believe it?

1.1K 35 8
                                    

Hanna POV

"Annyeonghasaeyo sosaengnim,naneun Oh Hanna imnida" saya memandang seseorang yang sedang menatap saya,dia yeoja ye jangan salah faham >v< "Ahh jadi kamulah haksaeng tu ye,nae nae annyeong nama saengnim Kang Moyeon,panggil ja Kang sosaengnim" kata cikgu perempuan tu ahhh saengnim neomu yeoppuda ehh apa saya merepek ni hahaha." Kamu ditempatkan di kelas 2 2/3 dan saya adalah guru kelas kamu,lepas ni ikut saya pergi kelas ya" kata Kang saengnim."Nae,arraseo saengnim" saya hanya jawab sambil tersenyum kearah kang saengnim ahhh bermulanya kisah saya disekolah ini

Hanna POV END

Normal POV

Kelas 2 2/3 riuh dengan bunyi bising pelajar(mestilah pelajar takkanlah orang tua xD)and tetiba wusshhhh kelas serta merta senyap kerana kehadiran Kang saengnim dan suara mautnya xD "Yahh!!! Ige bwoya?!?!" Jerit Kang saengnim. "Ehem,sedia.Selamat Pagi Kang Saengnim" ucap president kelas."Nae,selamat pagi.Baiklah hari ni saya nak kenalkan kamu dengan murid baru"kata Kang saengnim."Murid baru,mangsa baru"Kata salah seorang pelajar dengan ketawa yang agak menyeramkan(author pun takut •﹏•) "Yahh!!! Jennie Kim jaga bahasa kamu tu!!"marah Kang saengnim."Janganlah garang sangat saem,nanti hilang ayu tu"tambah Lisa yang berada disebelah jennie sambil berhigh5."Kamu berdua jangan buat hal boleh tak??Tak malu ke dengan ibubapa kamu??"Kata Kang saem kepada mereka berdua tetapi mereka buat bodoh ja."Apapun,haksaeng sila masuk"Sambung Kang saem.Lantas pintu terbuka dan masuknya seorang pelajar perempuan yang membuat para namja dalam kelas berbisik-bisik dan tak lupa juga para yeoja yang memandang dengan pandangan sinis terlebih lagi BP atau lebih dikenali sebagai Black Pink yang dianggotai oleh Jennie,Lisa,Jisoo dan Rose."Annyeonghaseyo,naneun Oh Hanna imnida,bagapseumnida"Ucap Hanna."yeoppo""wahhh angle""cantiknya dia""kalah bp"Kata-kata namja dalam kelas itu membuat anggota Black Pink rasa tak puas hati dan memandang Hanna dengan pandangan yang tak boleh diertikan.Rambut ikal panjang berwarna coklat perang yang mencecah pinggang,mata bulat dihiasi dengan mata yang berwarna coklat bersinar,bertubuh tinggi langsing membuatkan Hanna menjadi perhatian para namja."Baiklah Hanna,kamu duduk ditempat kosong dibelakang sana"kata Kang saem sambil menunjuk arah meja disebelah tingkap dibelakang sekali."Nae,gumawo saem"jawab Hanna pendek sambil membongkok 90°.Hanna melangkah kearah tempat duduknya tetapi kakinya dipangkas namun untung Hanna cepat bertindak dan dia dapat seimbangkan badan dia."Opss,mianhae sengaja"Jennie berkata tanpa rasa bersalah lalu ketawa dgn kumpulannya.Hanna hanya memandang Jennie dengan perasaan marah dan cepat dia berjalan kearah mejanya.

