·AnakBongsu·

632 2 7
                                    

Kehidupan . Tak semua orang mempunyai cerita tntg kehidupan yg sama . Ada yg mmg family dia support apa yg dia buat .. ada jugak life dia family yg tntukan .. seteruk mana pun life kita .. jgn penah rasa yg life kita paling teruk .. actually, ramai lagi yg terok ..

Disini, hati ini terdetik nak bercerita tntg anak bongsu . Ya, anak last .. anak yg jauh umur nya dr kakak/abg nya . Bukan yg dekat umur setakat setahun dia centu .. NOPE!

Sedih . Ya mmg sedih . Tak semua anak bongsu dimanjakan .. spt org selalu cakap
"Wahh anak bongsu, mesti best kann?  Sbb selalu dapat apa yg kau nak!"
Salah!
Tak semua anak bongsu macam tu ~ ada je yg tak dapat!
Lagi2 bila mintak benda yg merepek .. such as .. nak mainan yg pape tah, kau igt semua dapat? (Ehh macam marah,  tapi tak lah 😂)

Then .. belum lagi bab study ..
Kau study kat umah alone .. kakak abg kau? Dok tgk tv dok nyanyi~ perghh mencabar gila jiwa raga .. huk huk huk!

Kadang2, sesetengah anak bongsu ni .. mesti akan dapat title "anak harapan" sbb yg last kan? Ataupun sbb, kakak2/abg2 yg atas tu result cam hampeh! Hahahaha then kita yg last ni lah jadi "anak harapan"
Berat! Mmg berat .. apa apa kita kne igt parent kat umah .. kena belajar sungguh2 .. hargai duit yg parent dah labur kan ... itu je lahh yg kita dok pikir .. huhuhu ..

Next, bila kau dapat parent yg tak selalu tny perkembangan study kau .. maybe sbb busy bekerja..
Haaa yg tu satu .. mmg rasa macam tak guna je .. tapi kadang2 we need to know lah reasons nape parent tak tny, jangan main hentam je marah2 sbb igt depa takesah .. lagi2 dapat parent yg tak bljr tinggi .. depa pun tak tahu cane nak caring .. so,  pepandai lahh survive diri .. pergi cari semangat .. cari teacher kat sekolah .. story kat teacher tu .. mungkin teacher akan bg solutions nya .. :)

Conclusion nya, apa apa masalah yg ada .. jangan kita pendam je .. kita sunyi ke apa ke .. kita story .. sbg umat islam .. we must know yg kita perlu story dgn Yang Maha Esa .. kita story dkt Dia .. In Shaa Allah ada penyelesaiannya .. Dont worry, setiap kesusahan mesti ada kebahagian .. so,  chill2 je keyh?  Papehal roger okay?  :)

* Kalau tak setuju dgn pendapat saya .. itu masalah awak .. masing2 ada pendapat sendiri, Jadi! Respect lah ia okay :) *

SEKIAN,
ZubaidahSahit 💕

my life story Where stories live. Discover now