Bab 22

355 25 0
                                    

?? : Chanyeol? * air mata jatuh*

Chanyeol : *berdiri* *nak lari*

?? : Jangan lari Chanyeol! Oppa jangan takut nak datang kat Ji Hyo. Hati Jihyo sentiasa terbuka untuk oppa. Ji hyo dah rasa macam oppa datang nak kembali kat kitaorang. *nangis* Oppa, jihyo dah lama maafkan kesalahan oppa. Jihyo cuba untuk lupakan oppa, tapi setiap kali jihyo buat sesuatu. Mesti benda tu, buat jihyo teringat kenangan kita.

Chanyeol : Kenapa terlalu mudah Jihyo maafkan oppa? Oppa dah banyak buat salah. Oppa dah bunuh anak kita. Oppa dah tinggalkan keluarga kita. Tapi.. Jihyo maafkan oppa?

Jihyo : Jihyo hanya ingat satu. Sebagaimana pun layanan oppa terhadap jihyo, oppa tentang cinta jihyo. Hati jihyo tak boleh terpaut dekt orang lain.

Suho : *sebak* // Jihyo tak pernah cintakan aku? //

Chanyeol : Thankyouu sayang! *peluk JiHyo*

JiHyo : *peluk balik*

Suho : Congratulation!  *fake smile*

*Suho P.O.V

For real? Jihyo tak pernah terpaut dekat aku sebelum ni?  So selama ni, akula yang berangan lebih? Kiranya cinta aku tak terbalas? So, selama ni jihyo anggap aku as a friend jela?  Fuhh! Suho suho!  Jauh betul impian kau?

Sehun : Aku tahu kau kecewa kan?

Suho : Apa?  Nuguya?

Sehun : Kaula hyung!  Aku tahu kau memang sukakan JiHyo. Kau ingat selama ni JiHyo sukakan kau? Tapi bila JiHyo kata dia tak pernah terpaut kat mana mana lelaki sebelum ni, kau terkejut kan? 

Suho : Huihh! Memandai je kau ni. *pusing belah lain*

Sehun : Dont lie to me! Aku tahu kau kecewa?  Cakap betul - betul dengan aku hyung!

Suho : YAAA!  MEMANG AKU SUKAKAN JIHYO SELAMA NI! AKU MEMANG INGAT YANG JIHYO SUKAKAN AKU. Tapi macam mana pun, aku takkan tikam belakang kawan aku. Takpe, hati ni lama - lama akan baik juga.

Sehun : Tapi lambat.. It takes time.

Suho : Dahtu?  Kau nak aku rampas JiHyo dari Chanyeol?  Kau gila? 

Sehun : Takk!  Aku sarankan kau pergi terus - terang dengan JiHyo. Lepas kau dah terus terang, kau percayala. Hati kau akan lebih tenang walaupun kau dah tahu resultnya.

Suho : Kau nak aku kena maki dengan Chanyeol? 

Sehun : Aku kenal Chanyeol tu. Dia takkan marah kalau ada yang cakap terus terang dengan dia walaupun benda tu salah.

Jiyoung : Auww!  Sehun dah mature ~

Sehun : Hihi, i mature ni sejak u ada dengan i la

Jiyoung : Aumm!

Suho : JiYoung?  Kau datang dari mana?

JiYoung : Dari hati ke hati ~~ *hilang*

Suho : -,-

*JiHyo situation

Chanbyul : Yeyeye ! Family kita dah kembali bersatu walaupun saeng dah takde.

Chanyeol : *serba salah*

JiHyo : Its okay!  Kita doakan semoga ahli keluarga kita bertambah lagi dan lagi.

Chanyeol : Jenuhlaa nak menanggung!
JiByul : Hahahaha chill ~

Knock knock!

Jihyo : Jap omma bukakan! *bukak pintu* Ehh suho?

B. E. R. S. A. M. B. U. N. G

 Love Me Right 2 ✔Where stories live. Discover now