Bab 24

393 24 0
                                    

Chanbyul : Yeyy sampai dah rumah. *nak masuk*

Baekhyun : Erh budak ni. Orang lain tak masuk lagi, dia yang masuk dulu. Bencinyaa aku

Taeyeon : Dah dahla oppa. Asyik bergaduh dengan budak je, nanti macam mana dengan anak kita? Nanti asyik bergaduh je.

Baekhyun : Anak kita oppa takkan gaduh sebab dia baik tak macam Chanbyul tu. Soo rude!

Taeyeon : Oppa tu yang rude. Dngan budak budak pun jadi kerja nak gaduh.

Kris : Woii!  Daripada korang duk bertekak tu, baik masuk dalam. Dahla so hott. Its not my..

Semua : Style! HAHAHAHAHA

Kris : -,- Takpe takpe. Ejek eh?

Chanyeol : Jagiyaa, rumah kita kena jual dah ke?

Ji Hyo : Taklaa, okey je. Wae? 

Chanyeol : Oh yeke?  Hm oppa ingat lebih baik kita tinggal kat sana balik sebab lebih privacy.

Xiumin : Hekk elehh. Sejak bila kau fikir pasai privacy ni?  Buuuuu

Chanyeol : -,- Diamla!

Jihyo : Jihyo ikut je, kalau oppa nak sekarang pun jihyo ikut.

Chanyeol : Haa okeyla. Jom! *bangun*

Kyungsoo : Weii minum dulu! Penat penat aku buat air special, korang nak blah je?  Haiyaaa apa punya kawanla.

Chanyeol : Okey okey. Kitaorang minum dulu. *duduk* Air apa kau buat?

Kyungsoo : Air masak

Chanyeol : Bengong! -_-

- SKIP -

JiYoung : *nangis* Unnie~~

JiHyo : Jiyoung, yang jiyoung nak gedik sangat nak emosi ni kenapa? Bukan unnie tinggalkan JiYoung pun. Macamla takleh jumpa.

Jiyoung : *buat mulut merajuk*

Sehun : Huaaaaaaaaaa *banjir*

Suho : Ishh dah kenapa kau ni Sehun!

Sehun : Jiyoung ~

Semua : -!-

Semua bertolak ke kediaman masing-masing semula. Jihyo dan Chanyeol kembali ke rumah diorang. Jiyoung kembali ke rumah ibu bapanya semula. Takkan Jiyoung nak duduk situ dengan EXO pulak kan? 

- Di depan Rumah JiYeol -

Chanyeol : // Bogoshipeo rumah ~ Dah berapa lama aku tinggalkan rumah ni ~ // *termenung*

Jihyo : Oppa?  Tunggu apa?  Masuk jela.

Chanyeol : Ohh?  Okey okeh *masuk*

JiHyo : Wahhh berselerak betul. Macam hutan je pun. Pokok pun dah tumbuh

[ P.S : Maafkan hamba, semua itu hamba hanya menambah XD] 

Chanyeol : Nampaknyaa kita kena operasi balikla rumah ni?  *angkat kening*

JiHyo : Lahaiiii

Jihyo dan Chanyeol memulakan operasi mengemas semula rumah mereka. Chanyeol siap beli cat rumah yang baru. Sekian berjam, mereka mengemas akhirnya siap jugak.

Jiyeol : *terdampar kepenatan*

Chanyeol : Menyesalnyaa beli rumah besar

JiHyo : Kan jihyo dah cakap. Jangan beli rumah besar. Nanti penat

Chanyeol : Takpela yunk, rumah besar pun untuk cucu cicit kita juga.

JiHyo : Amboii jauh fikir? 

Chanyeol : Of course *mengiring* *pandang muka JiHyo*

JiHyo : *mengiring* *pandang muka Chan*

Chanyeol : Jagiyaa, kali ni oppa swear, oppa akan jadikan setiap saat hidup kita, sentiasa indah. Biar cucu cicit kita, terkenang cinta indah kita. Oppa betul betul menyesal dengan perbuatan sebelum ni.

JiHyo : Oppa, setiap manusia ada buat kesalahan. Tak kirala sebesar mana pun kesalahan oppa, oppa tetap suami JiHyo. Mana perkahwinan mesti ada ujian. Ujian tu untuk uji kekuatan cinta kita. Kekuatan kepercayaan kita satu sama lain. Memang kita dah dijodohkan bersama, walaupun dah banyak kali, ujian kita terima. Tapi akhirnya, kita bersama juga.

Chanyeol : Jagiya, you know what?  Youre my true love.

Ji Hyo : Oppa, youre my soul.

Chanyeol dan JiHyo berpelukan setelah meluahkan perasaan. Chanyeol mencium bibir JiHyo dengan lembut. Jihyo hanya menikmati saat saat indah tu. Mereka saling berjanji, takkan rosakkan saat indah dalam hidup mereka. Walaupun beribu dugaan, mereka tetap bersama. Hanya maut mampu memisahkan mereka.

You love me right?  - Chanyeol

Im so love you - JiHyo

THE END 😘

Yeyy siap dahh .

 Love Me Right 2 ✔Where stories live. Discover now