5 - NEW LIFE :')

95 3 0
                                    

Aku macam biasa . Balik sekolah . Berkurung dalam bilik . Lapar , aku keluar . Makan . Siap makan , aku masuk balik dalam bilik . Ulang benda yg sama tiap hari . Hidup aku !

Bosan kan hidup aku ? Lifeless ! Tapi , aku suka macam tu . Aku tenang . Kadang serabut . Stress . Depressed . Sedih . Kecewa .

TAPI ..

Aku pandai control . Mak ayah aku pulak dah bising . Bising pasal aku asyik terperap dalam bilik je . Tak campur dgn orang luar . Tak berkumpul bila dgn family . Lantaklah !

Apa yang ada dalam bilik tu ? Asyik terperap je . Aku tak faham dgn perangai kau ni sorang . Tak macam orang lain . - Mak

Aku buat tak kisah je . Bukan nak jadi anak derhaka . Habis nak buat macam mana lagi . Aku memang suka duduk dalam bilik je . Aku suka dgn hidup aku yg sekarang .

Kau dah kenapa duduk dalam bilik je ? cuba tengok adik , kakak dgn abang kau tu . Tak boleh ke kalau kau buat macam dorang semua ? - Ayah

Kalau mak bapak kau kata macam tu kan , kau rasa ? Aku tahu , salah aku jugak duduk dalam bilik . Keluar pon time nak makan , mandi atau nak keluar melepak . Haha !

Sekolah dah lah malas . Bodoh pulak tu . Cuba tengok adik kau , sekolah tak pernah cuti . Pandai pulak tu . Kau ? Buang masa je pergi sekolah ! - Abang tersayang .

Best kan kena maki macam tu ? Hahahahah ! Aku ada perasaan jugak . Aku memang malas sekolah , tapi kat sekolah aku buat apa yg cikgu aku ajar . Terasa ? Sedih ? Hina ? aku rasa semua tu . Selalu sangat dah . Aku nak lawan tapi aku hormat dia sebagai abang aku . Ye ! aku baik . Haha !

Kau nak jadi apa hah ?! sekolah malas dah tu bodoh pulak ! kat rumah pon malas jugak . Duduk dalam bilik je kerja kau . Baik tak payah jadi betina kalau macam tu ! - Abang tercinta .

Aku sedar aku sape . Biasalah , aku nak masak memang tak reti . Bukan malas , aku try nak masak tapi mak aku kutuk2 aku . Aku dah lah yg jenis cepat naik angin , memang tak lah aku nak buat kalau kutuk aku macam tu .

Kalau kau jadi aku , kau pon give up . Sedih . Kecewa . kan ? Yelah , dah tak pandai , nak belajar . Tapi , boleh pulak buat macam tu . Kau rasa ?  Apa tadi abang aku cakap , betina ? Oh ye , betina tu kan sesuai untuk binatang , so baru aku tahu , aku ni macam binatang bagi dorang . Menyusahkan .  Eh takpe , aku sedar . Terima kasih lah . I am an animal :')

Bukan apa lah kan , aku mengaku aku tak reti masak even umur aku 18 to be * kesat airmata * Tapi , aku memang malas sikit . Haha ! Satu lagi , aku ni kalau bab belajar tak lah pandai sangat . Nak buat macam mana kan ? Tapi lah , aku nak tanya korang sikit . Patut ke dorang kata aku macam tu ? Aku ada perasaan jugak . Macam dorang . Haha ! Fuck !

Kau tu dah lah muka macam nepal . Hitam . Buruk . Perasan cantik je lebih . Tak malu betul . Aku pon malu nak anggap kau kakak aku . - adik paling baik .

Oke guys , see ? Btw , adik aku ni lelaki . Muda 2 tahun dari aku . Aku selalu bertekak dgn malaun ni sorang . Hari2 cari pasal dgn aku babi nih . Aku tak paham apa masalah dia . Asyik nak kutuk aku , buat aku sakit hati . Aku sabar , sabar aku pon ada tahap dia . Tak gitu ?

Eh mampos lah sial ! aku buruk sekalipon tak menyusahkan kau lah babi . Kau tu ntah pape cari pasal ! - Me :')

Kan aku cakap , sabar pon ada tahap dia ? Aku kalau hilang sabar , memang jahat mulut aku . Mulut puaka ! Haha ! Kadang , aku kalau dah marah tahap langit , memang sakit aku buat . Seriuosly dowh ! aku memang baran . * senyum sinis *

Dah lah buruk . Bodoh pulak tu . Masak tak pandai , sekolah malas lepastu bodoh teruk kot . Kau tu memang layak pon kena kutuk . Haha ! - Adik tercinta

Aku dorang anggap macam bukan family dorang je kan ? Tak perasan ke ? Oh ye , you know what ? Adik aku bagi dia , babi , bodoh , sial , celaka , anak haram tu semua dah biasa kat mulut dia . Mak bapak aku , actually , family aku lah senang , just buat pekak plus bodoh je bila adik aku sendiri maki aku depan dorang . Mana maruah aku as a sister ? Takde bhai . Takde . Haha !

Aku berubah 100 % bukan diri aku yg sebenar sejak dari kena pulau dgn family aku sendiri . Aku jadi pendiam kalau kat rumah , tak banyak cakap . Just cakap benda penting je . Tu lah pasal , aku asyik terperap je dalam bilik . Hati aku hancur , bila aku kena layan macam takde maruah , takde perasaan , takde hati . I hate my fucking family !

Aku sabar je . Sampai satu tahap , hilang sabar aku . Aku menangis je bila kena macam tu . Aku explain apa2 dorang takkan percaya . They never trust me anymore . Why ?! Aku stress , murung and aku berubah jadi macam ni , suka menyendiri . Bahagia takde dalam hidup aku .

Aku ada kakak , dah kawen pon . Before dia married , dia selalu buat aku ni like her slave . Semua benda aku buat . Masa aku budak , aku tak kisah lah kan . Ingat dia mintak tolong , bila aku besar aku tahu dia cuma nak jadikan aku slave dia . How dare you do this to me my slut sister ?! * senyum jahat *

Aku maafkan je dia tu sebab pikir dia kakak aku . Korang pon mesti buat benda yg sama kan ? So , dia ni anak yg paling mak aku sayang , bangga and whatever lah . Pendek kata , anak kesayangan mak aku . For your information guys , kakak aku ni she have a good talent in act ( aku tau , bi aku broken ) Dia pandai berlakon tau , depan mak aku pijak semut tak mampos kau ! baik gile dgn aku . Haha ! Belakang mak aku , perangai macam celaka . lahanat ! Aku benci dia , sampai mati . I' ll never forgive you bastard !

' aku tau aku jahat , aku pernah sepak , terajang , adik aku . Ye , aku jahat , aku tau . so , thanks ! bhai ! '

OKAY LAH GUYS , STOP IT ! I HATE TO TELL YOU ABOUT MY FAMILY !!

THE LONELINESS .Where stories live. Discover now