Mian sbb hiatus lama sangat and dalam ni author ada tambah beberapa cast yang korg mungkin tak jangka.
Happy reading~
[Vote&Comment]
Normal POV
'Harini dah masuk bulan ketiga aku pindah sekolah ni, jennie and the geng pon dh takde lagi buli-buli budak sbb knp diorg dah kena gantung. Ada yg kata pengawas dpt tangkap diorg merokok belakang sekolah hmm tak taulah, apa pon hidup aku dh aman.' Bisik hati Hanna
"Hanna! " tuan empunya nama terus mencari siapa gerangan manusia yang memanggil namanya.
"Eoh Ji eun, wae? " Hanna memandang Ji eun atas bawah.
"Aniyo awak ada dgr cerita tak? " Ji eun menggambil tempat disebelah Hanna, lokasi mereka skrg adalah cafeteria sekolah.
"Cerita? Cerita apa? " Hanna mengerutkan dahi, memikirkan cerita apa yang bakal diberitahu minah sorg ni.
"Aduhhh lupa awak ni jarang ikut perkembangan semasa" Ji eun merapatkan bdnnya dgn Hanna.
" Ji eun, knp ni? "
"Sinilah saya nak bisik" Hanna mendekatkan telinganya dgn mulut Ji Eun.
"Sekolah kita dpt bdk baru lagi" Ji eun berbisik tepat ditelinga Hanna
"Lah itu je? " Hanna melihat Ji eun dgn ekspresi geli hati.
"Bukan tu je, dgr cite bdk tu yeoja and dia juga idol" Hanna membukam mulutnya dan menunggu Ji eun habis cerita
"Lagi satu ada yang kata yeoja tu ada scandal idol dgn Minghao " Ji eun memerlahankan suara sambil melihat sekeliling. Hanna terdiam mendengar cerita Ji eun.
"Alah takpalah lagipun diorg kata yeoja tu mmg sesuai dgn Minghao, mcm pepatah melayu BAGAI PINANG DIBELAH DUA gitulah "
"Ji eun"
"eumm wae? " Ji eun melihat Hanna.
"Sejak bila awak belajar bahasa Malaysia and sejak bila awak tau pasal pepatah tu? " Hanna melihat Ji Eun pelik.
"Alahh apa susah, author ni kan orang Malaysia, dialah yang ajar Ji eun hehe" Ji Eun mengeluarkan wajah watadosnya saking berkata.
"Woi apa aku kena mention ni? "
Dan itu dia author berbicara.
"Eleh sebok ah kau, keluar sana semak"
K fine kau halau aku :')
"Ouh ya Hanna jomlah masuk kelas, dh nak mula"
Ji eun menarik tgn Hanna.
"Ouh okay ermm kajja"
Hanna mengikut jejak langkah Ji eun sehingga di hadapan lokar
"MINGHAO OPPA!! " Seorang yeoja berlari kearah tuan punya nama.
"Eoh, Jie Qiong? " Minghao menyapa yeoja itu dgn sebuah senyuman.
"Tak tau plk kamu sekolah sini" Minghao menyambung ayatnya.
"Hehe saya je baru pindah sekolah ni and today is my first day"
Jie Qiong berkata sambil tersenyum kearah Minghao.
"Ouh jinjja? Patutlah"
"Ermm gege. "
"erm? "
" Boleh tolong Jie? " Jie Qiong berbisik kpd Minghao.
"Apa dia? " Minghao melihat Jie Qiong dan dia ditarik Jie Qiong jauh daripada orang ramai.
YOU ARE READING
My Husband Is An Idol || X.M.H || SEASON 1
RomanceApa perasaan kamu semua bila kena hidup dengan idol?? Bahagia atau terseksa?? Bagaimana pula kehidupan Hanna selepas ini ? Kalau nak tau,bacalah story ni On-going() Hiatus() Complete(✔) Slow update()