Satu bulan kemudian
"woii!! Hyuna cptlaaa..dah satu jam aq tggu kau..bila kau nak sampai??!!.. Lenguh kaki aku tunggu kau"marah Jihyo pada hyuna.. Mana tak marahnyer dah satu jam jihyo tunggu Hyuna kat taman.janji 10 minit lagi sampai.. tapi dah satu jam tak sampai pon.. Batang hidung Hyuna pon tak nampak..
"Weii Jihyo.. Jngnlaa jerit.. Pekak telinga aku nanti.. Jap lagi aku sampai.. Aku dah siap lama dah cuma mak aku mintak tolong aku hantar dia pergi rumah kawan dia.. Dah laa jauh.. Sorry.. Kejap lagi aku sampai. Jngn marah yer.. Weii Jihyo aku letak dulu tau...aku nak memandu"jelas Hyuna pada Jihyo
"Hmmm.. Arasso"Jihyo segera mematikan henfonnyer..Jihyo masih lagi marah pada Hyuna.. Kalau berjanji mesti tak tepati.. Haishh nasib dapat kawan cam Hyuna..
10 minit kemudian
Akhirnya muncul jugak Hyuna.. Hyuna menyapa Jihyo.. Tapi Jihyo tidak mengendahkan sapaan Hyuna.. Jihyo masih lagi marah dekat Hyuna..
"Annyeong Jihyo aahh.. Yaaa Jihyo mianhae.. Aku bukan saja lambat..tadi omma aku suruh aku hantar dia.. Takkan laa aku nak melawan cakap.. Kan tak baik.. Mianhae Jihyo aahh.. Aku betul2 minta maaf.." Hyuna bersungguh-sungguh meminta maaf kepada Jihyo.. Jihyo yang melihat Hyuna tu pon merasa geli hati.. Haishh kawan dia sorang ni..
"Hmmm... Arasso.. Aku maafkan kau.. Tapi lain kali jngn lambat.. Kalau kau nak lambat pon cakap laa dengan aku.. Takdelaa lenguh kaki aku tunggu kau.. Arasso? "Kata Jihyo
"Naee~arasso.. Gomawo chingu yaa.. Sayang kau Jihyo.. Hahaha"kata Hyuna sambil memeluk Jihyo
"Yaahh.. Hajima Hyuna.. Gelilaa.. Dahh laa tu.. "Kata Jihyo
"Nae.. Hmm.. Kalau camtu jomlaa kita pergi konsert exo.. Aq dah tak sabar ni.. Jom laa.. "Ajak Hyuna.. Buat pertama kali.. Mereka akan pergi konsert exo.. Semuanya disebabkan oleh Hyuna.. Mereka berdua berasa sangat teruja..
"Assaa!! Aku pon dah tak sabar.. Kaja!! "Kata Jihyo.. Mereka pon menaiki kereta Hyuna.. Di dalam kereta mereka asyik bercerita pasal exo jer...almaklum laa.. Dorang teruja sangat nak pergi konsert exo..
Exo mengadakan konsert mereka di stadium besbol..Ramai peminat yang berkunjung ke sana..
Akhirnya.. Hyuna dan Jihyo pon sampai di stadium itu.. Mereka berasa teruja dan kagum..ramai sangat peminat yang datang pada hari itu.. Selepas mereka memberikan tiket pada pekerja di situ.. Mereka pon masuk ke dalam stadium.. Di dalam stadium penuh sesak dengan peminat yang datang...sampai Jihyo dan Hyuna perlu menolak sedikit peminat di situ untuk ke tempat mereka.. Jihyo dan Hyuna berasa exited dapat tengok exo...lagi2 tempat yang, mereka duduk sekarang ialah ruangan V. I. P.. Lagi laa dorang seronok.. Selepas bertolak dan menolak. Sampai juga mereka ke tempat mereka.. Lagi beberapa minit konsert exo nak start..
Selepas beberapa minit menunggu.. Akhirnya konsert tu pon start.. Seluruh stadium menjadi gelap.. Hanya lightstick mereka yang bercahaya.. Konsert dimulakan dengan vcr exo.. Peminat exo menjerit dengan kuat apabila mereka nampak exo di skrin.. Hyuna dan Jihyo juga turut menjerit teruja.. Selepas vcr itu tamat.. Muncullah ahli exo.. Peminat menjerit lagi kuat..ahli exo mula menyanyi dan menari di atas pentas.. Peminat tidak berhenti menjerit dan mengikuti rentak nyanyian exo.. Hyuna dan Jihyo pon menjerit bersama dengan peminat itu..
Selepas habis menari dan menyanyi.. Ahli exo pon berehat sebentar di atas pentas sambil memperkenalkan diri mereka masing2.. Exo bergaul dengan para peminat..peminat tidak habis2 gelak melihat kelakuan exo.. Hyuna dan Jihyo pon apa kurangnya.. Jihyo bila lay mula bercakap jer mesti dia menjerit.. Teruja sangat kot dengar suara lay.. Hyuna pon sama bila baekhyun mula bercakap jer mesti dia menjerit.. Sah2 dua orang ni... Minat gila kat exo..
