyo dan Hyuna yang hanya diam sahaja dari tadi.. Dia pon menyapa mereka.. "Annyeong.. Chen imnida.. Apa nama korang?? "Tanya Chen

Jihyo yang menbatu tadi tersedar dan menjawab pertanyaan Chen.. "Ah nae.. Mian.. Annyeonghaseyo Song Jihyo imnida.. Just call me Jihyo.. "Kata Jihyo..

Jihyo melihat Hyuna yang kaku seperti nya tadi.  Dia menyiku Hyuna agar menjawab pertanyaan Chen.. Hyuna pon tersedar.. "Annyeonghaseyo.. Kim Hyuna imnida.. "Kata Hyuna

"Dah laa tu.. Sekarang ni bukan masa nak berkenalan semua ni.. Sekarang ni zombie dah serang stadium ni.. Apa kita nak buat sekarang ni?? "Kata Chanyeol..

"Hmmm.. Betul jugak tu.. Sekarang ni kita kene fikir macam mana nak keluar dari tempat ni dengan selamat?? "Kata suho.. Dorang semua buntu memikirkan cara untuk keluar.. Kalau keluar kang kene gigit ngan zombie.. Kang tak pasal2 jadi zombie..

Tiba2 Jihyo bersuara.. "Hah!! Aku ada idea..."kata jihyo

Semua ahli exo memandangnya dengan muka meminta jawapan.. "Apa ideanya?? "Tanya xiumin

"Hah!! Camni.. Kan skang kita kat dalam stadium kan... "Kata Jihyo

"Haah"sampuk sehun

"Jadi kita boleh gunakan peralatan yang ada kat dalam bilik ni untuk tolong kita.. contohnya macam kayu besbol ni..kite boleh guna untuk pukul zombie..*angkat kening *" kata Jihyo kepada mereka semua..

"Xsangka otak kau ni geliga kan...wah untung aku ade kawan macam kau..sayang kau Jihyo " Hyuna terharu sehingga memeluk Jihyo ..Jihyo membalas pelukan Hyuna .

"Sudah-sudah la peluk korang ni..sekarang ni bukan masa nak berdrama tau tak..kita semua kena keluar dari tempat ni..tempat ni bahaya.."Kata-kata Chanyeol membuatkan dua orang sahabat baik itu melepaskan pelukan dengan serta merta..

Mereka segera mempersiapkan diri dengan kayu besbol di tangan masing-masing..namun Jihyo masih tidak berpuas hati dengan persiapan mereka...dia tertanya- tanya kemana mereka akan pergi.

"Yah Suho sshi, kita semua nak pergi mana kalau keluar dari tempat ni pon...kat luar sana semua tempat dah kene serang ngan zombie....kalau kite keluar kite semua akan diserang .."

Belum sempat Suho menjawab Chanyeol terlebih dahulu memotong percakapan Suho.

"Hah!!kereta exo tak jauh dari tempat ni..kita keluar dari tempat ni, naik kereta dulu, pastu baru fikir nak pergi mane ok miss Jihyo?"
Jawab chanyeol

Exo ,Jihyo dan Hyuna sambung kembali kerja mereka yang tergendala sebentar tadi...mereka membalut tangan dan kaki serta kawasan yg terdedah agar tidak digigit zombie.

Exo mengambil spana dan kayu besbol..spana diletakkan kedalam poket,manakala kayu besbol dtangan..

Manakala yg lain capai ape2 je yg diaorang fikir berguna...
Kai mengambil penyapu...

"Yah noe michisso??huh?? Yah kai sshi kau nak sapu sampah ke ..pasal pe pi amek penyapu..kau pukul zombie pakai penyapu silap hari bulan kau yg mati jadi zombie tahu tak?? " marah Jihyo *eiii budak ni ,apa la yg dia fikir..kenapa mesti penyapu ...hadoiiii *kata jihyo didalam hati

"Laa.. Apa salahnya blh jer guna nak pukul zombie.. Kau ingat x blh ke.. Kau tngk nnti.. Penyapu ni jgk akn berguna.. "Kata kai tak puas hati

"Aishhh.. Ikut suka hati kaulaa."Jihyo hanya membiarkan kai..