Normal POV END

Minghao POV

Ottokae!Dah lambat!!Harap kang saem tak marah lantas saya masuk ke kelas dan menjadi perhatian semua pelajar."Eoh Minghao,kenapa lambat??bukan tadi kamu keluar awal ke?"Tanya Kang saem."Ahh mian saem tetiba tadi Prof Park minta bantuan saya angkat radas makmal"Kang saem memandang saya dengan dahi berkerut."arraseo,duduk tempat kamu sekarang"dengan pantas saya duduk ke tempat,namun mata saya tertangkap sosok seseorang disebelah tingkap.'Eoh??itu bukan ke' tanpa sedar yeoja itu memandang saya lantas tersenyum,mungkin muka saya dah jadi semerah tomato.'Kenapa dia ada dekat sini??ottokae??' gumam saya dalam hati sambil menjeling yeoja itu.Disebabkan efek cahaya,muka Hanna menjadi semakin bersinar dan minghao tidak lepas memandang wajah Hanna sehinggalah...."XU MINGHAO!!"Panggil Kang saem."NAE SAEM!"saya menjawab sampai berdiri sebab terkezut punya pasal -.- "Kamu pandang mana tu?Kenapa tak beri perhatian semasa saya mengajar?!"Marah Kang saem."Mianhae saem"saya tertunduk."Saya tau sekarang ni awak dah popular,dikenali serata dunia tapi tolong beri perhatian semasa saya mengajar"kata Kang saem dengan penuh lemah lembut.

Minghao POV END

Normal POV

"Saya tau sekarang ni awak dah popular,dikenali serata dunia tapi tolong beri perhatian semasa saya mengajar"Kata Kang Saem kepada Minghao.Yesss Minghao atau lebih dikenali sebagai The8 adalah salah sorang member Seventeen.Siapa sini tak kenal Seventeen?? Oh my plisslah korang tengah baca ff seventeen kot sekarang ni,my baby Minghao lagi tau huhh haha ok ok ralat kembali pada cerita.Berkat lagu-lagu mereka yang sedap didengar menempatkan mereka antara rookie idol bersama dgn idol-idol yang lain."Mianhae saem"kata minghao lagi tetapi dengan nada suara yang perlahan.Tanpa disedari seseorang memandang dia dengan tatapan simpati.

Normal POV END

Hanna POV

KRINGGG~~~~
Itu adalah salah satu loceng yang ditunggu-tunggu para pelajar.BALIKKK!!!! YEASHHH (author melebih xD) "Hanna,awak dah nak balik??"tanya seseorang kepada Hanna yang memakai name tag "Ji Eun"."Eoh Ji Eun nae saya dah nak balik,waeyo?"saya menatap wajah Ji Eun.Macam mana saya kenal dia?Semuanya bermula ketika masa rehat

~~~~~FlashBack~~~~~

"Wahh wahh wahh tengoklah siapa disini yang datang tanpa diundang"Kata seseorang siapa lagi kalau bukan Jennie.Hanna hanya memandang Jennie tidak berkelip."Yah haksaeng neo jinja,kau buat aku sakit mata tengok kau"Sambung jennie sambil menghentak meja Hanna.Hanna yang terkejut dengan tindakan Jennie hanya berdiam diri,diam tak bermakna lemah ye gais huhh *flip hair*.Tangan Jennie bersedia hendak menarik rambut Hanna tetapi tiba-tiba "Yahh neo,jangan ganggu dia boleh tak?"Kata seorang yeoja sambil menahan tangan Jennie."Huhh kau ni sape?apa hak kau nak sentuh tangan aku hah?! Kau tak kenal aku ni siapa"Marah Jennie lalu menepis tangan yeoja tu."Buat apa aku nak kenal kau?Tak penting dan tak ada faedah,yang aku tau kau cuma buli orang sebab takut akan ada yang buli kau,kau berlagak kuat sedangkan kau lemah"Kata yeoja lagi."NEO!!"Jerit Jennie."Kajja"yeoja itu mengendahkan jeritan Jennie dan menarik Hanna pergi dari situ.

"Chakkaman"Akhirnya Hanna bersuara.Yeoja itu menghentikan langkah lalu pusing menghadap Hanna."Nae?"Tanya yeoja itu."Neo nuguya?kenapa awak tolong saya tadi?"Soalan dibalas dengan soalan."Ohh saya cuma tak sanggup tengok awak kena buli dengan nenek tua tu" kata Ji Eun."Errr btw nama saya Lee Ji Eun,panggil je Ji Eun"Sambung Ji Eun."Nae,Oh Hanna imnida"Hanna menghulurkan tangannya dan pantas disambut oleh Ji Eun."Nama awak macam familiar didengar dan wajah awak juga"Kata Ji Eun sambil memerhati setiap inci wajah Hanna."Err awak salah orang kot"Hanna hanya memalingkan wajahnya."Mungkin perasaan saya"Kata Ji Eun sambil tersenyum."So start from today,be friend?"Tanya Ji Eun mengangkat keningnya."Nae,semestinya"Jawab Hanna tersenyum melihat Ji Eun dan mereka sama-sama ketawa disitu.