Akhirnya exo turun dari pentas dan bersiap untuk persembahan seterusnya.. Dan vcr pon dimainkan.. Peminat menjerit teruja.. Selepas 1 jam.. Konsert sudah berada di pertengahan.. Tapi belum habis lagi.. Semasa pertengahan konsert.. Ahli exo pon turun dari pentas untuk berehat.. Tapi kali ni vcr tidak dimainkan walaupun exo tiada dia atas pentas.. Tetapi peminat hanya menjerit sahaja.. Tiba2 kedengaran bunyi yang pelik seperti mikrofon jatuh.. Dan dengan tiba2 semua peminat di situ menjadi lebih teruja dari tadi.. Mereka menjerit dengan sangat kuat seperti exo sedang berada di atas pentas.. Padahal ahli exo sedang berehat dan tiada di atas pentas...
Kepala Jihyo mula berasa pening.. Dia pelik dengan peminat di situ.. Exo tiada di atas pentas tapi mereka menjerit bagaikan exo di atas pentas.. Jihyo melihat ke arah Hyuna.. Hyuna pon berkelakuan pelik seperti peminat di situ.. Pening kepala Jihyo semakin menjadi-jadi.. Jihyo berasa sangat pening.. Dan secara tiba2 dia dapat merasakan seseorang sedang memanggilnya..
"Cik.. Cik.. Cikk.. Cik ok tak.. Baguslaa cik belum kene lagi.. Cik jom.. Kita kena keluar dari tempat ni.. Tempat ni bahaya.. "Kata seorang perempuan di depan Jihyo itu.. Bahaya?? Tempat ni bahaya?? Kata jihyo dalam hati.. Dia tidak faham dengan situasi sekarang..
"Cepat cik.. Kita kena keluar dari sini.. Sebelum mereka sedar.. Cepat cik.. "Gesa perempuan itu..
Jihyo cuba memproses otaknya.. Apa yang jadi sebenarnya..
"Apa yang sedang terjadi sekarang ni.?"tanya jihyo"Nanti saya jelaskan.. Tapi bkn kat sini.. Dekat sini tak selamat.. Jom cik.. Kita keluar dari sini"kata perempuan itu sambil menarik tangan Jihyo.. Tapi Jihyo tak berganjak dari tempat tu.. Jihyo melihat pada Hyuna.. Dia tak boleh tinggalkan Hyuna.. Jihyo lalu merentap tangannya dari perempuan itu.. Dan menuju ke arah Hyuna.. Jihyo tak akan keluar tanpa Hyuna.
"Hyuna.. Jom kita pergi dari sini.. Tempat ni bahaya..."kata Jihyo.. Jihyo menarik tangan Hyuna tetapi Hyuna seperti dipukau.. Dia statik di tempatnya dan menjerit seperti peminat yang, lain.. Jihyo tidak faham kenapa Hyuna jadi macam tu.. Tapi dia tak boleh tinggalkan Hyuna.. perempuan itu menuju ke Jihyo dan menarik tangan Jihyo
"Cik kita mesti keluar dari sini.. Sini tak selamat.. Biar kan dia cik.. Dia dah kene.. "Desak perempuan itu..
Jihyo tidak puas hati dan merentap tangannya dari perempuan itu.. "No!! Aku mesti selamtkan Hyuna.. She's the most important too me.. "Jihyo segera pergi ke Hyuna..
"Hyuna!! Hyun!! Kim Hyuna!! Kau dengar aku tak.. Sedarlaa weii.. Jeball"jihyo menjerit dan mengoncangkan tubuh Hyuna tetapi keadaan Hyuna tak ubah seperti tadi.. Jihyo hilang sabar lalu dia hanya menarik tangan Hyuna supaya mengikutnya.. Perempuan itu pon cepat2 menarik tangan Jihyo dan membawa ke bilik stor yang berada di situ...semasa berada di dalam bilik stor.. Keadaan Hyuna masih sama.. Selepas bunyi itu hilang.. Hyuna tiba2 pengsan.. Jihyo tidak tahu hendak membuat ape.. Jihyo anya memeluk Hyuna dan berharap Hyuna akan sedar.. Jihyo bertanya kepada perempuan itu apa yang berlaku...perempuan itu menceritakan apa yang berlaku..
"Sebenarnya... "
To be continued..
Hai readers.. Amacam ok tak.. Hahahah.. Mian kalau tak best.. Hmm.. Agaknya apa yang perempuan tu nak bagitau jihyo eh.. Hmmm.. Siapa perempuan tu.. Hahaha.. Kalau readers nak tau.. Tggu next chap yer..
And dont forget to VOTE and COMMENT
YOU ARE READING
(COMPLETE) Fly To Jeju
FanfictionMengisahkan dua sahabat baik yang berkawan sejak dari kecil iaitu song jihyo dan kim hyuna .Suatu hari Hyuna telah memenangi dua tiket ke konsert Exo. Dan semasa mereka di konset ,sesuatu perkara yg mengerikan telah pon berlaku.. Jihyo: aku me...