Selepas mereka selesai bersiap.. Mereka pon bersedia untuk memulakan rancangan.

"Ok.. Dah sedia"kata suho

"Dah"sahut semua

Mereka bersiap sedia untuk berlawan.. Posisi sekrang suho mengetuai barisan hadapan.. Ikuti chanyeol, baekhyun dan chen.. Barisan di blkg pula xiumin, sehun dan d.o.. Manakala Lay dan manager mereka berada di tengah2 untuk menjaga Hyuna dan Jihyo..

Selepas itu Suho pon mengintai di luar untuk memastikan keadaan sekarang.. Suho mengintai melalui celah pintu.. Suho terkejut kerana di luar ada terlampau banyak zombie..

"Weii korang mcm mana ni.."kata Suho

"Mcm mana apa?"tanya Lay

"Macam mana kita nak keluar banyak sngt zombie kat luar tu.. Walaupun kita dah lindung diri kita.. Tapi ada bnyk sangat zombie kat, luar.. "Kata suho

Semua berfikir sejenak.. Betul jgk kata suho tu.. Zombie kat luar tu terlampau bnyk mustahil nak lawan.. Tiba2 Jihyo bersuara..

"Hah!! Kita rempuh jer"kata Jihyo

"Apaa!! Kau gila ker..Kau nak lawan zombie kat luar tu.. Dorang tu ramai.. Kita ni sikit jer.. Walaupun kita ada peralatan tapi zombie kat luar tu terlampau bnyk..mustahil kita boleh menang"Kata chanyeol..dia bengang dengan Jihyo...Jihyo ni perempuan tapi perangai mcam lelaki..

"Habis tu kau nak duduk kat sini sampai bila.. Kau tahu tak bila2 je  zombie tu blh mask kat sini.. Ok.. Mcm ni laa.. Kalo ko tak nak ikut aq kau blh stay kat sini.. Tapi kalo ko nak selamat ko blh ikut aq.. Pilihan kat tangan korang..ikut aq or korang stay..sapa nak ikut aq angkat tangan"Kata Jihyo..

Exo berfikir.. Kalo dorang stay bahaya jgk sbb zombie kat luar tu bila2 masa jer blh msk ke dlm bilik tu.. Nak tak nak.. Dorang terpaksa ikut Jihyo.. Dengan harapan mereka akan selamat. Kesemua exo mengangkat tngn kecuali chanyeol.. Chanyeol berasa serba slh.. Tapi selepas lama berfikir.. Akhirnya dia mengangkat tangannya..

Jihyo tersenyum gembira kerana exo mahu mengikutinya.. Dia harap mereka semua selamat termasuk lah dirinya

"Ok.. Bagus.. Sekarang ni korang dah bersiap sedia belum? "Tanya Jihyo

"Dahh!!"kesemua mereka menyahut

"Ok.. Let's go!! "Jerit Suho

Suho membuka pintu dengan perlahan dan mengintai keadaan di luar... Nampaknya keadaan sekarang ni menyebelahi mereka kerana zombie sdh mula pergi dari tempat itu.. Mereka pon berjalan dari bilik itu itu dengan berhati-hati dan perlahan.. Kalau mereka terserempak dengan zombie mereka akan terus menyorok dan selepas itu menyambung semula perjalanan..

Kereta exo tidaklah terlalu jauh cuma disebabkan oleh zombie mereka terpaksa berjalan dengan senyap dan perlahan.. Akhirnya mereka nampak kelibat kereta itu.. Mereka semua mula tersenyum.. Tetapi mereka masih tidak boleh membuat bising kerana takut zombie akan perasan..

Mereka berjalan dengan senyap dan perlahan ke arah kereta mereka...mereka hampir sampai ke kereta mereka.. Tetapi tiba2 baekhyun terlanggar benda semasa dia berjalan dan benda itu terjatuh dan membuat bunyi bising.. Mereka terkejut dan berpaling ke arah baekhyun.. Baekhyun hanya tersengih sambil membuat tanda peace ✌

To Be Continued..

Oh no!!macam mana ni..apa akan jadi kat dorang..hehehe..kalo readers nak tahu..tggu next chapter yer...

Don't forget to VOTE and COMMENT

(COMPLETE) Fly To Jeju Where stories live. Discover now