~~~~End Flashback~~~~

"Hanna,saya tanya ni"Ji Eun melambai tangannya dihadapan muka Hanna."Eoh??Apa awak tanya tadi"Hanna terkebil-kebil tengok Ji Eun."Awak ni,saya tanya awak duduk mana?Kalau boleh saya nak hantar awak"Kata Ji Eun bersandar dimeja."Ehh takpa-takpa,buat susah awak je"saya terpaksa menolak atas alasan tertentu."Ania,saya takut mereka kacau awak"Ji Eun hanya memeluk tubuh sambil menatap Hanna."Gwenchana,lagipun mereka dah balikkan"Saya hanya memandang Ji Eun."Okay,kalau ada apa-apa call saya tau"Kata Ji Eun sambil mengedip mata dan membuat lagak menelefon COMELL!!!! "Hahaha,Nae arraseo"Saya cuma ketawa dengan perangai Ji Eun.

"Annyeong Hanna-ssi!!!"Jerit Ji Eun lalu masuk ke dalam keretanya.Saya hanya melambai sehinggalah keretanya hilang dari pandangan.'Bukan niat saya nak tolak pelawaan dia,tapi setiap orang ada rahsia tersendiri dan saya tak nak sesiapa pun tau' saya menggugam sehingga tak sedar dah sampai depan rumah,saya membuka pintu dan terpandang sepasang kasut 'dia dah balik' saya mengalihkan pandangan kehadapan dan memandang "seseorang" yang sedang menatap saya."Lambat balik"Suara dia membuat saya tersenyum kekok,nae seseorang dan seseorang itu adalah suami saya,itulah rahsia saya tapi yang lebih rahsianya adalah orang yang menjadi suami saya.Sesorang yang bernama.....Xu Minghao,nae Minghao atau lebih dikenali sebagai The8.He is my husband.Saya hanya melangkah ke arah tangga untuk ke bilik,tapi ketika saya nak menutup pintu tiba-tiba Minghao menahan pintu dan membuka pintu lebih besar."Saya tanya tadikan,kenapa tak jawab?"Tanya Minghao merapatkan mukanya kearah Hanna."Sa-saja,sa-saya tak nak ter-terserempak dengan mer-mereka"Jawab Hanna sambil berundur tetapi Minghao segera menarik pinggang Hanna."Kenapa?Siapa 'mereka'?"Minghao berbisik ditelinga Hanna,Hanna dapat merasa hembusan nafas Minhao dilehernya."Tak-takda sesiapa"Hanna menolak sedikit badan Minghao agar menjauh darinya tetapi Minghao lebih menguatkan pelukkan dipinggang Hanna."Jinja?neo gwenchana?muka awak merah"Minghao tertawa kecil sambil mendekatkan muka sehingga hidung mereka bersentuhan.Hanna hanya boleh memejam matanya rapat.Minghao memandang muka Hanna yang merah macam tomato lalu melepaskan pelukkannya daripada Hanna."Mandilah"Kata Minghao lantas menghadiahkan sebuah kucupan didahi Hanna lalu keluar dari bilik.Mata Hanna terbuka besar kerana ulah Minghao dan dia memegang tempat dimana Minghao cium dia tadi lantas tersenyum.

~~~~~~TBC~~~~~~

Wahhh finally siap pon chapter 2,macam mana terhibur??Harap ya.Btw author baru 2 hari lepas habis amik ujian kecenderungan untuk mrsm.Susahnya (〒︿〒) math susah sangat.Lebih daripada ptititre huhuhu apapon biasalah dah nama pon mrsm kan.Hope author dapat amiin.Tunggu for chapter 3 ya

My Husband Is An Idol || X.M.H || SEASON 1Where stories live. Discover now